פרסום יח"צ בלתי שמיש של עיריית רעננה על תיגבור האוטובוסים בעיר

Ccyclist

Well-known member
Screenshot_20240621-002806_Facebook.jpg

מארחיי שלחו לי את ההודעה.

המידע לא מאד לא שימושי. אין מסלולי קווים, אין תיאור נכון של יעדי הקווים (47 זה לתחנה המרכזית, 48 לכרמלית, "תל אביב" לשניהם אינה תיאור נכון לנוסע הפרברי).

השוס היה אותו קו 525 שפורסם בריש גלי. מסתבר שזה קו מלב הפארק ושדרות ירושלים. לא טרחו לציין את אזור המוצא שלו בעיר, שהוא מאד שונה מציר אחוזה או מסוף צומת רעננה.

גם המידע על תוספת הנסיעות היומיות מוזר ואולי גם חשוד בעיניי. בקו 525 שיקבל לפי הפרסום 25 נסיעות נוספות ביום - עדיף היה שהיו אומרים מה השיפור מבחינת תדירות בשעה ואם תהיה תדירות מוגברת בשעות העומס. בקו 48 אני מאד חושד בנתון של "תוספת 64 נסיעות יומיות" - מדובר בקו עם 2-3 נסיעות בשעה כיום ואני חושד שמספר הנסיעות הכולל תוגבר ל 64, לא שתהיה תוספת של 64 שתכפיל את התדירות הנוכחית.

זו הרמה וזה היחס לציבור הנוסעים ולנוסעים הפוטנציאלים.
 
נערך לאחרונה ב:

מיקלוש77

Well-known member
צפה בקובץ המצורף 107133

מארחיי שלחו לי את ההודעה.

המידע לא מאד לא שימושי. אין מסלולי קווים, אין תיאור נכון של יעדי הקווים (47 זה לתחנה המרכזית, 48 לכרמלית, "תל אביב" לשניהם אינה תיאור נכון לנוסע הפרברי).

השוס היה אותו קו 525 שפורסם בריש גלי. מסתבר שזה קו מלב הפארק ושדרות ירושלים. לא טרחו לציין את אזור המוצא שלו בעיר, שהוא מאד שונה מציר אחוזה או מסוף צומת רעננה.

גם המידע על תוספת הנסיעות היומיות מוזר ואולי גם חשוד בעיניי. בקו 525 שיקבל לפי הפרסום 25 נסיעות נוספות ביום - עדיף היה שהיו אומרים מה השיפור מבחינת תדירות בשעה ואם תהיה תדירות מוגברת בשעות העומס. בקו 48 אני מאד חושד בנתון של "תוספת 64 נסיעות יומיות" - מדובר בקו עם 2-3 נסיעות בשעה כיום ואני חושד שמספר הנסיעות הכולל תוגבר ל 64, לא שתהיה תוספת של 64 שתכפיל את התדירות הנוכחית.

זו הרמה וזה היחס לציבור הנוסעים ולנוסעים הפוטנציאלים.
אכן פרסום חובבני של עירייה אנטי תח"צית בעליל - ראה ביטול קו הרכבת הקלה "הוורוד" שתוכנן לעבור באחוזה ויש עוד הרבה דוגמאות.

למה הם לא מפעילים לחץ על רכבת ישראל להחזיר את התדירות של הרכבת מרעננה ל 4 בשעה ולא 2? במקום להמשיך לטרטר את תושבי העיר באוטובוסים בפקקים. אני מבין את אילוצי המלחמה אבל נראה שברכבת עושים לזה שימוש יתר. היה אפשר בתקופה שמאז פרוץ המלחמה להכשיר עוד נהגי קטר ובטח שעוד פקחים.
 

מוישי67

Active member
צפה בקובץ המצורף 107133

מארחיי שלחו לי את ההודעה.

המידע לא מאד לא שימושי. אין מסלולי קווים, אין תיאור נכון של יעדי הקווים (47 זה לתחנה המרכזית, 48 לכרמלית, "תל אביב" לשניהם אינה תיאור נכון לנוסע הפרברי).

השוס היה אותו קו 525 שפורסם בריש גלי. מסתבר שזה קו מלב הפארק ושדרות ירושלים. לא טרחו לציין את אזור המוצא שלו בעיר, שהוא מאד שונה מציר אחוזה או מסוף צומת רעננה.

גם המידע על תוספת הנסיעות היומיות מוזר ואולי גם חשוד בעיניי. בקו 525 שיקבל לפי הפרסום 25 נסיעות נוספות ביום - עדיף היה שהיו אומרים מה השיפור מבחינת תדירות בשעה ואם תהיה תדירות מוגברת בשעות העומס. בקו 48 אני מאד חושד בנתון של "תוספת 64 נסיעות יומיות" - מדובר בקו עם 2-3 נסיעות בשעה כיום ואני חושד שמספר הנסיעות הכולל תוגבר ל 64, לא שתהיה תוספת של 64 שתכפיל את התדירות הנוכחית.

זו הרמה וזה היחס לציבור הנוסעים ולנוסעים הפוטנציאלים.
מאוד יכול להיות שמי שכתב את ההודעה בעירייה, לא נוסע בעצמו בתח"צ, ואין לו מושג מה השינויים. הוא קיבל ממשרד התחבורה קובץ, וכתב אותו בהודעה לתושבים.
דווקא הנתונים כן מדוייקים, קו 48 שהבאת כדוגמה, התדירות שלו החל מיום ראשון תהיה 4-5 נסיעות בשעה לכל כיוון.
(אני חושב שכשכתוב "תוספת xx נסיעות יומיות, הכוונה תוספת בסך הכל, ל2 הכיוונים ביחד)
 

Ccyclist

Well-known member
מאוד יכול להיות שמי שכתב את ההודעה בעירייה, לא נוסע בעצמו בתח"צ, ואין לו מושג מה השינויים. הוא קיבל ממשרד התחבורה קובץ, וכתב אותו בהודעה לתושבים.
דווקא הנתונים כן מדוייקים, קו 48 שהבאת כדוגמה, התדירות שלו החל מיום ראשון תהיה 4-5 נסיעות בשעה לכל כיוון.
(אני חושב שכשכתוב "תוספת xx נסיעות יומיות, הכוונה תוספת בסך הכל, ל2 הכיוונים ביחד)

אם הנתון נכון - חבל שלא תירגמו אותו למונחים מובנים לנוסע כמו 4-5 נסיעות בכיוון בשעה או "כל 12-15 דקות" או "כל 10 דקות בשעות השיא, כל רבע שעה בשעות השפל".

לא מפתיע אותי שבעיר שנותנת לתושבים חניה בחינם בכחול לבן - עובדי העירייה נוסעים ברכב.
 

EHP12

Well-known member
צפה בקובץ המצורף 107133

מארחיי שלחו לי את ההודעה.

המידע לא מאד לא שימושי. אין מסלולי קווים, אין תיאור נכון של יעדי הקווים (47 זה לתחנה המרכזית, 48 לכרמלית, "תל אביב" לשניהם אינה תיאור נכון לנוסע הפרברי).

השוס היה אותו קו 525 שפורסם בריש גלי. מסתבר שזה קו מלב הפארק ושדרות ירושלים. לא טרחו לציין את אזור המוצא שלו בעיר, שהוא מאד שונה מציר אחוזה או מסוף צומת רעננה.

גם המידע על תוספת הנסיעות היומיות מוזר ואולי גם חשוד בעיניי. בקו 525 שיקבל לפי הפרסום 25 נסיעות נוספות ביום - עדיף היה שהיו אומרים מה השיפור מבחינת תדירות בשעה ואם תהיה תדירות מוגברת בשעות העומס. בקו 48 אני מאד חושד בנתון של "תוספת 64 נסיעות יומיות" - מדובר בקו עם 2-3 נסיעות בשעה כיום ואני חושד שמספר הנסיעות הכולל תוגבר ל 64, לא שתהיה תוספת של 64 שתכפיל את התדירות הנוכחית.

זו הרמה וזה היחס לציבור הנוסעים ולנוסעים הפוטנציאלים.
47/48 אלו קווים שהיו מדוללים עמוקות בשנים האחרונות בגלל מצוקת הנהגים של מטרופולין. בסך הכל מחזירים אותם לתדירות שהייתה לפני הדילולים. ועדיין זה פחות ממה שנקבע במכרז השרון.
525 הוא יותר קו מלב הפארק ברעננה לשכונות של מזרח רמת השרון. הוא היחיד שתוגבר משמעותית, אבל לא רלוונטי לרעננים כמעט.
 

Ccyclist

Well-known member
47/48 אלו קווים שהיו מדוללים עמוקות בשנים האחרונות בגלל מצוקת הנהגים של מטרופולין. בסך הכל מחזירים אותם לתדירות שהייתה לפני הדילולים. ועדיין זה פחות ממה שנקבע במכרז השרון.
525 הוא יותר קו מלב הפארק ברעננה לשכונות של מזרח רמת השרון. הוא היחיד שתוגבר משמעותית, אבל לא רלוונטי לרעננים כמעט.

הדרך שבה הפרסום חוזר על מספרים ריקים מתוכן בלי מידע שימושי למי שלא מכיר את הקווים (בייחוד 525) ועם תמונה מטופשת של אוטובוסים במקום מפת קווים - היא הבעיה פה.

מארחיי משתמשים בקו 48 לנסיעות לתל אביב.

אני מעדיף את הרכבת ומעולם לא השתמשתי באוטובוס פרברי מרעננה, רק בקווים פנימיים של גוש השרון. מאז שמארחיי עברו לרעננה ביקרתי אצלהם 5 פעמים, 2 בצורה תח"צית לחלוטין, 2 על טהרת הרכב השכור ו 1 בפיצול בין מספר ימים ברכב שכור ומספר ימים בתל אביב על בסיס תח"צ כולל נסיעת רכבת לרעננה.

אני בהחלט קהל פוטנציאלי לשיפורי תח"צ ברעננה והפרסום שהועבר אלי לא אומר לי שום דבר פרקטי, למרות שהוא מצביע על ניסיון כלשהו לשפר את התחבורה בעיר.

לגבי 525 - המבנה הרוחבי של רעננה מונע בדרך כלל קווי אורך, למעט למסוף לב הפארק. אולי עם בניית השכונות בתע"ש יהיה ציר אורך חשוב בקרן היסוד ובן גוריון לתע"ש ודרומה שיהיה אפשר לבסס עליו שירות אורכי. אני לא נגד אוטובוסים ללב הפארק, מה שצורם לי הוא שלא מציינים את אזור המוצא של הקו ושמים אותו באותו פרסום עם קווי אחוזה כאילו שהוא משרת את אותו האזור.
 
47/48 אלו קווים שהיו מדוללים עמוקות בשנים האחרונות בגלל מצוקת הנהגים של מטרופולין. בסך הכל מחזירים אותם לתדירות שהייתה לפני הדילולים. ועדיין זה פחות ממה שנקבע במכרז השרון.
525 הוא יותר קו מלב הפארק ברעננה לשכונות של מזרח רמת השרון. הוא היחיד שתוגבר משמעותית, אבל לא רלוונטי לרעננים כמעט.
הי הוא רלוונטי לי.
למקטע מלב הפארק וקרית שרת עד לתחנת מול הפארק או עד לרכבת.

כן הפרסום חובבני, אבל בסופו של דבר לא מדובר בשינוי אלא רק בהגדלת תדירות, היו יכולים באותה מידה לא לפרסם בכלל...
 

Ccyclist

Well-known member
הי הוא רלוונטי לי.
למקטע מלב הפארק וקרית שרת עד לתחנת מול הפארק או עד לרכבת.

כן הפרסום חובבני, אבל בסופו של דבר לא מדובר בשינוי אלא רק בהגדלת תדירות, היו יכולים באותה מידה לא לפרסם בכלל...

מותר שיהיו קווים ללב הפארק, אסור לא לציין את זה.

כשמפרסמים "בשורה לתושבי רעננה קו 5XX" זה נשמע כמו קו באחוזה או קו ממסוף צומת רעננה.

לב הפארק זה אזור מאד מסויים בפינה הצפון מערבית של רעננה.
 

מוישי67

Active member
צפה בקובץ המצורף 107133

מארחיי שלחו לי את ההודעה.

המידע לא מאד לא שימושי. אין מסלולי קווים, אין תיאור נכון של יעדי הקווים (47 זה לתחנה המרכזית, 48 לכרמלית, "תל אביב" לשניהם אינה תיאור נכון לנוסע הפרברי).

השוס היה אותו קו 525 שפורסם בריש גלי. מסתבר שזה קו מלב הפארק ושדרות ירושלים. לא טרחו לציין את אזור המוצא שלו בעיר, שהוא מאד שונה מציר אחוזה או מסוף צומת רעננה.

גם המידע על תוספת הנסיעות היומיות מוזר ואולי גם חשוד בעיניי. בקו 525 שיקבל לפי הפרסום 25 נסיעות נוספות ביום - עדיף היה שהיו אומרים מה השיפור מבחינת תדירות בשעה ואם תהיה תדירות מוגברת בשעות העומס. בקו 48 אני מאד חושד בנתון של "תוספת 64 נסיעות יומיות" - מדובר בקו עם 2-3 נסיעות בשעה כיום ואני חושד שמספר הנסיעות הכולל תוגבר ל 64, לא שתהיה תוספת של 64 שתכפיל את התדירות הנוכחית.

זו הרמה וזה היחס לציבור הנוסעים ולנוסעים הפוטנציאלים.
פוסט של אלון סיגלר, על כך שהפרסום לנוסעים מתעלם מהנוסעים
 

Ccyclist

Well-known member
פוסט של אלון סיגלר, על כך שהפרסום לנוסעים מתעלם מהנוסעים

עקרונית הוא צודק אבל הפוסל במומו פוסל.

במפה שלו קו 47 נעלם לרוב המסלול ואין שמות ל"תחנות הרכבת" לא במפה ולא במאמר.

הוא היה צריך להזיז את ליבות הקווים כך שיופיעו במקביל במקטעים המשותפים. בתוך תל אביב גם מסלול 249 נהיה בלתי ברור מול שני הקווים האחרים. נראה שהקווים סומנו נכון על המפה אבל הם יושבים זה על זה כאילו שפשוט מראים את השכבות שלהם.

מארחי ואני די קהל היעד של הפרסום ברעננה למעט זה של קו 252 שאיכשהו לא עולה ברדאר של המאמר.

הוא צודק שהמידע לא אומר דבר לא להם שלא נוהגים, ולא לי שצריך לשקול מה עדיף תקציבית - רכב שכור או תח"צ, ספה בסלון או חדר מלון - שיקולים שלובים המושפעים מאד מזמינות התח"צ.

קשה לומר שמידע ב"רמה" כזו יגרום לנהג עם רכב לבחור באוטובוסים ולא ברכב או ברכבת.

אגב - אישית כשנסעתי לתל אביב וירושלים באביב 2023 קראתי על המוניטין הגרוע של חניון תחנת הרצליה אז חניתי בקניון שבעת הכוכבים אף שזה הצריך הליכה של 5-10 דקות. זה היה עדיף לי מלחנות ברעננה מערב ולהתקע חצי שעה ברציפים בהרצליה.
 

luisluis

Active member
קו 525 צריך להיות מוארך עד מסוף אלוף שדה דרך רחוב בן גוריון ברמת גן זה ייתן לו הרבה יותר כוח.
 

Ccyclist

Well-known member
קו 525 צריך להיות מוארך עד מסוף אלוף שדה דרך רחוב בן גוריון ברמת גן זה ייתן לו הרבה יותר כוח.

אם 525 היה קו הייתי מסכים, במידה שישנו את המקטע הרענני שלו לאחוזה. בעבר תוכנית הקו הצהוב של הרק"ל היתה לקו מבן גוריון ברמת גן לרעננה.

לצערי הסיבובים של 525 ברמת השרון והרצליה הופכים אותו למועמד מאד לא מוצלח להארכה.

כשגיליתי מה המסלול דיווחתי למארחיי שלא רק שהקו לא רלבנטי לאזור שלהם - יש לו שני טיולים שנתיים בהרצליה ורמת השרון שעדיף למצוא מסלול ישיר יותר לקניון איילון - או קו 531 או שילוב של 47/48 וקו מקומי מאזור צומת הפיל.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20240622-104357_Maps.jpg
    Screenshot_20240622-104357_Maps.jpg
    KB 957 · צפיות: 9
נערך לאחרונה ב:
אם 525 היה קו הייתי מסכים, במידה שישנו את המקטע הרענני שלו לאחוזה. בעבר תוכנית הקו הצהוב של הרק"ל היתה לקו מבן גוריון ברמת גן לרעננה.

לצערי הסיבובים של 525 ברמת השרון והרצליה הופכים אותו למועמד מאד לא מוצלח להארכה.

כשגיליתי מה המסלול דיווחתי למארחיי שלא רק שהקו לא רלבנטי לאזור שלהם - יש לו שני טיולים שנתיים בהרצליה ורמת השרון שעדיף למצוא מסלול ישיר יותר לקניון איילון - או קו 531 או שילוב של 47/48 וקו מקומי מאזור צומת הפיל.
מה שעצוב זה שהמסלול נובע נטו מכך שאין מספיק תחנות קצה ומסופים באזור רמת השרון/הרצליה.
 

luisluis

Active member
אם 525 היה קו הייתי מסכים, במידה שישנו את המקטע הרענני שלו לאחוזה. בעבר תוכנית הקו הצהוב של הרק"ל היתה לקו מבן גוריון ברמת גן לרעננה.

לצערי הסיבובים של 525 ברמת השרון והרצליה הופכים אותו למועמד מאד לא מוצלח להארכה.

כשגיליתי מה המסלול דיווחתי למארחיי שלא רק שהקו לא רלבנטי לאזור שלהם - יש לו שני טיולים שנתיים בהרצליה ורמת השרון שעדיף למצוא מסלול ישיר יותר לקניון איילון - או קו 531 או שילוב של 47/48 וקו מקומי מאזור צומת הפיל.

אבל זה בדיוק העניין, אין אף קו שמחבר את "דרום" רמת גן ומסוף אלוף שדה שמכיל קווים מהרבה ערי הדרום לכיוון רעננה, רמת השרון והרצליה.
אפילו לא קו אחד.
האמת יש קו אחד 621 אבל הוא מאוד מאוד לא תדיר. מאוד.
 

Ccyclist

Well-known member
אבל זה בדיוק העניין, אין אף קו שמחבר את "דרום" רמת גן ומסוף אלוף שדה שמכיל קווים מהרבה ערי הדרום לכיוון רעננה, רמת השרון והרצליה.
אפילו לא קו אחד.
האמת יש קו אחד 621 אבל הוא מאוד מאוד לא תדיר. מאוד.

בתחנת מבצע קדש / קניון איילון יש 20 קווים ש 6 מהם עוברים במחלף אלוף שדה. רבים מהם קווים לערים בדרום גוש דן ויש גם קווי מודיעין עילית עם טווח רחוק יותר.

מספרי המזל הם: 209, 220, 230, 264, 266, 384.

המספר הנוסף, 621, אינו מגיע לאלוף שדה אלא פונה לכביש 471 בבר אילן.

הבעיה אינה שצריך שם את הקו ה 21 אלא שצריך שם דיאטת קווים חריפה כדי ליצור רשת תדירה שאפשר להבין ולהחליף בין קוויה.

נוסע לא צריך להחזיק בראש 18 ספרות כדי לבצע החלפה אחת. גם אם קווי מודיעין עילית לא מורידים באלוף שדה הנוסע צריך לדעת שאלו מספרים לא נכונים מבחינתו אף אם מסלולם עובר באלוף שדה.

רוב הקווים שעלו בהגרלה הם חצי שעתיים.
 
נערך לאחרונה ב:

Ccyclist

Well-known member
246,266 למה אתה מתכוון?
209,220,230,384 אוספים בגוש דן ונוסעים ליעד רחוק יותר (ק"ס/לוד), עדיף לא לאפשר להם הורדה באלוף שדה, זו לא המטרה של הקו

לא הגיוני להעמיס על קו ספגטי כמו 525 את החיבור בין רעננה לאלוף שדה.

אם כבר - קו ישיר יחסית לאורך כביש 4 מצומת רעננה ועד אלוף שדה או אולי גם רשל"צ הרבה יותר הגיוני מקו דרך קניון איילון.

לגבי ההחלפה:

בלונדון יש תחנה באוריינטציה דומה על ציר ליד קניון ברנט קרוס. עוברים בה 5 קווי יום בלבד. רובם מסתיימים במסוף של הקניון או בסופרמרקט ליד. יש רק קו אחד לעיר, קו 113 שתדירותו כל 9 דקות.

כשהמערכת מנסה לנחש לאן תיסע פעם ב 30, 40 או 60 דקות ואוסרת עליך לרדת בתחנות של הקווים הנדירים הזמינים לך - היא נכשלת.

מערכת טובה בנוייה משילוב קווים תדירים המאפשרים לך להתקדם לעבר יעדך.

העובדה שיש 6 קווים שעושים את החיבור העקיף שאתה רוצה, אך כולם פסולים בגלל מגבלות המערכת אומרת הכל על כשלון המערכת.

אם הקווים למודיעין עילית אמורים להיות מהירים - למה לתת להם שלל תחנות ביניים במקום שיצאו לכבישים 4 או 6 בהקדם ? (ברור לי שזה בגלל שאין לבני ברק תחנה מרכזית בגלל העירייה הכושלת).
 
למעלה