תגובה למוטי המנהל
דווקא אני מאד קליל וגמיש בכל מה שקשור לאינטרנט (ולא רק...) אבל בכל זאת, אתה לא התייחסת בתגובתך לטענות שהועלו ע"י המשתתפים. עובדה היא כי פרסומת מהסוג הנ"ל מפריעה למשתמש בעבודתו השוטפת ברשת. היא מסתירה לו את הטקסט, משנה לו את הסאונד ולמעשה כופה עצמה עליו ללא אפשרות לנטרול (ברוב המקרים זה כך). גם אם יש אופציה לסגור אותה, אין בכך די, שכן הגולש צריך לבחור לצפות בפרסומת ולא לבחור שלא לצפות בה. נראה לי כי אתה לוקח את חובת הגולש "לשלם" על גלישתו רחוק מדיי וכאילו, מפתחות האינטרנט נמצאות ביידי המפרסמים ומנהלי השיווק או המכירות. החופש לגלוש קשור באופן ישיר לחופש הביטוי וחופש המידע. ברור שהחופש לגלוש עשוי להתנגש באופן טבעי עם החופש "לשלם", אך אין זה אומר שצריך לשלול גם את חופש הבחירה. במילים אחרות, לא נראה לי כי פרסומות אלו מהוות חלק טבעי מסביבת האתר ואין ספק כי הן מפריעות לאיכות הגלישה ובמידה מסויימת הן מהוות אף חדירה לפרטיות או לחילופין הטרדה. לסיכום: 1- אני לא בטוח כי פרסומות אלו הן חוקיות ולא אתפלא אם בהמ"ש, באם תוגש תביעה בעניין, יוציא צו מניעה כנגדן. 2 - פורטל מוביל כגון תפוז, צריך לשים כנגד עיניו כראשון בחשיבותו את איכות הגלישה באתר, וכאמור הפרסומות הנ"ל פוגעות באופן מהותי באיכות זו. 3- תוצאות הסקרים בדבר ייעילותן של הפרסומות, נובעות מהעובדה כי מדובר במשהו חדש ולא כי הפרסומות מוצלחות. אך אני מבטיח לך שזה לא לאורך זמןוהמספרים ישתנו 4- אני חוזר וקורא לכולם לצאת מכל אתר שמפרסם פרסומות כאלו 5- אהה....עוד משהו?