פרלין חדש נולד - צ'אי הודי

motip3

New member
פרלין חדש נולד - צ'אי הודי

ככול שצוברים יותר זמן הכנת פרלינים יש טעמים שהופכים לקלאסיקה (לסמל המסחרי), הם המועדפים יותר על ה"לקוחות" וצריך להכין אותם כל פעם שמגישים פרלינים. על מנת שפרלין ייכנס לרשימה המכובדת הזאת הוא באמת צריך להיות בעל טעם מיוחד, כזה הוא פרילן הצ'אי ההודי שהוכן ביום שישי האחרון עם יערה ועל פי מתכון בסיסי שלה.

המרכיבים:
250 גרם שמנת
2 מקלות קינמון
5 גרגרי הל
3 פרחי ציפורן
2 כפיות גרד מג'ינג'ר טרי
1 שקיק תה שחור (רגיל)
150 גרם שוקולד לבן.

אופן ההכנה:
מכניסים את כל המרכיבים לשמנת ומביאים לרתיחה תוך כדי בחישה, ולחיצה על שקיק התה על מנת להוציא ממנו את התמצית. ממשיכים עד שהשמנת מגיעה לרתיחה וצבע השמנת הופך לצבע קרם חום מאוד בהיר. מניחים בצד למספר דקות ומביאים שוב לרתיחה תוך כדי ערבוב. השמנת אמורה לקבל טעם של תה מר עם הרבה תבלינים. שופכים בערך 120 גרם מהשמנת על 150 גרם השוקולד ממתינים דקותיים ומערבבים על להתמוססות מוחלטת של השוקולד. מתקבל גנאש (יחסית נוזלי) בעל צבע חום בהיר יפיפה. יחסית לגנאש אני שם הרבה שמנת כמעט יחס של 1:1 וזאת על מנת להקנות למילוי הרגשה מאוד נוזלית שנותנת תחושה כאילו אתה שותה תה צ'אי הודי רק בטמפרטורת החדר ובציפוי שוקולד.
אני התלהבתי מהתוצאה, גם הבקרת אייכות שלי אישרה שמדובר בפרלין מעולה. והרבה תודה ליערה על המתכון ועל הבאת המרכיבים להכנתו. מלבד זאת ביום שישי פורה במיוחד הוכנו: פסיפלורה, אספרסו וניל, קרמל מלוח (בקונכיות), קרמל לימון שיצא חמוץ!!! ונוזלי. PDF אוכמניות (שמסתבר שלא ממש היו אוכמניות), פרלין מוס שוקולד.
עכשיו יום הבחירות יעבור בצורה מתוקה ללא קשר לתוצאות.
 

motip3

New member
פרלין מוס שוקולד

חומרים:
150 גרם שמנת מתוקה
40 גרם ליקר שוקולד (ותודה רבה לרויה על הליקר המדהים שנתנה לי במתנה)
100 גרם שוקולד מריר מטומפרר מומס

אופן ההכנה:

מקציפים את השמנת לקצפת מבריקה ויציבה מוסיפים את החיקר תוך כדי המשך הקצפה ומוסיפים את השוקולד המריר תוך כדי המשך הקצפה. מתקבל מוס מאוד שוקולדי, אלכוהולי ואוורירי. ממלאים בקונכיות מיישרים במידה הצורך עם אצבע טבולה בליקר שוקולד (עוד פטנט שלמדתי ואהבתי מהמפגש) וסוגרים. מתקבל פרלין עם גנאש קליל מאוד ואוורירי בטעם שוקולדי אלכוהולי.
 

revavonet

New member
ידעתי שזה לא יעמוד אצלך ללא שימוש


אני יודעת שזאת הפכה מסורת לתת מתנה למי שמארח, אבל עשית הרבה יותר ממני וחשבתי שגם לך מגיע, ואני שמחה שאהבת.
יש עוד המון ליקרים מעולים בסדרה הזאת.
 

mashkiayeruka

New member
אני וגם רות ואוריקי חזרנו בהיי מוחלט

מיום הפרלינים אצל מוטי.
פרלין הצ'אי אכן משובח, עם הטאצ' שלך הוא באמת הפך למשהו משהו.
איזה כיף שהפרלין נכנס לסל הפרלינים שאי אפשר בלעדיהם...
גם האחרים משובחים.
פעם הבאה- קרם ברולה
 

motip3

New member
אני כבר חושב על איך להכין אחד כזה

הבעיה שלא נראה לי שמיקה תרשה לי לקחת את הקרם ברולה המעולה שהיא מכינה ו"לדחוף" אותו לתוך פרלין..... אני יעלים לה כלי אחד או שניים בלי שהיא תשים לב.
 

יפעת187

New member
למוטי

האם אפשר להכין את הגאנש מוס מראש? אם כן להקפיא אותו או לשמור במקרר?
 

motip3

New member
היות ומדובר בשמנת מוקצפת

אני לא חושב שכדאי להקפיא כי נראה לי שהיא תתפרק אחרי ההפשרה. גם לשמור במקרר יכול להיות בעיה שהגנאש יהיה קשה למילוי. אני חושב שהכי כדאי זה להכין ולמלא בקונכיות. גם ככה זה לא פרלין עם חיי מדף ארוכים, אבל בתור חובבים זה פחות מעניין אותנו כי בד"כ מה שאנחנו מכינים נגמר הרבה לפני שמתקלקל.
 

motip3

New member
אין בעיה לשמור במקרר

בעונה זאת של השנה אני מעדיף לשמור את הפרלינים בארון קריר בבית או על השיש במטבח. כעיקרון אין בעיה להכניס למקרר לדאוג שזאת תהיה רופסה אטומה היטב ו / או לעטוף בניילון נצמד. להוציא מהמקרר ולהמתין לפני הפתיחה להשוואת טמפרטורות על מנת שלא תיווצר לחות על הפרלינים. לפני שאני מכניס פרלינים למקרר אני מניח בקופסא נייר מגבת את הפרלינים על הנייר מגבת ומעל הפרלינים עוד נייר מגבת. גם זה אמור לשמור עליהם מהלחות.
 

motip3

New member
אני חושב שזה מוסיף גם לטעם וגם לעמידות

ועוד כשקיבלתי כזה ליקר טוב, היה חבל לא להשתמש בו. אבל כאמור זה לא חובה.
 

יפעת187

New member
אז זה לא פוגע במקרם? כי

אין לי ליקר שוקולד בבית ולאבא לי ללכת לקנות רק בשביל זה....
 

motip3

New member
זה לא פוגע במרקם

וזה גם לא חייב להיות ליקר שוקולד אפשר להשתמש באייריש קרים או בליקר אחר אפילו ליקר תפוזים למשל ואז מתקבל טעם של מוס שוקולד תפוז וכו'...
 

ניליס2

New member
תודה!

יישמתי הפרלין פתוח לשיטתך.... עוד יש לי מה ללמוד בזילוף, אבל נהניתי!!!
תודה ליערה ומוטי!!!
 
למעלה