פרסומת חדשה לנתיבי ישראל (מעצ)

amit1270

New member
גם "ביזור" הולך


 

dctgdctg

Member
שרון - מרכז

שוב, לא ברור מדוע מציינים הוספת נתיב שלישי בין גהה לבר אילן. יש שם כבר שלושה נתיבים
 

choo

Active member
זה שרכבת העמק לא מגיעה ליקנעם - מדוע זה?

על פניו, זה נראה לי כמו פיספוס רציני. ביקנעם יש איזור תעשיה לא קטן, והיא היתה יכולה להיות יעד חיובי לאנשים מאיזור עפולה ומאיזור בית שאן.

אם יהיה שאטל יעיל מתחנת כפר יהושע ליקנעם (כ-5 דקות נסיעה לאיזור התעשיה הצפוני של יקנעם וגם זה רק בגלל הרמזור בתשבי) - קצת יותר לאיזור התעשיה הדרומי) - זה יוכל לכפר קצת על הנזק.
 

yairp4

Active member
כמה בעיות

1. מדובר על תוואי היסטורי שהרכבת שמרה על רובו במשך השנים, כל שינוי דורש תכנונים ואישורים חדשים.
2. יקנעם גבוהה משמעותית מהתוואי - הקניון (נניח שהוא המיקום המרכזי והרצוי - גם משמש כמרכז תחבורה ונמצא בין שני איזורי התעשיה) נמצא בגובה 70 מטר, בעוד הקו ברובו עובר במישור בגובה ~30 מטר, וגם הנקודה הזאת נמצאת בתוך הואדי ומוקפת בהרים, ככה שכדי להסיט את הקו לשם יהיה צורך במינהור מסיבי.

הנקודה הכי קרובה שנראה לי ריאלי להעביר בה את הקו היא בצומת התשבי (גובה 50-60 באיזור יחסית פתוח), אבל גם זה יהיה מסובך לאור התוכניות למחלפים באיזור ולא בטוח שיש בזה הרבה תועלת. שירות אוטובוסים יעיל מתחנת כפר יהושע יעשה את העבודה.
 
למעלה