פרסומות בכפיה בתפוז

dino_din

New member
פרסומות בכפיה בתפוז

אני לא יוגע אם הבעיה רק אצלי אבל מידי פעם כשאני נכנס לאתר תפוז מופיעות לי פרסומות "פלאש" על המסך. הפרסומות מופיעות ללא הסכמתי ומכסות חלק מהמסך. לדעתי אם הדבר יימשך אני פשוט אפסיק להכנס לאתר למרות שאני מאוד מ חבב את הפורומים שבו... מה דעתכם על שימוש בפרסומות שפוגעות בשימוש באתר ? דינו_דין.
 
כמה דברים על פרסום ברשת...

קודם כל תהיה רגוע - הפרסומות לא רודפות רק אותך הם מופיעות לכל הגולשים. פרסומות ה"פלאש" הן שיטת פרסום חדשה שמטרתה ליעל את הפרסום באינטרנט ולעודד מפרסמים לפריש יותר כסף לפרסום באינטרנט ע"י ייעול התוצאות למפרסם. אני לא יודע אם אתה מודע לכך, אבל שוק הפרסום באינטרנט בישראל מתקשה להתרומם למימדים הרצויים וע"מ שהאתרים המספקים לך שירותים איכותיים יוכלו להרוויח מכך מספיק כסף ואף לייעל את התוצר והאיכות שאתה כגולש מקבל (ובחינם), יש צורך בפרסום. אני דווקא מצפה מהגולשים (שרובם מודעים לכך) לקבל זאת בהבנה ואף בברכה, ואף רובם המכריע עושה כך. אני , כמנהל הפרסום בתפוז (ומנהל הפורום יחד עם מירן), מקדם הבברכה את המפרסמים שמשקיעים סכומי כסף בפרסום בתפוז. עם זאת, כגולש ותיק, אני תמיד נוהג לחשוב מצד הגולש עד כמה "תציק" לי הפרסומת ואני מגלה ש- 2 שניות של הפרעה הן סבירות בהחלט ע"מ שהאתר שמספק לי את השירותים יוכל להמשיך ולעשות כך. וטיפ קטן - שים לב לפרסומות השונות, חלקם ממש יכולות לתרום ואולי אף תמצא תועלת בשירותים המוצעים. אשמח לשמוע את דעתך לאחר שתקרא תגובה זו. מוטי חסין - מנהל מכירות פרסום תפוז
 
אני מעריכה את המפרסמים

ומשתדלת ללחוץ על הבאנרים שלהם לעיתים קרובות, כדי להראות את תמיכתי, אבל פרסומות הפלאש הם התקפה לא רצויה שמפריעה להשתמש באתר. הן ממש אלימות. בתפוז עוד מילא, אבל יש פורום לועזי שאני הולכת אליו שזה בלתי נסבל. לא ניתן להיפטר מהן והרבה פעמים אני צריכה לעשות RESET בשביל להיות מסוגלת להשתמש שוב באינטרנט כמו שצריך.
 

מבקר-על

New member
שערוריה

אני מסכים עם הגישה כי על הגולש "לשלם" על גלישתו שכן כידוע בועת הדוט קום התפוצצה, המודל העסקי ה"חדש" הפך לישן וניתן לצפות כיום מהגולשים, כפי שאמרת "לסבול הפרעות" מצד המפרסמים. אך במקרה של הפרסומות הנ"ל אני חושב שזו שערוריה שעוד תתפוצץ בפני המפרסמים. נראה כלי כי שיטה זו של פרסום אינה עומדת במבחן הסבירות, שכן לא ייתכן כי בעת גלישתי באתר כלשהו, תצוץ לפתע פרסומת, תסתיר לי את הטקסט בו אני שקוע, תרעיש (רעש מחריד של אופנועים- מ ע צ ב ן) והכל תחת הטענה כי על הגולש "לשלם". כמו שכשאני נוסע בכביש ולא נופל עלי השלט של קסטרו מן אין שום סיבה שבעולם שיפלו עליי פרסומות. הדבר פוגע בחופש שלי כגולש. ניתן להשיג את מטרת הפרסום והחשיפה אליו בצורה הרבה יותר מכובדת ואטרקטיבית. מה קרה? נגמרו הרעיונות לקריאטיב מבריקים? נגמרו החרוזים? פרסומות מסוג אלו הם פרסומות זולות, במובן של "זנותיות" ואני מתפלא על פורטל שמכבד את עצמו כמו תפוז שמאפשר לפרסומות כאלו להתקיים. אני אישית, כל פעם שפרסומת כופה עצמה עלי (לרוב בלי אפשרות להפסיק אותה) יוצא מן האתר שמאפשר זאת, ואני קורא לכולם לנהוג כך. פרסומות שלא מכבדות אותי, אני לא מכבד אותן ולא את נותני החסות שלהן.
 
כמה דברים על לגיטימיות.

הרצון לשרוד את תקפות השפל של פוסט-דוט-קום מובנת, וגם הצורח בפריסמות כמחסה עליות לגיטימי הוא דבר ברור בדיוק כמו הפסקת הפריסמות בערוץ 2, רק שכאן מתחלה ונגמרת הבעיה. עד שהפלש הגיא, לפריסמות היה תחום מוגדר (למרות שאז כמו היום היו הרבה באנרים של פלש מלבנים..) מלבן ששם שדאג להציע לך את מיטב המוצרים, רק שאחז ההקלקה על באנר הוא כמו הריטינג של עימנואל הלפרין , היו חיבים לצאת מהמסגרת לתוך העמוד כדי למשחך צומת לב. היה סאונד איום, היה גם פלאש מעצבן שלא ניגמר והיה גם הפרש של 1% שהקליקו יותר על הבאנר מה שגרם לנאו-באנר לתפוס תאוצה. אבל, יש גבול ללגיטימית. - מוסיקה רעשנית מידי - אי אפשריות לצאת מהפריסמות. - השולטות טוטאלית על המסך צרכות להיות מיחץ לחוק, גם עם זה יעזר לשפר בשקל את המאזן האיום של תפוז. עמיחי.
 

dino_din

New member
תגובה למוטי

ובכן, אני חושב שאפשר לסייג קצת את המשפט שלך בקשר להבנת הגולשים ("אני דווקא מצפה מהגולשים (שרובם מודעים לכך) לקבל זאת בהבנה ואף בברכה, ואף רובם המכריע עושה כך") כי לאור התגובות אני רואה שיש רוב לגולשים שמתנגדים לצורת הפירסומת האגרסיבית הזו. ברור לי שעליכם להשתמש בפרסומות על מנת לכסות את עלויות האתר אבל עד היום לא שמעתי מישהו מתלונן נגד הבנארים הרגילים ולכן כדי לדעתי להישאר איתם בנתיים. ההשוואה לערוץ שתיים אינה נכונה כי שם ישנה הפסקת פירסומת וניתן להעביר ערוץ... תחשוב מה היה קורה אם באמצע סרט מתח הייתה קופצת לך פרסומת למוצרי הגיינה נשית ומפריע לך בזמן שהסרט רץ ??? גם הפרסומות כאן הן כאלה. פרסומת שעולה באמצע המסך ללא אפשרות לברוח ממנה ומסתירה לי את המלל היא פרסומת מפריעה ולכן גם אני פשוט לוחץ על "עצור" ועובר לאתר אחר רק מתוך עיקרון. כמו כן, אין לי אומנם נתונים מדוייקים ואולי בזה אתה מוטי תוכל לעזור,אני לא בטוח עד כמה הפרסומות האלה יעילות, אני לא חושב שמישהו שהיה רואה את הפרסומת למעלה בבאנר ולא היה לוחץ עליה - ילחץ עליה כשהיא תפריע לו באמצע המסך.... כדאי לשקול את הרווח שמביאות ההקלקות על הפרסומות לעומת הפסד הגולשים שיעזבו בסופו של דבר את האתר. (קצת ארוך אני יודע... מקווה שלא נרדמתם :) בברכה, דינו_דין.
 

tuchi

New member
מה הבעיה שלך

בסך הכול כמה שניות מתוך החיים החסרי חשיבות שלנו סתם אני לא כזה מדקא סתם היה בא לי איך זה להרגיש כמו אביב גפן או כמו עמיחי חסון = נטיות התאבדות בסך הכול אתה צריך ללחוץ על ה-x הקטן ליד המסך ברגע שהפרסומת מופיעה
 
תגובה לכל אחד בנפרד - ותוספות

אלת הירח - אין לי מושג עם איזה פורום את מדברת (הפורום הלועזי) אבל הפרסומות לא אמרות להוות מוצר בכפייה, ואם אין כפתור "סגור חלון" זה לא תקין וכנראה זו איזו חברה לא רצינית ולא מקצוענית שמפרסמת. בארץ נכון להיום יש 3 חברות מובילות בתחום ש- 2 מהן גם עובדות עם מוצרים זהים גם בחו"ל ורמת המקצועיות שלהן בהחלט גבוהה. מבקר על - לא נגמרו הרעיונות הקריאטיביים, להיפך. שיטת פרסום זו היא אחת מאותם רעיונות שבאים לנסות לגוון את האפשרויות למפרסמים היות והבאנר הסטנדרטי לא הוכיח עצמו כפרסום מוביל ומצליח עבור כל המפרסמים. אבל לגבי הבאנר זה דיון אחר לגמרי בשאלה איך למדוד פרסום אפקטיבי ע"פ הקלקות או חשיפות. אבל אני לא אכנס לזה עכשיו. והכלל - תשתחרר קצת מה]וזה של הקקדוש המעונה - קצת יותר קלילות וגמישות, אתה מסוגל לזה. עמיחי חסון - מסכים איתך לחלוטין בעניין הגבולות, ואנחנו בהחלו משתדלים לשמור עליהם. כמו כל דבר חדש יש יותר ויש פחות, אבל זה עניין של זמן עד שייקבעו סטנדרטים ברורים וקפדניים יותר. dino din - לגבי הנתונים: קמפיין מוצלח באמצעות פרסומת פלאש מתפרצת הוא בעל שיעור הקלקה של מעל 10%!!! לצורך ההשוואה שיעור ההקלקה הממוצע בישראל (ע"פ נילסן) עומד על 0.4% כלומר ההבדל הוא של בערך פי 25! ודבר נוסף לגבי טלוויזיה - בעידן הטלוויזיה האינטראקטיבית הממשמש ובא - תיתכונני לפרסום על המסך באמצע הסרט שאת רואה. tuchi - אתה קול...:) אבל לפני הלחיצה על ה- x רק תבדוק שאולי אתה לא מפסיד איזה מבצע מעניין :) מוטי
 
אני שמח שאתה בתור מי שאחאי לזה מודע

זה צל"ש לתפוז
אבל שוב, אתם יכלים ליקבוע סטנדרטים, לא צריך לחקות שאחרים יעשו את זה. (חייה כל פירסמות באיקס כדגמא) עמיחי.
 
בפורום שדיברתי עליו

ששייך ל-ezboard אכן יש פרסומות פלאש בלי X לסגירה, וגם פרסומות שמכוונות להפתח קצת ימינה למסך, כדי שלא תוכל להגיע ל-X בלי להתאמץ להזיז אותן. חוץ מזה, מעצבן אותי שברגע שאני כותבת טקסט פתאום זה קופץ לי באמצע ואני לא יודעת איפה אני נמצאת. כנ"ל כשאני קוראת הודעה ארוכה במיוחד שקשה להתמצא בה.
 
צודק - אנחנו משתדלים להקפיד

ונעשה את המקסימום ש- 2 הצדדים גם הגולש וגם המפרסמים יהיו מרוצים.
 
אוקי, אני מבין שצריך אותי...

אז ככה, הפרסוםמ בבאמצעות הפרסום המתפרץ עשוי להיות מרגיז לפעמים אבל מה לעשות, הוא עובד הרבה יותר טוב מבאנרים מבחינת אחוזי התגובה של הגולשים (למרות שהוא מעצבן אותם). לגבי זה - הנתונים שסיפק מוטי הם אכן נכונים. במצב של היום אתרי האינטרנט לא יכולים להיות בררניים. הם זקוקים לכל סנט של פרסום על מנת להתקיים, ולכן הם חייבים להשתמש בפרסום המתפרץ שהפך מהר מאד לאחר הופעתו לכלי שהמפרסמים מאמינים בו ושמחזיר אותם לפרסום ברשת. יש לי הערה (או שמה הארה) לגבי אחת ההתבטאויות שקראתי למעלה - ההנחה שאם לגולשים ימאס והם יעזבו את האתר בגלל סוג הפרסום האגרסיבי הזה האתר יפסיד מזה היא הנחה שלקוחה מתקופות שעברו (ההייפ הגדול של לפני שלוש שנים). היום אין כבר חברות אינטרנט שמתבססות על מודל האיי-בולס. תחשבו על זה - אתר לא מרויח כלום מזה שיש לו יותר גולשים, ואפילו להיפך, הוא מפסיד מכך! עוד גולשים משמעו עוד שרתים שצריך לרכוש ועוד תשתיות להשקיע בהן. לעומת זאת, בין כה וכה רוב האתרים לא מצליחים למכור אפילו חצי מן החשיפות שיש בהם לפרסום ככה שעוד גולשים לא מהווים עבור האתרים עוד הכנסות אלא רק עוד הוצאות. כך שבעצם היחידים שיפסידו מעצם נטישת האתר הם הגולשים שינטשו מכיון שלא יוכלו להנות מתכני האתר. ואגב, גולש שינטוש ויעבור לאתר אחר יגלה מהר מאד שגם באתר החדש שאליו עבר יש כבר פרסום מתפרץ. היום זהו כלי פרסומי המופיע כמעט בכל האתרים. זהו, אמרתי את שלי. אפשר לחזור לישון?
 

מבקר-על

New member
תגובה למוטי המנהל

דווקא אני מאד קליל וגמיש בכל מה שקשור לאינטרנט (ולא רק...) אבל בכל זאת, אתה לא התייחסת בתגובתך לטענות שהועלו ע"י המשתתפים. עובדה היא כי פרסומת מהסוג הנ"ל מפריעה למשתמש בעבודתו השוטפת ברשת. היא מסתירה לו את הטקסט, משנה לו את הסאונד ולמעשה כופה עצמה עליו ללא אפשרות לנטרול (ברוב המקרים זה כך). גם אם יש אופציה לסגור אותה, אין בכך די, שכן הגולש צריך לבחור לצפות בפרסומת ולא לבחור שלא לצפות בה. נראה לי כי אתה לוקח את חובת הגולש "לשלם" על גלישתו רחוק מדיי וכאילו, מפתחות האינטרנט נמצאות ביידי המפרסמים ומנהלי השיווק או המכירות. החופש לגלוש קשור באופן ישיר לחופש הביטוי וחופש המידע. ברור שהחופש לגלוש עשוי להתנגש באופן טבעי עם החופש "לשלם", אך אין זה אומר שצריך לשלול גם את חופש הבחירה. במילים אחרות, לא נראה לי כי פרסומות אלו מהוות חלק טבעי מסביבת האתר ואין ספק כי הן מפריעות לאיכות הגלישה ובמידה מסויימת הן מהוות אף חדירה לפרטיות או לחילופין הטרדה. לסיכום: 1- אני לא בטוח כי פרסומות אלו הן חוקיות ולא אתפלא אם בהמ"ש, באם תוגש תביעה בעניין, יוציא צו מניעה כנגדן. 2 - פורטל מוביל כגון תפוז, צריך לשים כנגד עיניו כראשון בחשיבותו את איכות הגלישה באתר, וכאמור הפרסומות הנ"ל פוגעות באופן מהותי באיכות זו. 3- תוצאות הסקרים בדבר ייעילותן של הפרסומות, נובעות מהעובדה כי מדובר במשהו חדש ולא כי הפרסומות מוצלחות. אך אני מבטיח לך שזה לא לאורך זמןוהמספרים ישתנו 4- אני חוזר וקורא לכולם לצאת מכל אתר שמפרסם פרסומות כאלו 5- אהה....עוד משהו?
 
what the fuckkkk?

צו מניעה??? בנאדם אתה בסרטים קשים. איך אפשר להוציא צו מניעה כלפי משהו כזה? הרי אתה כגולש פולש לתוך השרת של האתר מבלי שביקשת רשות לכך ועוד מתלוננן על מה שהאתר הזה משדר לך? אם מישהו יכול לבוא בטענות למישהו זה האתר כלפיך על זה שאתה משתמש במשאבי הטרפיק שלו מבלי לשלם על כך. כל עוד הפרסום המתפרץ לא מהווה פגיעה כלשהי בחומרה או בתוכנה שאצלך על המחשב אין שום עילה משפטית לצו מניעה. האינטרנט זו עדיין מדיה פתוחה וחופשית אבל לא צריך להגזים. האתרים צרכים להרוויח ממשהו ולכולנו כדאי שהם יצליחו לעשות זאת אחרת לא יהיה לנו אינטרנט. ולגבי קריאתך לא לגלוש באתרים שמשתמשים בפרסום מתפרץ אז צר לי לאכזב אותך. כל האתרים (כולם כולל כולם, כולל הש"ג אחרי שהחליפו אותו לאוכל, השומר נשקיה והתורני הגשה) למעט וואלה משתמשים הטכנולוגיות הללו ומרויחים בזכותן כסף טוב.
 
חוץ מוואלה - לא עוד..

גם בוואלה כבר התחילו להשתמש הפרסום זה..... מבקר על - אין עוד לאן לברוח..... תתרווח לך מול המחשב, תהיה קליל, קח בכל באיזי - ותפסיק לקטר!
 

noam01234

New member
תגובה למוטי

אני אישית לא טיפוס מתלונן, אני אפילו מאוד אוהב פרסומות (בערוץ 2 - נחמדות ומצחיקות בלבד). למרות זאת לא נראה לי שהבנתם את הקטע של הפרעה לגולש. אם היה מדובר בתצוגה בלבד - ניחא, עוד היה אפשר לסבול את זה (לי אישית לא אכפת שזה יתפוס את כל המסך ל 10 שניות) אבל הרעש בלתי נסבל. אתה גולש להאנתך באינטרנט ושומע מוזיקה ופתאום רעש מחריד באוזניים... אני רק רוצה להזכיר לכם שיש תוכנות שמבטלות את הפרסומות, אני לא מכיר הרבה אנשים שמשתמשים בתוכנות האלה אבל אם הפרסומות יציקו אולי זו תהיה סיבה טובה. רציתי גם להזכיר את Surfree שהפרסומות שם הציקו והפתרון של הגולשים היה Killsurf שמחק את הפרסומות. דרך אגב, סתם לידיעה כללית יש גם וידאו שלא מקליט פרסומות.
 

dino_din

New member
אני נשמע לך כמו בת ?

מוטי... דיר באלק לפנות אלי בתור בת. בפעם האחרונה שבדקתי הייתי מאה אחוז גבר - ואני יכול להוכיח את זה , אז אנא, בהודעה הבא...תפני אלי במין הנכון ( גם ככה יש לי תחושת נחיתות). ולעניין : אתה באמת חושב שאנשים נכנסים לאתר כי הם רוצים לראות פרסומות ?? שיש מישהו שישמח שתקפוץ לו פרסומת מול העניים כי אולי זה משהו שהוא רוצה ?? אם יש מישהו כזה שילך לצפות בערוץ 21. אנשים מתחברים לכאן מכול הסיבות בעולם חוץ מלראות פרסומות... אם אתה נכנס לאתר ויש למעלה באנר שתופס את העין אולי תעיף בו מבט נוסף אבל זו לא המטרה בגלישה ואתה והחבר של ינון מדברים כאילו שכולנו עוצרים את כל העבודה ברגע שיש פרסומת ויושבים מול המסך בציפייה שהנה, הנה אולי תופיע לנו פרסומת מעניינת ! אז לא אם נרצה לראות פרסומות נכנס לבאנרים שלמעלה מרצוננו החופשי ! בקשר לרייטינג שלהן, כמו שכבר אמרו, יכול להיות שזו ההתלהבות מכך שזו שיטה חדשה אבל - לדעתי רוב הכניסות הן מאנשים שפשוט לא הבינו מה קורה ונכנסו בטעות. למעשה, אני די משוכנע שזה מה שקורה ! וזה חוץ מההפרעה, ניצול לרעה של גולשים תמימים (נכון שזה נשמע דרמטי ? ). אגב, עד עכשיו לא כל כך יצא לי לראות את השיטה הזו בהרבה אתרים אחרים וזה האתר הראשון שבו ראיתי כאילו פרסומות מציקות. ונקודה אחרונה - לחבר של ינון - אם אנחנו הגולשים כל כך מפריעים לכם וגורמים לכל כך הרבה קשיים, מנהל הפורום רק צריך לבקש וכולנו נלך, אני מבטיח לך שלא נשאר כאן אם אנחנו לא רצויים. וזה מה שייקרה בסוף כי כבר אמרו גדולים וחכמים (כן, יש כאלה) לפני : הלקוח תמיד צודק. ואנחנו הלקוחות ! בברכה, דינו_דין (אני לא בת !).
 
נאמר כבר הכל....ובכל זאת

ראשית אני מצטער על הפנייה במן נקבה- ידידי הגגגגבבבבררררר!!!!!! תשמע - באמת, צא מהפוזה של הגולש המסכן ותתעלה על עצמך כל פעם שיש איזו פרסומת שמציקה לך - אחרי הכל זה רק 2-3 דשניות. זה רק אם אתה כ"כ מתעב פרסומות ותוכנם לא מעניים אותך. נקודה נוספת - פרסום זה נמצא ברוב האתרים המובילים בארץ, ואם לא זה בגלל שהאתר לא כ"כ פופולרי או רלוונטי למפרסם כך שאני מבטיח לך שזה לא רק בתפוז. ובוא נסכם את הדיון הזה במשוואה הבאה: נכנסים לתפוז > נכנסים לפורומים > מופיעה פרסומת "מציקה" 2 שניות" > ממשיכים לגלוש כרגיל > וחוזר חלילה....אחרי שבוע רואים שעוד משהו השתפר באתר ותרם לאיכות התוכן והגלישה שלך....וכך הלאה.... תהיו קלילים חבר´ה..:)
 
כאן הטעות!!!

אתה לא "לקוח". לקוח זה מישהו שמשלם. אתה "משתמש" (user). עכשיו ברור לי למה אתה חושב שמגיע לך שימנעו ממך את הסבל של הצפייה בפרסום מתפרץ כי לרגע התבלבת במינוחים. חביבי, תשכח מזה, אתה הכל חוץ מלקוח. בשביל להיות לקוח אתה צריך להוציא כסף מהכיס!!! וזו בדיוק הנקודה. בגלל שאתה לא לקוח אלא משתמש אז האתר שבו אתה משתמש צריך למצוא דרכים חלופיות להרויח כסף. אם באמת היית לקוח (כלומר היית משלם דמי שימוש באתר) אז היית יכול לדרוש מהאתר שלא ידחוף לך פרסום אגרסיבי. ואז באמת אף אתר לא היה עושה זאת כי האתרים היו מרויחים כסף מדמי השימוש. אבל זה לא המצב, אתה לא "לקוח". אתה "משתמש".
 

מבקר-על

New member
הלקוח

להלן ציטוט מתקנון הפורומים של תפוז: "Tapuz שומרת לעצמה את הזכות למנוע מהלקוח זכות שימוש נוסף בפורום" אז מי כאן הלקוח.....??!!
 
למעלה