פרסומות שוביניסטיות

High tech girl

New member
פרסומות שוביניסטיות

שלום לכולן, אני לא יודעת אם יצא למישהי מכן לראות את הפרסומת החדשה של קרייזי ליין (עם שירז טל שמנסה לחלץ ג'יפ תקוע של שלוש בנות אבל בסופו של דבר עושה נזק)-לדעתי זו אחת הפרסומות השובינסטיות ביותר שעלו למרקע לאחרונה..המסר המרכזי הוא שאישה תמיד נשארת אישה ואין ולא יהיה לה שום כשרון לדברים שלא קשורים לתפקידיה הנשיים (ספונג'ה, כלים,..). גרוע מזה, האישה חושבת שהיא מצליחה לעשות דברים נוספים ובטמטומה רק עושה יותר נזקים...בכל פעם אני המומה מחדש לראות חברות מסחריות, במיוחד כמו קרייזי ליין שמוכרת בגדים לנשים, המייצרות לעצמם תדמית בעייתית. אני לא אקנה שם יותר ואני חושבת שאנחנו צריכות להצביע עם הארנק נגד דברים כאלו!
 

mayaki

New member
אכן בעייתי

תמיד יש את הויכוח הנצחי על פרסומות: האם הפרסומות יוצרות בעיות חברתיות (ושוביניזם זו רק אחת מהן), או שהן רק משתמשות במצבים קיימים? לדעתי: מצד אחד, אי אפשר להאשים את הפרסומאים ביצירת בעיה חברתית. אחרי הכול, הם רוצים למכור. כדי למכור הם משתמשים בסטיגמות, בהומור, וכו'. מצד שני, אי אפשר להתעלם מכך שהפרסומות מנציחות תופעות חברתיות קיימות. ובנושא הפורום ספציפית- כמעט ולא יראו אשת הייטק כמודל להצלחה.
 

ronit0

New member
אם כבר פרסומות

שמתן לב שכל פרסומת בנושא אוכל או חומרי ניקוי מופנית לנשים? יש את הפרסומת של השניצלים של עוף טוב, אם כבר הם עשו פרסומת בה הגבר מכין את האוכל במטבח (המסעדה) יפה ומשעשעת, למה בסוף הקריין צריך להגיד "עוף טוב, כבר עשית טוב (בלשון נקבה)"? כאילו, למרות שבפרסומת הגבר הכין את האוכל, הפרסומת עדיין מופנית לנשים (יותר נכון לאימהות, ז"א כבר עשית טוב בשביל הילדים שלך)
 

mayaki

New member
על זה בדיוק דיברתי

ומצד שני- הפרסומת של ההלוואות של לאומי לדוגמא, עושה בדיוק את ההפך- פונה לנשים שרוצות לפתוח עסק וכו'. כמובן שזה מיועד גם לגברים, אך הפרסומת היא בלשון נקבה.
 
אבל שימי לב איזה עסק היא רוצה לפתוח

מספרה לכלבים. לא שיש לי משהו נגד, אבל למה לא סטארט-אפ?
 

iritki

New member
פירסום

אז ככה : מצד אחד עם כל הפרסומות היו פונות לגברים היינו אומרות מה איתנו? מצד שני - ההפרדה בין פרסומות לנשים שעוסקות רק בניקיון ובישול פסולה. כל פרסומאי ובית עסק צריכים לחשוב על זה לפני שהם יוצאים בקמפיין... אני חושבת שהפרסומות משקפות את המצב הקיים. העובדה שיש גברים שהם המבשלים והמנקים בבית ונשים שהם בעלות עסק ומבינות בטכנולוגיה - והרבה, לא נמצאת במודעות חברתיתי חזקה מספיק ולכן גם פרסומאים לא חושבים על זה יותר מידי...
 

mummi

New member
אכן מעצבן

במיוחד שבמקרה הספציפי הזה הפרסומת הייתה יכלה להיות פמיניסטית (מצפים שיגיע גבר לחלץ את הג'פ, והנה, הפתעה, מגיעה אישה (מנוסה ורגועה) ומחלצת בהצלחה את הג'פ), אבל השילוב של "יותר אישה" (לא זוכרת בדיוק מה אומרים שם) עם הג'פ הנופל ממש עיצבן אות, אפילו יותר מפרסומות של נוזל כלים "רק לנשים". למה? כי יש פא אמירה "אפילו אם אישה מנסה להיות "כחמה כמו גבר" היא עדייו נשארת "אישה טיפשה" ". ואני באמת חושבת שזה אכן יכל לגרום להרבה נשים להמנע מלקנות בקרייזי ליין.
 

eyesight

New member
בדיוק קראתי מחקר בנושא!

לקחו 2 קבוצות של סטודנטים (מעורבות בנים/ בנות) ונתנו להם לראות רצף של פרסומות, ונאמר להם שיבחנו את הזיכרון שלהן על הרצף. לקבוצה הראשונה נתנו לראות (בין השאר) פרסומות שוביניסטיות, ולשניה לא. אחרי כן נתנו להם מבחן במתמטיקה (לא משהו ברמה מתקדמת במיוחד). התוצאות הראו בבירור שהבנות בקבוצה שצפתה בפרסומות השוביניסטיות הצליחו פחות מהבנים מקבוצתם, ושפער זה לא היה קיים בקבוצה השניה. חזרו על הניסוי עם צעירים שעדיין לא נרשמו, ולאחר רצף הפרסומות שאלו אותם מה הם חושבים שיתאים להם ללמוד. בקבוצה הראשונה (עם הפרסומות השוביניסטיות) הבנות הרבה הרבה יותר ענו תשובות מבולבלות, ונתנו נושאים כמו מדעי הרוח, לעומת הקבוצה השניה שהרבה מהבנות (כמעט זהה לבנים) נתנו תשובות כמו מדעים ראליים וכו'.... מסוכנים כל עיוותי המוח האלה!
 

mayaki

New member
אוי נכון!

גם אני קראתי פעם את המחקר הזה, עכשיו הזכרת לי... התוצאות האלו מעלות שאלות מעניינות. ההשפעה של פרסומות כל כך משמעותית על החיים שלנו? האם באמת פרסומות יכולות להשפיע על בטחון של נשים בעצמן? על הבחירה שלהן במקצוע לחיים? והאם ניתן לנצל את זה בכיוון חיובי?
 
למעלה