ציףציף1000
New member
פרוייקט החומה: פינק הילד - המשך
אלו הדברים שהועלו בדיון בשבוע שעבר, בהקשר לחלק ביצירה "החומה" המתייחס לילדותו של פינק: israel saiko כתב: "ילד קטן, עם אמא שתופסת "בעלות" עליו - זה הכי מובהק בשיר mother, הוא אומר בשיר משהו בסיגנון "she won't let you fly but she might let you sing." אני לא זוכר בדיוק את המשפט, אבל נראה לי זה ככה הלך. המשפט הזה מסכם פחות או יותר את יחסיו עם אימו. האמא חונקת באהבתה ודאגתה, עד שהיא לא מאפשרת לו להתפתח ולהתערבב בחברה. תוסיפו לזה את העובדה שאין לו אבא, שכנראה פינק העדיף אותו על אימו, מאותן סיבות לפי דעתי - מכאן הכעס על המדינה ועל המלחמות, שלקחו את האבא האהוב עליו. ויש גם את עניין הביה"ס, על הזלזול והחוסר רגישות מצד המורים, שגם השפיע עליו שלילית - שלדעת פינק, לא תורמים להתפתחות של הנוער והילדים, ולא תורמים להשכלה. פה מוצגים ה"לבנים" של החומה של פינק. הרעיונות שהתפתחו במחשבתו, וגרמו לנתק את עצמו מהחברה. בהתחלה זה אבא שעזב, אחר כך הביה"ס. ובסוף הלבנה השלישית זאת האמא, שלפי דעתי זה הגורם המשמעותי לחומה. אחר כך, מסופר על התקשורת עם בנות זוג וכד', זה המשך ישיר ליחסו עם האמא." holo כתב: In the Flesh פותח את הסיפור כמו איש לפני מחזה שבא להציג את הסיפור שלו בפני הקהל. הכל מתחיל, פינק נולד אל העולם, אל החיים המודרניים וה"מסוכנים". כבר בתחילת השיר האמא מגנה יותר מדי על בנה מהחיים האמיתיים והמסוכנים שבחוץ. בשיר mother פינק הילד שואל את אמא שלו שאלות על החיים והאמא משיבה ברוגע- "אל תבכה, אמא תגן עליך מכל דבר, היא לא תיתן לך לעוף אבל היא תיתן לך לשיר", אולי בגלל זה הוא הפך בהמשך לכוכב רוק..לא יודע ממש. הילד גם מתייעץ עם אמא שלו האם לבנות חומה, דבר שאני לא כל כך מבין, כי בשירים שלפני- ABITW, כתוב בסוף כל שיר שכל אלה הם רק לבנה בחומה, אז משהו לא מסתדר לי עם הסדר של בניית החומה.. בכל מקרה, בשיר ABITW pt.1 הילד פינק גדל בלי אבא. אבא שלו נשלח למלחמה ולא חזר משם, עוד טראומה= לבנה, בחיים של הילד. ועוד טראומה= לבנה בחייו של פינק היא החינוך הקשה בבריטניה. את השיר THDOUL (נו החיים המאושרים של חיינו..נשמע כמו טלנבולה) שר פינק שהוא כבר גדול, או לפחות אחרי בית ספר, כי הוא מדבר על הבית ספר כמשהו שקרה בעבר. ואז בא השיר שכל ערס מכיר- ABITW pt. 2, נו זה עם הילדים שצועקים שהם לא צריכים חינוך. המורים נהגו להשפיל את התלמידים לפי מה שפינק טוען.." ועל כך העיר israeli saiko: "זה לא פשוטו כמשמעו. זה יותר בנימה צינית, הוא בא לאמר שאמא שלו היא למעשה חלק מלבני החומה, ויותר מזה - היא זאת שהכי משמעותית בבנייה של החומה של פינק. ככה אני רואה את זה לפחות... בקשר לכל החלקים של Another Brick in the Wall... ב-ABITW 1 -> מדובר על האבא שעזב, שהוא היה זקוק לו. ב-ABITW 2 -> מדובר על החוויות בלימודים, עם המורים, ההתערבבות עם החברה. אבל ב-ABITW 3 -> אני יצטט מה שהוא אומר שם: "All in all it was all just the bricks in the wall." זה מעין סך הכל של כל הלבנים. זה מופיע אחרי השירים עם האמא, והיחסים עם החברות שלו. האמא זה הלבנה האחרונה, זה מה שחתם את החומה סופית, ואולי גם בצורה הכי משמעותית. Shakty כתב: "פינק זה שאימא שלו לקחה אותו לגן השעשועים והוא נדבק שם לאבא שמשחק עם הילדים שלו - הקטע בסוף שהוא נצמד לידו של הזר והוא מגרש אותו - זה תחילתו של תהליך הניכור. אנו רואים גם לאיזה עולם מושגים פינק גדל בכל מה שקשור למערכת זוגית כשאמא שלו הולכת לערב הריקודים והוא נאלץ לרקוש אם מישהי הגדולה ממנו בכמה שנים טובות... וההצצות שלו לשכנה - בלי אבא שאפשר לשאול ועם אמא שעדיף לא לשאול... נורא קשה לי לנתק את האלבום מהסרט למרות ההבדלים המינורים בינהם, תמיד שאני שומע את הדיסק עולות לי תמונות מהסרט." amitex כתב הרבה דברים, מתוכם להלן הדברים המתייחסים לילדותו של פינק: "חינוך: קודם כל אני אסביר על המצב בבריטניה. כפי שרובכם אולי יודע לאחר מלחמת העולם ה1 אזרחי בריטניה אבדו את הבטחון בממשלתם כל מה שהאמינו בו לפני המלחמה וכל מה שנלחמו למענו בסופו של דבר התברר שלחינם (מלחמת חפירות בלי שום מטרה ורק אבידות),לאחר המלחמה המשבר הכלכלי\חברתי ובעצם כבר מפה אזרחי בריטניה החלו לפקפק באנטרס הממשלה,החינוך פה משחק גם תפקידים נוספים חוץ מזה שהמורים חסרי רגישות וכל זה.החינוך הוא מטעם המדינה והוא בעצם בשביל המדינה,אולי אתם לא יודעים אבל למערכת החינוך ישנה השפעה רבה על תפיסת העולם של כל אלה הסוגדים לחינוך(מי שמעוניין שיקרא על תוכנית החומש של סטלין בתחום החינוך ויבין את כוחה של מערכת החינוך),אני לא יודע אם ווטרס ידע זאת בוודאות אבל אני משער שווטרס ידע מה קרה לאבא שלו וראה מה "מלמדים" במערכת החינוך ומפה בעצם התחיל להבין שחינוך מטשטש את המציאות(שלו במיוחד).מטחנת הבשר נכנסת פה לתפקיד שכפי שרואים בסרט התלמידים נמצאים על סרט נע(מאפיין יצור תעשייתי)שבעצם התלמידים הם חומר הגלם שמעובד לדבר מגעיל ושונה ממה שהיו,ובמילים אחרות משנה את המחשבה ואת הערכים. ומפה גם שליטת המוחות. אמא: מי לא מכיר את האמא הפולנית שכל פעם מפריעה ודואגדת יותר מידיי ווטרס קצת הגזים עם זה אבל הוא כנראה הרגיש שפספס חלק חשוב מהילדות שלו בגלל אמא שלו שמנעה ממנו לעשות דברים שרצה אבל זה שהיא תתן לו אולי לנגן זה היה בציניות וכנראה זה מה שהתחרז לווטרס עם FLY" האם יש לכם דברים נוספים להוסיף לגבי חלק זה של היצירה? הערות על דברים שכבר נאמרו? זה המקום לשרשר".
אלו הדברים שהועלו בדיון בשבוע שעבר, בהקשר לחלק ביצירה "החומה" המתייחס לילדותו של פינק: israel saiko כתב: "ילד קטן, עם אמא שתופסת "בעלות" עליו - זה הכי מובהק בשיר mother, הוא אומר בשיר משהו בסיגנון "she won't let you fly but she might let you sing." אני לא זוכר בדיוק את המשפט, אבל נראה לי זה ככה הלך. המשפט הזה מסכם פחות או יותר את יחסיו עם אימו. האמא חונקת באהבתה ודאגתה, עד שהיא לא מאפשרת לו להתפתח ולהתערבב בחברה. תוסיפו לזה את העובדה שאין לו אבא, שכנראה פינק העדיף אותו על אימו, מאותן סיבות לפי דעתי - מכאן הכעס על המדינה ועל המלחמות, שלקחו את האבא האהוב עליו. ויש גם את עניין הביה"ס, על הזלזול והחוסר רגישות מצד המורים, שגם השפיע עליו שלילית - שלדעת פינק, לא תורמים להתפתחות של הנוער והילדים, ולא תורמים להשכלה. פה מוצגים ה"לבנים" של החומה של פינק. הרעיונות שהתפתחו במחשבתו, וגרמו לנתק את עצמו מהחברה. בהתחלה זה אבא שעזב, אחר כך הביה"ס. ובסוף הלבנה השלישית זאת האמא, שלפי דעתי זה הגורם המשמעותי לחומה. אחר כך, מסופר על התקשורת עם בנות זוג וכד', זה המשך ישיר ליחסו עם האמא." holo כתב: In the Flesh פותח את הסיפור כמו איש לפני מחזה שבא להציג את הסיפור שלו בפני הקהל. הכל מתחיל, פינק נולד אל העולם, אל החיים המודרניים וה"מסוכנים". כבר בתחילת השיר האמא מגנה יותר מדי על בנה מהחיים האמיתיים והמסוכנים שבחוץ. בשיר mother פינק הילד שואל את אמא שלו שאלות על החיים והאמא משיבה ברוגע- "אל תבכה, אמא תגן עליך מכל דבר, היא לא תיתן לך לעוף אבל היא תיתן לך לשיר", אולי בגלל זה הוא הפך בהמשך לכוכב רוק..לא יודע ממש. הילד גם מתייעץ עם אמא שלו האם לבנות חומה, דבר שאני לא כל כך מבין, כי בשירים שלפני- ABITW, כתוב בסוף כל שיר שכל אלה הם רק לבנה בחומה, אז משהו לא מסתדר לי עם הסדר של בניית החומה.. בכל מקרה, בשיר ABITW pt.1 הילד פינק גדל בלי אבא. אבא שלו נשלח למלחמה ולא חזר משם, עוד טראומה= לבנה, בחיים של הילד. ועוד טראומה= לבנה בחייו של פינק היא החינוך הקשה בבריטניה. את השיר THDOUL (נו החיים המאושרים של חיינו..נשמע כמו טלנבולה) שר פינק שהוא כבר גדול, או לפחות אחרי בית ספר, כי הוא מדבר על הבית ספר כמשהו שקרה בעבר. ואז בא השיר שכל ערס מכיר- ABITW pt. 2, נו זה עם הילדים שצועקים שהם לא צריכים חינוך. המורים נהגו להשפיל את התלמידים לפי מה שפינק טוען.." ועל כך העיר israeli saiko: "זה לא פשוטו כמשמעו. זה יותר בנימה צינית, הוא בא לאמר שאמא שלו היא למעשה חלק מלבני החומה, ויותר מזה - היא זאת שהכי משמעותית בבנייה של החומה של פינק. ככה אני רואה את זה לפחות... בקשר לכל החלקים של Another Brick in the Wall... ב-ABITW 1 -> מדובר על האבא שעזב, שהוא היה זקוק לו. ב-ABITW 2 -> מדובר על החוויות בלימודים, עם המורים, ההתערבבות עם החברה. אבל ב-ABITW 3 -> אני יצטט מה שהוא אומר שם: "All in all it was all just the bricks in the wall." זה מעין סך הכל של כל הלבנים. זה מופיע אחרי השירים עם האמא, והיחסים עם החברות שלו. האמא זה הלבנה האחרונה, זה מה שחתם את החומה סופית, ואולי גם בצורה הכי משמעותית. Shakty כתב: "פינק זה שאימא שלו לקחה אותו לגן השעשועים והוא נדבק שם לאבא שמשחק עם הילדים שלו - הקטע בסוף שהוא נצמד לידו של הזר והוא מגרש אותו - זה תחילתו של תהליך הניכור. אנו רואים גם לאיזה עולם מושגים פינק גדל בכל מה שקשור למערכת זוגית כשאמא שלו הולכת לערב הריקודים והוא נאלץ לרקוש אם מישהי הגדולה ממנו בכמה שנים טובות... וההצצות שלו לשכנה - בלי אבא שאפשר לשאול ועם אמא שעדיף לא לשאול... נורא קשה לי לנתק את האלבום מהסרט למרות ההבדלים המינורים בינהם, תמיד שאני שומע את הדיסק עולות לי תמונות מהסרט." amitex כתב הרבה דברים, מתוכם להלן הדברים המתייחסים לילדותו של פינק: "חינוך: קודם כל אני אסביר על המצב בבריטניה. כפי שרובכם אולי יודע לאחר מלחמת העולם ה1 אזרחי בריטניה אבדו את הבטחון בממשלתם כל מה שהאמינו בו לפני המלחמה וכל מה שנלחמו למענו בסופו של דבר התברר שלחינם (מלחמת חפירות בלי שום מטרה ורק אבידות),לאחר המלחמה המשבר הכלכלי\חברתי ובעצם כבר מפה אזרחי בריטניה החלו לפקפק באנטרס הממשלה,החינוך פה משחק גם תפקידים נוספים חוץ מזה שהמורים חסרי רגישות וכל זה.החינוך הוא מטעם המדינה והוא בעצם בשביל המדינה,אולי אתם לא יודעים אבל למערכת החינוך ישנה השפעה רבה על תפיסת העולם של כל אלה הסוגדים לחינוך(מי שמעוניין שיקרא על תוכנית החומש של סטלין בתחום החינוך ויבין את כוחה של מערכת החינוך),אני לא יודע אם ווטרס ידע זאת בוודאות אבל אני משער שווטרס ידע מה קרה לאבא שלו וראה מה "מלמדים" במערכת החינוך ומפה בעצם התחיל להבין שחינוך מטשטש את המציאות(שלו במיוחד).מטחנת הבשר נכנסת פה לתפקיד שכפי שרואים בסרט התלמידים נמצאים על סרט נע(מאפיין יצור תעשייתי)שבעצם התלמידים הם חומר הגלם שמעובד לדבר מגעיל ושונה ממה שהיו,ובמילים אחרות משנה את המחשבה ואת הערכים. ומפה גם שליטת המוחות. אמא: מי לא מכיר את האמא הפולנית שכל פעם מפריעה ודואגדת יותר מידיי ווטרס קצת הגזים עם זה אבל הוא כנראה הרגיש שפספס חלק חשוב מהילדות שלו בגלל אמא שלו שמנעה ממנו לעשות דברים שרצה אבל זה שהיא תתן לו אולי לנגן זה היה בציניות וכנראה זה מה שהתחרז לווטרס עם FLY" האם יש לכם דברים נוספים להוסיף לגבי חלק זה של היצירה? הערות על דברים שכבר נאמרו? זה המקום לשרשר".