פרויקט מנהרות הגליל
החלו העבודות בפרויקט מנהרות הגליל בהיקף של 350 מיליון שקל 11:29 | 21.8.2006 שרון קדמי החלו העבודות בפרויקט מנהרות הגליל. הבוקר הסתיימה פריצת הראשונה מבין שתי מנהרות הגליל, כחלק מסלילת הכביש החדש בין עמק יזרעאל לגליל (כביש מס' 60). מנהרה נוספת באותו התוואי, צפויה להיפרץ בחודש הקרוב. המנהרות, באיזור הכפר איכסאל, הן חלק מיצירת כביש דו-מסלולי בעלייה הדרומית לנצרת, אשר יחליף את הכביש המקשר כיום בין עפולה לנצרת ונצרת עילית. ביצוע הפרויקט, בהשקעה כוללת של 350 מיליון שקל, צפוי היה להסתיים בראשית 2009. בחברה הלאומית לדרכים (מעצ החדשה) ציינו, כי החברה עושה מאמצים בכדי להקדים את מועד סיום הפרויקט עוד לפני 2009. בחודש האחרון, בשל המלחמה והוראות פיקוד העורף, הוקפאו כל העבודות בגליל, למעט החציבה בבטן ההר, שקיבלה אישור מיוחד בשל התערבותו האישית של שר התחבורה והבטיחות בדרכים, שאול מופז, אשר סייר במקום והנחה להגביר את קצב העבודה ולפעול לצמצום מיידי של לוחות הזמנים לצורך השלמת הכביש. הקמת הפרויקט, אשר התמשכה בשנתיים האחרונות בקצב איטי יחסית, בשל סכסוך של קבלן זר, מומחה למנהרות, אשר עזב את השטח, עם החברה המבצעת. הקצב הושפע גם מהרגישות בשל עבודה באיזור של שבר גיאולוגי, מפולות, ודיונים משפטיים סביב הפקעות קרקע. לפני כתשעה חודשים, רכשה חברת שפיר את חברת רויכמן, מבצעת הפרויקט, ומאז שופר קצב העבודות. מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים, אלכס ויז'ניצר, אשר נפגש עם ראש עיריית נצרת עילית מנחם אריאב בראשית החודש, קיים במקום סיור עבודה, במהלכו סוכם כי העבודה בבטן ההר תימשך 24 שעות ביממה. ויז'ניצר ציין כי עד כה בוצעו 60% מהעבודות, בהם הקטע מצומת תל עדשים ועד צומת איכסאל שהושלם לדרך ראשית, דו נתיבית ודו מסלולית. עוד הושלם הקטע בין איזור המנהרות למחלף המוסכים באורך של כ-3.5 ק"מ. בהמשך למנהרות, יוקם מחלף באיזור איכסאל וגשר בגובה 50 מטרים, בסמוך להר הקפיצה. הפרויקט תוכנן על ידי ינון תכנון, יעוץ ומחקר והחברה המנהלת את הפרויקט, היא ברן הקמת פרויקטים. צמד המנהרות, יהיה באורך של 310 מטרים כל אחת ולצדן מתוכנן מבנה בקרה, שיכלול חיבור למערכות בקרה במנהרה. בין המערכות, ניטור, מצלמות, גלאי עשן ואפשרות לניתוב נהגים במקרה של חסימה. הקושי העיקרי בחציבת המנהרה, החל לאחר חציבה של כ-130 מטרים ראשונים בסלע דולומיטי יציב. יתרת המנהרה, כ-170 מטרים, בוצעה בזהירות גבוהה, בשל העבודה בסלע בעל שכבות חוואריות (עד 70 ס"מ), סלע סדוק מאוד, בייחוד בשכבות העליונות, דבר שיצר מפולות והצריך הצבת תמיכות והתקדמות איטית.
החלו העבודות בפרויקט מנהרות הגליל בהיקף של 350 מיליון שקל 11:29 | 21.8.2006 שרון קדמי החלו העבודות בפרויקט מנהרות הגליל. הבוקר הסתיימה פריצת הראשונה מבין שתי מנהרות הגליל, כחלק מסלילת הכביש החדש בין עמק יזרעאל לגליל (כביש מס' 60). מנהרה נוספת באותו התוואי, צפויה להיפרץ בחודש הקרוב. המנהרות, באיזור הכפר איכסאל, הן חלק מיצירת כביש דו-מסלולי בעלייה הדרומית לנצרת, אשר יחליף את הכביש המקשר כיום בין עפולה לנצרת ונצרת עילית. ביצוע הפרויקט, בהשקעה כוללת של 350 מיליון שקל, צפוי היה להסתיים בראשית 2009. בחברה הלאומית לדרכים (מעצ החדשה) ציינו, כי החברה עושה מאמצים בכדי להקדים את מועד סיום הפרויקט עוד לפני 2009. בחודש האחרון, בשל המלחמה והוראות פיקוד העורף, הוקפאו כל העבודות בגליל, למעט החציבה בבטן ההר, שקיבלה אישור מיוחד בשל התערבותו האישית של שר התחבורה והבטיחות בדרכים, שאול מופז, אשר סייר במקום והנחה להגביר את קצב העבודה ולפעול לצמצום מיידי של לוחות הזמנים לצורך השלמת הכביש. הקמת הפרויקט, אשר התמשכה בשנתיים האחרונות בקצב איטי יחסית, בשל סכסוך של קבלן זר, מומחה למנהרות, אשר עזב את השטח, עם החברה המבצעת. הקצב הושפע גם מהרגישות בשל עבודה באיזור של שבר גיאולוגי, מפולות, ודיונים משפטיים סביב הפקעות קרקע. לפני כתשעה חודשים, רכשה חברת שפיר את חברת רויכמן, מבצעת הפרויקט, ומאז שופר קצב העבודות. מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים, אלכס ויז'ניצר, אשר נפגש עם ראש עיריית נצרת עילית מנחם אריאב בראשית החודש, קיים במקום סיור עבודה, במהלכו סוכם כי העבודה בבטן ההר תימשך 24 שעות ביממה. ויז'ניצר ציין כי עד כה בוצעו 60% מהעבודות, בהם הקטע מצומת תל עדשים ועד צומת איכסאל שהושלם לדרך ראשית, דו נתיבית ודו מסלולית. עוד הושלם הקטע בין איזור המנהרות למחלף המוסכים באורך של כ-3.5 ק"מ. בהמשך למנהרות, יוקם מחלף באיזור איכסאל וגשר בגובה 50 מטרים, בסמוך להר הקפיצה. הפרויקט תוכנן על ידי ינון תכנון, יעוץ ומחקר והחברה המנהלת את הפרויקט, היא ברן הקמת פרויקטים. צמד המנהרות, יהיה באורך של 310 מטרים כל אחת ולצדן מתוכנן מבנה בקרה, שיכלול חיבור למערכות בקרה במנהרה. בין המערכות, ניטור, מצלמות, גלאי עשן ואפשרות לניתוב נהגים במקרה של חסימה. הקושי העיקרי בחציבת המנהרה, החל לאחר חציבה של כ-130 מטרים ראשונים בסלע דולומיטי יציב. יתרת המנהרה, כ-170 מטרים, בוצעה בזהירות גבוהה, בשל העבודה בסלע בעל שכבות חוואריות (עד 70 ס"מ), סלע סדוק מאוד, בייחוד בשכבות העליונות, דבר שיצר מפולות והצריך הצבת תמיכות והתקדמות איטית.