פרטים נוספים על הכביש החדש
אני מעתיק כאן מסמך שנשלח אלי ביחד עם ההזמנה: כביש 4 –מופיע בתכנית המתאר של מודיעין אשר אושרה לפני מספר שנים, עוד בטרם התגבשה במודיעין אוכלוסייה משמעותית אשר יכולה להציג עמדות סביבתיות עצמאיות. – הכביש אמור להיות אחד מכבישי האורך העירוניים, שיתחבר בקצהו הצפוני לכביש 443 ליד מבוא מודיעין, ובקצהו הדרומי יחצה את כביש 431 (כביש ראשל"צ-מודיעין) ויגיע לאזור המלאכה שמפותח עכשיו בדרום-מערב העיר. אם תצא סלילת הכביש אל הפועל, ייגרם נזק חמור ובלתי הפיך לטבע ולסביבה במודיעין ובסביבתה: בצפון , ניתוק תושבי מודיעין מיער בן שמן, המהווה עבורם אזור בילוי מרכזי וחשוב במיוחד; חסימת הרצף בין יער בן שמן ל"בקעת הנזירים" והרס אדיר של שטחי יער ושטחים טבעיים ביער בן שמן ובגבעות הסמוכות. בדרום , פגיעה אנושה בבוסתנים של גבעת רגב וגבעת חרובה - פנינות נוף, טבע וארכיאולוגיה מהיפות באזור; חציית ואדי ענבה, תוך פגיעה קשה באזור כבשני הסיד שרידים לתעשייה פורחת שהייתה באיזורינו . הישתמרות כזו של כיבשני סיד לא מוכרת באף מקום אחר בארץ; נזק כבד נוסף יגרמו כבישים נוספים שייסללו כדי להתחבר לכביש 4. על פי הידוע לנו, קיים ספק באשר לנחיצות של מרבית חלקיו של הכביש. למשל : ניתן לחבר את אזור התעסוקה שמפותח בצפון העיר אל כביש 431 באמצעות כבישים קיימים כבר – מסומנים במפה באדום . בחלקו הצפוני מאפשר כביש מס' 4 המתוכנן חיבור בין כביש 443 לבית העלמין , שהוא חיבור הכרחי , אך כל סיבה להמשיך את הכביש דרומה ,מעבר לבית העלמין לאזור התעסוקה. לאור ההשלכות הסביבתיות הקשות ביותר של הכביש,אנו סבורים כי יש למצוא פתרונות אשר יביאו לביטול של מרבית חלקיו, תוך בחינת הצרכים האמיתיים ומתן מענה סביר לצרכים אלה, דוגמת החיבור בין דרום אזור התעסוקה וכביש 431 וחיבור לבית העלמין. אנו סבורים כי ראוי שתושבי מודיעין ואזור המרכז בכלל יהיו שותפים למהלך ציבורי אשר תכליתו הסרת האיום הסביבתי הקשה של כביש 4. גם גורמים מקצועיים מטילים ספק בצורך של כביש זה בתוואי הזה !!!! בישיבה שהתקיימה בעירייה לפני הבחירות , שנה שעברה, בנושא כביש 4 התבטאו גורמי מקצוע כנגד הכביש ( חשוב לציין שגורמים אלו אמורים להיתפרנס מסלילת כביש זה ובכל הציבו סימני שאלה גדולים על הכביש ועל התוואי) אהוד תייר מחברת אהוד תייר בע"מ : "מציע לערוך בדיקה תנועתית נוספת בדבר הצורך בכביש מס' 4 , יכול להיות שהנתונים שעל בסיסם התקבלה ההחלטה לתכנן את כביש מס' 4 השתנו". איריס ארד מחב' ד.א.ל : "צריך לעשות את הבדיקה, יתכן ואין צורך בביצוע של הקטע הצפוני של כביש 4 , הצורך בחיבור איזור התעסוקה בצפון ואיזור המלאכה בדרום חיוני אך יש לעשות זאת בדרך אחרת." לדברי משה פרלמוטר, רכז שימור הסביבה של החברה להגנת הטבע במרכז הארץ, קיים ספק באשר לנחיצות מרבית חלקיו של כביש 4. "לאור ההשלכות הסביבתיות הקשות ביותר של הכביש – אנו קוראים לראש העיר של מודיעין מר ספקטור לבחון אלטרנטיבות אשר יביאו לביטול חלקים אלה, תוך בחינת הצרכים האמיתיים בנושא זה ומתן מענה סביר לצרכים אלה", אומר פרלמוטר. המשתתפים בהפנינג מתבקשים להחנות את מכוניותיהם ליד "ליגד סנטר" במודיעין, ולהמשיך רגלית כ-10 דקות ,על פי השילוט אל מקום האירוע. ** הערה: במקרה של גשם יידחה האירוע בשבוע. לפרטים נוספים: משה פרלמוטר, רכז שימור הסביבה של החברה להגנת הטבע במרכז, 3689618 052 מצורפת מפה של תוכנית המיתאר של מודיעין עם קטע הכביש המוצע לביטול