פרפקציוניזם בקרב ילדים
שלום, אני עובדת עם ילד בן 4.5 שנים שמגלה צורך בשלמות בפעילויות אותן הוא מבצע, בעיקר בפעילויות גרפומוטוריות. הדבר מתבטא בכך שביצועיו מ-א-ו-ד איטיים ומצד שני בגלל שהוא כזה, הוא יחשוש מביצוע מטלה שספק אם יעמוד בה בצורה מושלמת כגון לצייר משהו חדש (התכנון הגרפומוטורי תקין ומדבור על ילד בעל דמיון עשיר). אינפורמציה נוספת: הילד אינו מוכן לעשות את צרכיו בגן או במרכז הטיפולי, אלא רק בשרותים בביתו. בקריאת ההורה לחדר הילד מבצע טקס קבוע של הנחת העבודה במיקום מסוים. למיטב ידיעתי אין טקסים נוספים. מה ניתן לעשות בנידון שכן הוא אינו עומד במטלות הניתנות בגן ולעיתים נמנע מהן?! האם זה עשוי להצביע על קושי נוסף כגון (OCD)? האם להפנות לפסיכולוג וכדו'?! תודה מראש על תגובתכם.
שלום, אני עובדת עם ילד בן 4.5 שנים שמגלה צורך בשלמות בפעילויות אותן הוא מבצע, בעיקר בפעילויות גרפומוטוריות. הדבר מתבטא בכך שביצועיו מ-א-ו-ד איטיים ומצד שני בגלל שהוא כזה, הוא יחשוש מביצוע מטלה שספק אם יעמוד בה בצורה מושלמת כגון לצייר משהו חדש (התכנון הגרפומוטורי תקין ומדבור על ילד בעל דמיון עשיר). אינפורמציה נוספת: הילד אינו מוכן לעשות את צרכיו בגן או במרכז הטיפולי, אלא רק בשרותים בביתו. בקריאת ההורה לחדר הילד מבצע טקס קבוע של הנחת העבודה במיקום מסוים. למיטב ידיעתי אין טקסים נוספים. מה ניתן לעשות בנידון שכן הוא אינו עומד במטלות הניתנות בגן ולעיתים נמנע מהן?! האם זה עשוי להצביע על קושי נוסף כגון (OCD)? האם להפנות לפסיכולוג וכדו'?! תודה מראש על תגובתכם.