פרסום דו"ח תאונת ה-Diamond DA-20
החוקר הראשי פרסם את דו"ח תאונת ה-Diamond DA-20 בהר כמון (משום מה, ברוב הדו"ח מאויית שם החברה כ-Daimond ומתייחסים לסוג המטוס כ-D20, אבל לא בכולו).
החוקר הראשי מתאר טיסה בה הטייס הודיע לבקר שיש לו אישור לטיסה אזרחית חריגה (אישור שלא היה בידי הטייס), וכנראה זה היה נוהג רגיל של הטייס המנוח, שבאמתחתו היו מעט יותר מ-200 שעות טיסה, למרות שאת הרישיון שלו קיבל ב-2000.
החוקר מאמין שהמטוס נתקל בזרם אויר פתאומי (כתוצאה מרוטור הרוח שנגרם מהר כמון, מעליו טס בגובה נמוך), שהמטוס גלגל באופן פתאומי ולכן פגע בקרקע.
במאמר מוסגר מזכיר החוקר בעיות אחזקה אפשריות במועדון טייסים כרמל. ההמלצות נוגעות לנושא התיקשורת עם חיל האוויר לגבי הטיסות האזרחיות החריגות וענייני שיתוף הפעולה בין גורמי החילוץ בחיל האוויר לחוקר הראשי.
קישור לדו"ח באתר החוקר הראשי
החוקר הראשי פרסם את דו"ח תאונת ה-Diamond DA-20 בהר כמון (משום מה, ברוב הדו"ח מאויית שם החברה כ-Daimond ומתייחסים לסוג המטוס כ-D20, אבל לא בכולו).
החוקר הראשי מתאר טיסה בה הטייס הודיע לבקר שיש לו אישור לטיסה אזרחית חריגה (אישור שלא היה בידי הטייס), וכנראה זה היה נוהג רגיל של הטייס המנוח, שבאמתחתו היו מעט יותר מ-200 שעות טיסה, למרות שאת הרישיון שלו קיבל ב-2000.
החוקר מאמין שהמטוס נתקל בזרם אויר פתאומי (כתוצאה מרוטור הרוח שנגרם מהר כמון, מעליו טס בגובה נמוך), שהמטוס גלגל באופן פתאומי ולכן פגע בקרקע.
במאמר מוסגר מזכיר החוקר בעיות אחזקה אפשריות במועדון טייסים כרמל. ההמלצות נוגעות לנושא התיקשורת עם חיל האוויר לגבי הטיסות האזרחיות החריגות וענייני שיתוף הפעולה בין גורמי החילוץ בחיל האוויר לחוקר הראשי.
קישור לדו"ח באתר החוקר הראשי