פרסום

bell2002

New member
פרסום

שלום לכם, איזה סוג של פרסום הכי אפקטיבי לעסק חדש שנותן שירותים בתחום הלימודים? האם פליירים, פרסום בעיתונים הם שיטות מועילות או שמבזבזים זמן וכסף? תודה, בל.
 

joni4u

New member
זה תלוי בכמה דברים כמו:

קודם את אדם פרטי או חברה בע"מ עוסק מורשה וכו´ תשאלי את עצמך מי הוא קהל היעד שלך מה התקציב שלך? אזור העבודה שלך או העסק? עלות השרות או המוצר שאת מוכרת (כל אדם יכול או רק בעלי ממון) את סוג המדיה את יכולה לבחור אחרי שענית על השאלות האלה ואז לראות איזה חשיפה תפגע הכי הרבה במטרותייך. את מודעות העיתונות את יכולה לבחור לפי אזורים וכנ"ל את הפליירים לפני שאת בוחרת מדיה תתחילי מי פרסום של עצמך בפורמים הרלוונטים ובאתרים באינטרנט. נסי אולי לבנות לך אתר אינטרנט קטן ושלבי בוא קצת על טכניקט הלמוד שלך או אפילו איזה שיעור כתוב בנושא מסויים. תדביקי פוסטרים או מודעות באזור שיש בו את קהל היעד שלך (גני ילדים,בתי ספר,מתנסים בתי קפה,גינות ציבוריות וכו´ וכו´) הדפיסי כרטיסי ביקור שלך עם איזה סלוגן או לוגו נחמד וחלקי לכול מכירייך ועוד ועוד.... את יכולה לפרסם את עצמך ואת השרות שלך בלי שזה יעלה לך שקל לפעמיים. מקווה שעזרתי, ג´וני
 

bell2002

New member
לג´וני, תודה, תודה, תודה רבה.

זה רעיון! אם יש לך עוד רעיונות, אשמח מאוד.
 
יש סוג של פרסום שאני הכי מאמינה בו.

שלום לך בל. כל מה שנכתב מאוד מוכר ומצריך כסף וגם עוזר הרבה לפעמים. אני למשל... בעד "פרסום יוזמתי" - אני בעד לחפש את המכסה של הסיר זאת אומרת, לחבור לשיתופי פעולה עם גופים או בעלי חברות או עצמאיים, שקשורים לנושא שלך, אך עדיין לא מתחרים, למצוא מכנה משותף, ולצעוד כמשלימים יחדיו. לדוגמה, נגיד שאת פיתחת לומדות בתחום ההדרכה ואת מפיצה אותם על סי די, עלייך למצוא מישהו שמוכר מכשירי סידי וכשהוא עושה הדגמות, שיציג את הלומדות שלך ויתן לך חשיפה את תנאי האחוזים תסגרי איתו. למשל, יש לי ידיד שהוא היה מרצה בכנסים בתחום האינטרנט ומעביר סדנאות לגופים ממשלתיים ולחברות גדולות, תמיד כשהוא היה מרצה בימי עיון שנתפרו עבור עובדי חברה מסויימת, הוא היה נותן דוגמאות. לפני כל הרצאה הוא היה סוגר עם בעלי אתרים שהוא יציג את האתרים שלהם בכנסים הנ"ל וילמד על גבי האתרים שלהם על תחום האינטרנט כיצד גולשים באינטרנט , מה קיים באינטרנט ומה מעניין וכו´.. וכך האתרים שלהם יקבלו חשיפה מירבית למאות אנשים שיושבים בקהל בלי שכמעט שילמו על פרסום. את יכולה לתאר לך שאת האפקט מפה לאוזן זה עשה אחר כך. ישנם המון רעיונות, אשמח לשמוע את המיזם שלך ואולי לתת לך כיוונים בברכה עינת בר-און
 

moshep1

New member
לימוד המודל

בל, לפני שתכנסי להשקעות לא ממוקדות הכי חשוב לברר למי את רוצה לפנות ולבצע ניסוי על מודל קטן, להסיק מסקנות, לתקן, לשנות את המודל, השיטות והגישה אם יש צורך ולהמשיך למודל מורחב. לאחר קבלת מושג (יש מרחק בין תיאוריה למעשה!) ומיקוד ניתן יהיה להמשיך הלאה. גם ההמשך הלאה צריך להיעשות בזהירות ולימוד במיוחד מאי הצלחות/הצלחות קטנות מהצפוי. בהצלחה משה
 

emmr

New member
עינת, זה כבר לא פרסום

אני לא לגמרי מסכים איתך על שיטות "חשיפה" יזומה כפי שתארת. והדוגמה של ידידך המרצה בתחום האינטרנט מצביעה על מגמה של תחילת חוסר לויאליות למקצוע שהוא מייצג. לחפש בעלי אתרים שמוכנים לשלם לו עוד כמה גרושים (ואפילו בוחטות) כדי להציג אתר שלהם כביכול בתמימות, בפני אנשים באמת תמימים, זה חוסר טעם לדעתי. ואם האתר הוא לא דוגמה טובה? אולי הוא בנוי באופן מסורבל? אולי יש לו תוכן שלא מתאים? אולי הוא לא מתאים למתחילים? האם האיש שואל את עצמו את השאלות האלה? ואני אגיד לך למה אני "קופץ"....כי יש שלב נוסף לניצול תמימות האנשים, שבקלות מגיעים אליו מייד ובהמשך למי שעובד בצורה שהתייחסת אליה. זה השלב של ניצול המעמד של ממש. לפני שנים, היה לי עסק בתחום המחשבים. לא פעם, היו נכנסים אלי "יועצים" שקיבלו כסף ממוסד כזה או אחר עבור יעוץ בבניית מערכת מחשב, לפעמים בתי ספר שרצו לקנות כיתות ועוד. ומה עושה היועץ? סבב בחנויות המחשבים, ומוכן להמליץ במסגרת היעוץ "המקצועי" שעבורו מקבל כסף על המחשב שעבורו קיבל עוד כסף מבעל החנות....ועל טיב המחשב...את מי בכלל זה מעניין? ואת רוצה דוגמה נוספת? העסק הנבחר...זוכרים? אז גם הם הסתובבו ובחרו בעסק שהיה מוכן לשלם הכי הרבה (עבור כביכול הוצאות). וכמובן, סייוגו ענפים ואף הגדילו לעשות כאשר גם הביאו כל מיני אנשי ציבור שיעניקו את הפרס. ורוב האנשים האמינו שזה אמיתי, אובייקטיבי. כל עסק וכל עוסק צריך לשמור על טוהר מידות מסויים, וזו רק שאלה של האופי של הבן אדם, לצד הרצון והפיתוי לנצל את סמכותו על מנת לשדר מסר לא מקצועי מתוך גרידיות. הייתי מת לראות את ידידך מעביר סדנא במכללה למורות דתיות, כשאתר כמו עדשה למשל, מבטיח לו סכום מכובד עבור החשיפה. (ואני מתנצל מראש לכל מי שלא יודע על איזה אתר מדובר....לא הפסדתם כלום)
 
נכון.. אך הדוגמאות שנתת לא תואמות

את המצב שהצגתי, אותו בחור בנה לעצמו תוכנית הדרכה, שכללה כל אתר בתחום שונה, מזון, ספורט וכו´... לאחר שהוא איפיין הוא פנה לבעלי האתרים וביקש את רשותם תחילה להציג את אתרם. הוא עשה עבודה מאוד יסודית כי זה השם שלו כשהוא מציג, בזמן שהוא מציג אתר הוא מדבר עליו, מלמד כיצד עובדים איתו, לדוגמה אם מישהי מחפשת מתכונים והוא מציג לה כיצד מחפשים באינטרנט מתכונים, כיצד שומרים את המתכון וכו´..., זה זמן שהוא משקיע. תראה אני לא רואה כאן ניצול תמימות של אנשים במקרה הזה, להיפך, כאן שני הצדדים זוכים. כאן אין נושא של להיות אובייקטיבי, כי הוא לא המליץ, הוא לא סגר בלעדיות בשביל שמישהו שיקנה איזשהו מוצר. מה שהוא עשה, הוא מצא דרך מקורית לשווק ולחשוף אתרים . עדיין לא מדובר פה במוצרים כפי שהצגת. אני בהחלט נגד ניצול תמימות של אנשים, והדוגמאות שנתת בהחלט שליליות בעיניי ודרכיהן לא מקובלות.
 

oh yes

New member
what utter crap תסלחו לי

אם מישהו רוצה להראות דוגמא לאתר אינטרנט שיחפש וימצא ויראה אתר טוב. מה פתאום הוא צריך לבקש את רשותו של מישהו להדגים על האתר שלו? האתר שם, לא? אז הוא יכול להראות אותו. חשיפה שווה כסף ואם הברנש הלך והציע לבעלי עסקים לחשוף אותם בצורה כזאת או אחרת וביקש תשלום שהם היו מוכנים לתת - שיבושם לו. הרעיון של חבירה לעסקים אחרים הוא נחמד אבל הוא לא תחליף לפרסום. זהו תהליך איטי, שמקנה חשיפה מאוד לא ממוקדת ומאוד לא עניינית מבחינת "בל" כמפרסם. למפרסם (יצרן, משווק) הקטן - הוא עלול להזיק. אפשר לפרסם בווב, אפשר לפרסם במקומונים או בתוך לוחות המילים בתנאים מסוימים וכן הלאה. כדי להגיע לקהל ממוקד הטוב ביותר הוא דיוור ישיר ענייני ועשוי "לפי הספר". כזה שלא יזרקו לפח. עשיתי עשרות קפיינים דלי תקציב ומוצלחים. צריך לזהות את קהל היעד, לזהות איפה הוא נמצא, לתת לו את היתרון ללקוח, הצעה שיווקית עניינית וזהו. כל החבירויות והשותפויות למיניהן עולות זמן וכסף ומתישות את המפרסם הקטן. הידה, לעבודה.
 
למעלה