פרולוג

beagle

New member
פרולוג

היה היתה לחמניה. כזו לחמניה של המבורגר, עגולה, עם שומשום למעלה. לחמניה שחפצה להיפרס ולהמרח בחרדל ולהנגס בעליזות כששניצל מתחבא בה. לחמניה פשוטה, לא יומרנית, בלי ציפיות גדולות מהחיים. ישבה בשקט, על מדף בצרכניה. לא בסופר-מרקט, בצרכניה. היא היתה קצת מיושנת, ועם תפיסות מיושנות, ותמיד ראתה את עצמה בצרכניה, ולא בסופר הומה אדם. לכן כשהגיעה לצרכניה היתה בטוחה שהכל הולך כמו שצריך, שלא תלך לאיבוד בין כל האפשרויות הקורצות לצרכן, בין לחמנית ביס לבין הבגטים. וזה לא שלא קנו אותה, את הלחמניה. קנו. בחור אחד, שחשב לאכול אותה – קנה. הלחמניה לא ידעה אם הוא תכנן על שניצל, חלום חייה, או על המבורגר, שהיא תמיד מצאה כאופציה מעט נדושה, או אולי סתם על גבינה צהובה עם מלפפון חמוץ. אבל היא זרמה עם זה, הלחמניה. הבחור הגיע הביתה מהצרכניה ובאמתחתו הלחמניה, והניח אותה על השולחן במטבח. אח"כ הוא יצא מהבית, לעשות כמה סידורים, ולא חזר. והלחמניה העלתה עובש והוריקה, ולא נאכלה מעולם. וככה מתחיל הסיפור. הסיפור הוא בכלל לא על הלחמניה, למרות שניתן להתייחס אל ההקדמה כאל משל על חיינו, על החלומות שמתנפצים כך סתם על שוברי הגלים של המציאות, על האהבה. אבל תצאו מזה. הסיפור הוא לא על הלחמניה. הסיפור הוא על הסידורים. ועל הבחור. כשהלך לצרכניה, זה היה בטעות. הוא בכלל את הקניות שלו עושה בסופר-מרקט, הוא אוהב שיהיו לו אפשרויות בחירה. אבל הוא מיהר, והיו לו כמה סידורים להספיק לעשות, והצרכניה הקטנה הזו היתה בדרך. הוא בדיוק הגיע מהבנק, מהר קפץ לצרכניה, קנה שם איזה חלב קטן, גבינה צהובה, מלפפון חמוץ, ולחמניה לשים אותם בפנים, שיהיה לו למחר לארוחת בוקר, ורץ הביתה. אפילו לא הספיק להכניס הכל למקום, רק זרק את השקית על השולחן וטס החוצה, לסידורים. הוא בדיוק קבע עם לקוחה חשובה, שלא הסכימה להזדהות בטלפון, אבל אמרה לו שזה "מקרה של חיים ומוות", ושהמחיר אינו מהווה שיקול. הוא מת על לקוחות כאלה, הם תמיד משעשעים אותו, ולפעמים, אם יש לו מזל, גם משלמים לו שכר דירה. ההודעה שפרסם בעיתון לא השתמעה לשתי פנים, כי הודעה בעיתון מודפסת, ולא מושמעת, וגם אם היתה מושמעת, היתה משתמעת לאינספור פנים, כי היא בעצם לא הסבירה יותר מדי. היה כתוב שם, בפשטות: בחור. פותר בעיות. לפחות מנסה. תתקשרו. וכאן בא המס´ של הנייד שלו. ואנשים התקשרו. היו כאלה שסתם ניסו לצחוק עליו בטלפון, היו כאלה שרצו לראות על מה מדובר, והיה גם מקומון אחד שרצה לראיין אותו, אבל הוא סרב. העדיף אנונימיות. יותר טוב לעבודה. הכי ביאסו אותו היו אלה שלא יכול היה לעזור להם, למרות שהבעיות שלהם היו אמיתיות, וכואבות באמת. בעיות של מציאות, הוא היה קורא להן, בעיות של משכנתא או של קריירה או של בריאות. כי הוא פתר רק בעיות קטנות. כאלה של לשחרר סחורה מהמכס, או של למצוא את הגרב השני שנעלם בכביסה (זה הכי הצחיק אותו, אנשים תמיד טענו שהכניסו אותם יחד למכונת הכביסה, ואחת אף נשבעה לו שתפרה את שני הגרביים יחד לפני הכביסה ושהיא פורמת אותם זה מזה רק אחרי היבוש, אבל הוא מצא את השני במגירת הגרביים. ולמה תמיד מתייחסים לזה שהלך לאיבוד כ"שני"? אולי הוא בכלל רואה עצמו כ"ראשון"?). הוא לא עשה מזה הרבה כסף, אבל הצליח ככה לשרוד, מיום ליום, עד שיחליט מה הוא רוצה לעשות כשיהיה גדול. וזאת שהוא הולך לפגוש עכשיו, לא אמרה לו יותר מדי. היא רק שאלה, בקול מהוסה, כאילו היא נאלצת ללחוש, אם הוא זה שפותר בעיות, ואם הוא יכול להפגש איתה. כסף זה לא בעיה. וזה דחוף. את הענין הזה היא ממש הדגישה, דחוף. ובהול. וענין של חיים ומוות. ועוד איזה משהו על פתיליות. הוא לא כ"כ הבין. אבל הוא יצא מיד. אם היינו יכולים לדעת מה האשה הזו חשבה כשהוא לא הגיע לפגישה, היינו מוצאים הקבלות משעשעות רבות למחשבותיה של הלחמניה הזנוחה על השולחן במטבח, יושבת שם ומוריקה, מצפה לשוא, שומשומיה נושרים כולם בזה אחר זה. אבל אנחנו לא נתחיל עכשיו להסתבך בהשוואות בין הלקוחה ההולכת ומתעצבנת ובין הלחמניה ההולכת ומדיפה ריח מעובש. כי הנקודה היא, שלפגישה הוא לא הגיע. לאן הוא נעלם?
 

nani nani

New member
נו ואיפה ההמשך????

איפה נעלם הבחור? מה עלה בגורל הלחמניה המעופשת? האם זכתה לקבל שניצל בחייה? ומה עם הבחורה??? מחכה להמשך של הסיפור גדוווווולללללללל ועלילה גדוווווולללללל
 

sjarjar

New member
פרק א'. עמ' 3.

הקול המוכר של שחרור לחץ האוויר, המתלווה לפתיחת דלת האוטובוס, הניע את התהליך הקבוע. מרסל, החנווני הוותיק, התעורר בבהלה, פקח את עיניו וזקף את ראשו, כמידי יום בשעה 15:30 עת האוטובוס היה עובר. הדבר הבא ששם ליבו אליו היא האוושה הקבועה של כנפי מאוורר התקרה בתנועתן הסיבובית. תנועה מהירה מספיק כדי לגרש את הזבובים אבל לא מהירה מידי, כדי לא לבלבל ולפזר את דפי העיתון, שהיה מונח דרך קבע על הדלפק הקטן והעמוס שלפני מרסל. את החום, בכל אופן, המאוורר לא גירש. הדבר האחרון שביצע מרסל, כחלק מהריטואל היום-יומי הזה, היה למצמץ לעבר האור הבוקע מהדלת הקטנה של הצרכניה שלו ולעקוב אחר רעש האוטובוס המתרחק במעלה הכביש. בשעה הזו של היום העולם נראה לבן מאד. אבל היום הזה לא היה יום ככל הימים. אדם ירד מהאוטובוס. הוא השתהה מעט על עמדו ליד עמוד תחנת האוטובוס וסקר את סביבותיו. האיש חצה באיטיות את הכביש נטול המדרכות, עבר בינות לחומות האבן הנמוכות ונכנס לתוך הצרכניה. אם עשה האיש רושם כלשהו על מרסל, הרי שרושם זה נחבא עמוק עמוק בנבכי נפשו. עמוק כל כך עד שלא היה מסוגל להעלות אותן אחר-כך ולהביען במילים, כאשר נשאל. הוא רק זכר שהאיש לבש מכנסיים קצרים, ועל כתפו נח תיק גב צבאי ישן. האיש סקר את הצרכניה במבט סביב סביב, וכשלא נראה שעיניו מצאו את מבוקשן פנה למרסל ושאל: "איפה הלחמניות?". "מאחורי המדף של האטריות, ליד המקרר של החלב" ענה מרסל באגביות טבעית. האיש נראה לו מוכר מהיכןשהו אבל לא הצליח לפענח זאת במוחו. בטוח לא תושב המקום. אבל אולי בעצם כן? אולי מאלה בבתים החדשים, סיכם מרסל עם עצמו, למרות שהספק המשיך לקנן במוחו. האיש חזר והניח על הדלפק הקטן לחמניה עגולה עם שומשום וקרטון קטן של חלב. מאלה שמפרסמים לארוחות בוקר. "כמה זה ביחד?" שאל האיש. "שלוש וחצי" ענה מרסל. רק כשנשאל לאחר מכן שם לב לצירוף המקרים המוזר. האיש דחף את הלחמניה לתוך תיקו ולקח את קרטון החלב תוך כדי יציאתו מהחנות. תוך כדי שהוא מקיש באיטיות את הסכום לתוך הקופה הספיק עוד מרסל לראות אותו פותח את הקרטון ושותה את החלב בלגימה אחת ארוכה. הבחור (כן, בהחלט אפשר לכנותו בחור. הסיבה היחידה שמרסל לא שם לב לכך היא כי הוא כבר שכח מה זה בחור) סיים את לגימת החלב הקר כשכבר עמד חזרה על הכביש הלוהט. ללא להביט הצידה כלל, ותוך כדי שהוא מתחיל לצעוד, הסיט את ידו וזרק את קרטון החלב הריק והמעוך הצידה, במה שנראה כאזרחות גרועה במיוחד. אך, אם כתוצאה מהתערבות כח עליון כלשהו, חישובי בליסטיקה ומטאורולוגיה לוקאליים מסובכים או סתם הצטיינות במשחק הפטאנק, קרטון החלב מצא עצמו עובר בדיוק במרכז טבעת המתכת העליונה של פח האשפה שניצב לצד תחנת האוטובוס, נשען על הניילון וגלש למטה, אל אחיו מוצרי האשפה שכבר נחו שם. הוא צעד במעלה הכביש הלוהט, מסיט מבטו שמאחורי משקפי שמש אופנתיים מצד לצד, ונראה כמי שיודע לאן פניו מועדות. לאמיתו של דבר לא היה לו מושג. ההודעה הטלפונית, שהושארה על המכירה האלקטרונית שלו, היתה מסתורית ומסקרנת, אך בה במידה בהולה, דבר שגרם לו לזנק ממקומו (ולהיתקל במנורה ולקלל את המשפצים שעדיין לא סיימו את השיפוץ בדירתו), לאסוף את תיקו המוכן תמיד ליד הדלת, ולתפוס את האוטובוס הראשון שייקרה בדרכו. בגדיו התאימו בדיוק למקום בו הוא נמצא ושיוו לו אופי מקומי: מכנסיי ¾ מרובי כיסים, חולצת כפתורים קלה, מהסוג שלא דורש גיהוץ וסנדלי הליכה נוחות. משהו פתאום משך את תשומת לבו. זה היה שלט. שלט רגיל כזה, כמו ששמים עורכי דין או רופאי שיניים בפתח ביתם כדי להצהיר על מרכולתם. השלט הזה היה דומה. טבוע בתוך הגדר החיה. אבל משהו מיוחד היה בשלט הזה. הוא היה ריק. לגמרי. לא שלט דהוי שהכתוב עליו נמחק בגלגולי הזמן. דווקא שלט חדש. וריק. וגם אילו אנחנו האנשים המנופחים (כפי שהם נוהגים לכנותנו מאחורי הגב) היינו מבינים את שפת השלטים, לא היה יכול השלט הזה לומר מאומה. כי לא היה כתוב בו כלום. הבחור נעמד מול השלט והתבונן בו עמוקות. הוא עמד מהורהר ובתוך כך מבלי להרגיש שלח את ידו אחורה ושלף מהתיק את הלחמניה. אולם כשכבר כמעט נגעה זו בשפתיו, נמלך הבחור והחזירה לתיקו. בפרץ של החלטיות דחף את השלט ונבלע בינות לסבכי הגדר החיה. הוא ידע שזה המקום שחיפש. * * *
 

נירהמ1

New member
אוּף - גם אתה משאיר אותנו בלי../images/Emo4.gif

המשך? איזה יופי של סיפור. תודה,
 

sjarjar

New member
עמ' 4

ישנן תופעות שהמדע אינו יודע להסביר. תיאורטית המדע אפילו מלמד אותנו שהוא עצמו לא יידע לעולם להסביר הכל. וישנן תופעות שהמדע משתעשע בינו לבין עצמו האם הן קיימות. מסע בזמן למשל. או חורי תולעת שיזרקו אותך במקום אחר ובזמן אחר. או חורי תולעת יציבים, כאלה שכל הזמנים מתקיימים בתוכם בעת ובעונה אחת ובמקום אחד. אבל הן קיימות. ואפילו קרובות יותר מאשר המדען האופטימי ביותר יכול לדמיין. הסיבה היחידה שהוא לא יכול להבחין בהן היא שהוא מחשיב עצמו כאדם חכם. לפחות חכם יותר מאשר חנווני מזדקן המנמנם בצהריי היום בצרכניה שלו מתחת למאוורר תקרה חורק. ובוודאי יותר חכם מצרפתים. משחק הפטאנק הוא חור תולעת יציב שכזה. למעשה הוא חור התולעת היציב ביותר והקרוב ביותר הידוע לנו. כלומר, לאלה מאיתנו שאינם מדענים. וצרפתים. קצהו האחד של חור תולעת זה מצוי בתקופת הרומאים ואילו קצהו השני נפתח בכל פעם שמאן-דהו מוציא את כדורי המשחק המתכתיים מנרתיקם. הסיבה היחידה שבעטייה עדיין לא נערכה מעולם אליפות תקופתית בפטאנק היא שלא יכלו לקבוע מיהו אלוף השנה שעברה ומיהו האלוף הנכנס. תופעות ידועות כאשר מתעסקים עם חורי תולעת יציבים. בניגוד לקרוביו, כדורת הדשא המנומס והקרלינג הקפוא, מרכז הפטאנק את אופייה של האומה הצרפתית, ועוד יותר מכך את מולידתה: האומה הגאלית. כי בניגוד לאנגלים, למשל, המעדיפים משטח דשא כסוח ומטופח היטב, משוחק הפטאנק על משטחי חול לוהט או כורכר דוקר ברגליים ורצוי תחת שמש. אז בתנאים כאלו מה הפלא שכדור המטרה נקרא בפיהם "חזרזיר", ולא "חתלתול" כאצל שכניהם שמעבר לתעלה, וכדורי המשחק מזכירים יותר כדורי תותח, וחלק מלבוש השחקנים הוא כובעי קסקט מגוחכים? אולי זו גם הסיבה שיצאו מהם טבחים רבים כל-כך. הבחור הצעיר, שעמד בצל העצים והשיחים הגבוהים, הביט שעה ארוכה בזוג האנשים המבוגרים הנכנסים, איש איש בתורו, לתוך מעגל מצוייר בחול, מתכופפים ועושים תנועות זריקה משונות בידיהם, על אף שלא זרקו דבר. הם לבשו, שניהם, מכנסי בד ארוכים, נעלו נעליים בצבע בהיר ועל ראשם קסקטים אפורים שהטילו צל על אפם. "בון ז'ור", אמר הבחור הצעיר בצרפתית רהוטה ומבטא מושלם, "אני רואה שפייר נמצא בעמדה טאקטית עדיפה, על אף שאגפו עדיין לא מחוזק די צרכו". "הו לא" ענה הקסקט העונה לשם פייר "זה פשוט שג'ורג' היום שכח לקחת את התרופה שלו הבוקר" ובאומרו כך קיפל אצבעו ידיו לצורה של ספל וקירבם לפיו באגודל שלוף. "זה רק בגלל שהאלמנה מאנפיק החזיקה אותי ער עד מאוחר בלילה אתמול" אמר ג'ורג' בצחקוק כשהוא בוחן את הצעיר, ובעיקר את המכנסיים הקצרים שהסתיימו בדיוק מתחת לברך ואת תיק הגב הצבאי החדש שמוטל על כתפו, ולא תמה לרגע מהיכן הגיע זה ואיך הוא יודע את שמותיהם. "אבל אתה" המשיך "אני לא זוכר שראיתי אותך אי פעם בפונדק של האלמנה מאנפיק". "ראובן בושון" ענה הצעיר וצעד לקראתם "ואיפה החזרזיר שלכם?". "ברח הבוקר" ענה פייר ופניו כורכמו "שלחנו את הילד לחפש אותו. בטח הלך לבית הספר של המנזר, הממזר, להציץ על הבנות". "אז אולי תרצו להשתמש בחזרזיר משלי" אמר ראובן ושלף מתיק הגב שלו לחמניה עגולה ושפשף אותה בין כפות ידיו, מסיר ממנה את זרעוני השומשום. הוא שלף מתיקו קסקט כחול עם מצחיה בולטת ומספר כדורי מתכת מבריקים, והלביש את הקסקט בתנועה נמרצת על ראשו תוך כדי שהוא צועד אל מרכז העיגול. "אפשר?" שאל. "סיל-וו-פלה, סיל-וו-פלה" מלמלו שני המבוגרים והוציאו מנרתיקי לבד סט כדורי מתכת בוהקים ומנצנצים באור השמש. ראובן זרק סתמית את הלחמניה שנחתה כשלושה מטרים לפניו. הוא פסע החוצה מהעיגול לצליל המהומי הסכמה מצד ג'ורג' ופייר. ג'ורג' נכנס לעיגול אחריו וזרק זריקה משלו, ולאחר מכן פייר. ראובן פסע בצעד עצל לתוך העיגול, חפן את אחד מכדורי המתכת בידו והטילו בתנועה מושלמת לעבר הלחמניה. כך שיחקו בשקט במשך זמן מה. "תגידו" אמר ראובן כשהתכונן להטיל את כדורו האחרון "האלמנה מאנפיק גם יודעת לבשל?". "יודעת?" ענה פייר בתמיהה "לא תשיג אוכל טוב משלה במרחק של 2 ימי רכיבה מכאן". "מצוין" השיב ראובן "אולי אערוך אצלה ביקור. חוץ מחלב עדיין לא אכלתי היום מאומה" והטיל את כדורו האחרון, שפגע בכדור של ג'ורג', העיף בדרך צמד כדורים של פייר והתגלגל באיטיות עד שנצמד ללחמניה המונחת על החול. "אני חושב שהמשחקון הזה שלי" אמר ראובן ואסף את כדוריו חזרה לתיקו. "בון סוואר" אמר כשהוא מחווה בידו אל מצחיית קסקטו ופונה בצעד נמרץ אל מעבר לשורת העצים. שני המבוגרים המשיכו לשחק עוד זמן מה בשתיקה. לבסוף ציין פעמון הכנסייה את צהריי היום, שפירושו, כידוע לכל בר-בי-דעת, הוא שיש לגשת לארוחה, והם אספו חזרה את כדוריהם לנרתיקי הלבד שלהם ופסעו משם אל עבר הצל הקצר שהטיל בית הלבנים הסמוך. הלחמניה, אם זה מעניין אתכם, נשארה במקומה על החול. ***
 

נירהמ1

New member
../images/Emo39.gif מרתק מאוד וכתוב מצויין ../images/Emo45.gif

אני עוד אתחיל להתרגל לקרוא את הסיפורים האלה ממש כמו את הסיכום השבועי. מאוד נהניתי. תודה שי
 
למעלה