פרופסור יובל על אלצהיימר ב-YNET

xfwind

New member
פרופסור יובל על אלצהיימר ב-YNET

מה שכתב לא מתאים למה שאני מכיר (אמא שלי)...

אבל, שיהיה...

 
כן, גם קראתי את זה

אני לא חושבת שזה מדויק. נראה לי יותר שהוא מנסה לשכנע אותנו שזה משהו שאנחנו איכשהו יכולים לשלוט בו.
אני לא בטוחה שזה המצב. ואם נחלה, אז זו אשמתינו?
 
לא הייתי מאמין

אני מעריך מאד את פרופ' יורם יובל ולא הייתי מאמין שיפול למלכודת השוטים. רק שוטים או כאלו שמרויחים כסף בעד "טיפולים ועיצות" חושבים או אומרים כך. זה שאביו היה צלול וחד כתער עד מותו, לא אומר שהפרופ' הנכבד יישאר צלול ולא יחלה חו"ח באלצהיימר, אפילו מחר, משום שהוא עומד בקטגוריות השיקריות שציין.
 

xfwind

New member
אני לא בטוח שהן שיקריות ומניח שתמיד נכון וטוב לאמן את המוח

אבל מכאן ועד לתת ערובה שאימון המוח ימנע אלצהיימר - זה קצת מופרח, לפחות לפי הניסיון המאוד נקודתי שלי.

מצד שני אפשר לאמר ביחס לאמא שלי, שהחדות שבה ניהלה את עצמה והקריאה/שינון/זכרון שהיו נחלתה "עיכבו" את המחלה....

 
טענות דמיוניות ולא מבוססות

אינני מגדיר את הטענות כשקריות כי חלק מהמעלים אותן, כמו הפרופ', ודאי מאמינים בנכונותן.

רעייתי אלפי ז"ל חלתה באלצהיימר לפני שמלאו לה ששים. היא היתה אינטליגנטית, הועסקה בחברת יצוא גדולה בתפקיד בכיר, התפקיד דרש ממנה יידע טוב במספר שפות וכושר ניהול תערוכות בחו"ל. אהבה מאד לקרוא והיתה חסידת יוגה מסורה במשך מספר שנים.

אני עצמי הייתי מועסק במקום עבודה בו שירתו כמה אנשים בעלי אינטליגנציה גבוהה, בעלי חשיבה מקורית, חלקם מדענים וחלקם פיקדו על מבצעים ברמה גבוהה. אחוז גדול מהם חלה באלצהיימר. כך שבאותה מידה שאומרים שצריך לאמן את המוח, אני ממציא בזה תזה דמיונית שבכדי להמנע מאלצהיימר צריך לתת למוח לנוח ולחשוב כמה שאפשר פחות.

המוח הוא השליט שלנו. המוח הוא האני שלנו. גם אם רוצים, אין אבר או פונקציה שיכולה להגיד למוח מה לעשות, כי המוח הוא שקובע מה לעשות. אני גם לא מאמין שאנשים ש"נלחמים" במחלה כמו סרטן או בתאונה שגורמת לנזק גופני, כולל פגיעה מוחית - סיכוייהם להתגבר על מחלתם או נכותם יותר גבוהים ממי ש"לא נלחמים". זה בדיוק כמו הביטוי המופרך, שנוהגים תמיד להגיד אחרי תאונה או פיגוע קשה, ש"הרופאים נלחמים על חייו" . הרבה פעמים נפגעים כאלו נפטרו והמפגעים שלהם, שנורו ונפצעו, נשארים בחיים, למרות שלא נאמר שהרופאים נלחמו על חייהם. הכי מצחיק זה שנאלצו להמציא ביטוי "המחלה ניצחה אותו" כאשר מי שנאמר עליו ש"נלחם על חייו" נפטר.
 
הבהרה

כרגע שמתי לב שאני יענקלה נסחתי שהטענות שקריות.
בחרתי במילה לא נכונה. הייתי צריך לכתוב "טענות לא מוכחות ובלתי אפשריות"
 
למעלה