פרק ג' במתי. שאלות חדשות (בלי להפנות )

פרק ג' במתי. שאלות חדשות (בלי להפנות ) ../images/Emo13.gif

הבשורה על-פי מתי פרק ג יוחנן המטביל וקריאתו (מרקוס א' 8-1;לוקס ג' 9-1, 17-15;יוחנן א' 28-19) 1 בַּיָּמִים הָהֵם הוֹפִיעַ יוֹחָנָן הַמַּטְבִּיל כְּשֶׁהוּא קוֹרֵא בְּמִדְבַּר יְהוּדָה לֵאמֹר: 2 "שׁוּבוּ בִּתְשׁוּבָה, כִּי קָרְבָה מַלְכוּת שָׁמַיִם." 3 הוּא הָיָה זֶה שֶׁנֶּאֱמַר עָלָיו בְּפִי יְשַׁעְיָהוּ הַנָּבִיא: "קוֹל קוֹרֵא בַּמִּדְבָּר פַּנּוּ דֶּרֶךְ יהוה, יַשְּׁרוּ מְסִלּוֹתָיו."(ישעיהו מ' ג') 4 אוֹתוֹ יוֹחָנָן לְבוּשׁוֹ הָיָה מִשְּׂעַר גְּמַלִּים וַחֲגוֹרַת עוֹר עַל מָתְנָיו,(מלכים ב', א' ח') וּמַאֲכָלוֹ חֲגָבִים וּדְבַשׁ הַיַּעַר. 5 אָז יָצְאוּ אֵלָיו יְרוּשָׁלַיִם וְכָל יְהוּדָה וְכָל כִּכַּר הַיַּרְדֵּן 6 וְהֻטְבְּלוּ עַל-יָדָיו בַּיַּרְדֵּן כְּשֶׁהֵם מִתְוַדִּים עַל חַטֹּאתֵיהֶם. 7 כְּשֶׁרָאָה רַבִּים מִן הַפְּרוּשִׁים וְהַצְּדוֹקִים בָּאִים לְהִטָּבֵל אָמַר לָהֶם: "יַלְדֵי צִפְעוֹנִים, מִי הוֹרָה אֶתְכֶם לְהִמָּלֵט מִן הֶחָרוֹן הַבָּא? 8 לָכֵן עֲשׂוּ פְּרִי רָאוּי לִתְשׁוּבָה 9 וְאַל תַּחְשְׁבוּ בִּלְבַבְכֶם לֵאמֹר, 'אַבְרָהָם הוּא אָבִינוּ', כִּי אֲנִי אוֹמֵר לָכֶם שֶׁמִּן הָאֲבָנִים הָאֵלֶּה יָכוֹל אֱלֹהִים לְהָקִים בָּנִים לְאַבְרָהָם. 10 וּכְבָר מֻנָּח הַגַּרְזֶן עַל שֹׁרֶשׁ הָעֵצִים. עַל כֵּן כָּל עֵץ אֲשֶׁר אֵינֶנּוּ עוֹשֶׂה פְּרִי טוֹב יִגָּדַע וְיֻשְׁלַךְ לְתוֹךְ הָאֵשׁ. 11 אֲנִי אָמְנָם מַטְבִּיל אֶתְכֶם בְּמַיִם לִתְשׁוּבָה, אַךְ הַבָּא אַחֲרַי חָזָק מִמֶּנִּי וְאֵינֶנִּי רָאוּי לָשֵׂאת אֶת נְעָלָיו. הוּא יַטְבִּיל אֶתְכֶם בְּרוּחַ הַקֹּדֶשׁ וּבְאֵשׁ. 12 בְּיָדוֹ קִלְשׁוֹן הַמִּזְרֶה לְנַקּוֹת אֶת גָּרְנוֹ וְהוּא יֶאֱסֹף אֶת דְּגָנוֹ אֶל הָאָסָם, אַךְ אֶת הַמּוֹץ יִשְׂרֹף בְּאֵשׁ בִּלְתִּי נִכְבֵּית." טבילת ישוע (מרקוס א' 11-9;לוקס ג' 22-21) 13 אָז הִגִּיעַ יֵשׁוּעַ מִן הַגָּלִיל לַיַּרְדֵּן וּבָא אֶל יוֹחָנָן לְהִטָּבֵל אֶצְלוֹ, 14 אֶלָּא שֶׁיּוֹחָנָן נִסָּה לַהֲנִיאוֹ מִכָּךְ בְּאָמְרוֹ: "אֲנִי צָרִיךְ לְהִטָּבֵל אֶצְלְךָ, וְאַתָּה בָּא אֵלַי?" 15 הֵשִׁיב לוֹ יֵשׁוּעַ וְאָמַר: "הַנַּח כָּעֵת, כִּי מִן הָרָאוּי שֶׁנְּקַיֵּם אֶת הַצֶּדֶק כֻּלּוֹ." וְיוֹחָנָן הִנִּיחַ לוֹ. 16 יֵשׁוּעַ נִטְבַּל וְעָלָה מִיָּד מִן הַמַּיִם. אוֹתָהּ עֵת נִפְתְּחוּ הַשָּׁמַיִם וְהוּא רָאָה אֶת רוּחַ אֱלֹהִים יוֹרֶדֶת כְּיוֹנָה וּבָאָה עָלָיו.(ישעיהו יא' ב'//בראשית ח' יב') 17 וְהִנֵּה קוֹל מִן הַשָּׁמַיִם אוֹמֵר: "זֶה בְּנִי אֲהוּבִי אֲשֶׁר בּוֹ חָפַצְתִּי."(תהילים ב' ז'//ישעיהו מב' א'//משלי לד' ד')
 
השאלות:

1) כתוב כך: 5 אָז יָצְאוּ אֵלָיו יְרוּשָׁלַיִם וְכָל יְהוּדָה וְכָל כִּכַּר הַיַּרְדֵּן 6 וְהֻטְבְּלוּ עַל-יָדָיו בַּיַּרְדֵּן כְּשֶׁהֵם מִתְוַדִּים עַל חַטֹּאתֵיהֶם. שאלה, האם כל ירושלים וחכמיה יצאו להיטבל? ואם כן לפי המשמעות של 2 הפסוקים הנ"ל אז איך יכול להיות שהמשך הכתוב אומר כך : 7 כְּשֶׁרָאָה רַבִּים מִן הַפְּרוּשִׁים וְהַצְּדוֹקִים בָּאִים לְהִטָּבֵל אָמַר לָהֶם: "יַלְדֵי צִפְעוֹנִים, מִי הוֹרָה אֶתְכֶם לְהִמָּלֵט מִן הֶחָרוֹן הַבָּא? הרי זו סוג של סתירה בכתובים. כי אם כל ירושלים יצאו ונטבלו אז למה יוחנן אמר להם "יַלְדֵי צִפְעוֹנִים, מִי הוֹרָה אֶתְכֶם לְהִמָּלֵט מִן הֶחָרוֹן הַבָּא" ? 2) הכתוב אומר כך: 8 לָכֵן עֲשׂוּ פְּרִי רָאוּי לִתְשׁוּבָה שאלה, מה ז"א לעשות פרי ? 3) הכתוב אומר כך: 10 וּכְבָר מֻנָּח הַגַּרְזֶן עַל שֹׁרֶשׁ הָעֵצִים. עַל כֵּן כָּל עֵץ אֲשֶׁר אֵינֶנּוּ עוֹשֶׂה פְּרִי טוֹב יִגָּדַע וְיֻשְׁלַךְ לְתוֹךְ הָאֵשׁ. שאלה, לפי דברי יוחנן, משמע שכל מי שלא חוזר בתשובה צריך לזרוק אותו לאש?! או שלא הבנתי נכון? ויותר מכך, זה לא סוג של טיפוס סדיסטי לומר דבר כזה ? 4) הכתוב אומר כך: 12 בְּיָדוֹ קִלְשׁוֹן הַמִּזְרֶה לְנַקּוֹת אֶת גָּרְנוֹ וְהוּא יֶאֱסֹף אֶת דְּגָנוֹ אֶל הָאָסָם, אַךְ אֶת הַמּוֹץ יִשְׂרֹף בְּאֵשׁ בִּלְתִּי נִכְבֵּית." שאלה, מה רוצה לומר הכתוב? זה בשבילי חידה ! למישהו יש הסבר לפסוק הזה ? 5) הכתוב אומר כך: 13 אָז הִגִּיעַ יֵשׁוּעַ מִן הַגָּלִיל לַיַּרְדֵּן וּבָא אֶל יוֹחָנָן לְהִטָּבֵל אֶצְלוֹ, 14 אֶלָּא שֶׁיּוֹחָנָן נִסָּה לַהֲנִיאוֹ מִכָּךְ בְּאָמְרוֹ: "אֲנִי צָרִיךְ לְהִטָּבֵל אֶצְלְךָ, וְאַתָּה בָּא אֵלַי?" 15 הֵשִׁיב לוֹ יֵשׁוּעַ וְאָמַר: "הַנַּח כָּעֵת, כִּי מִן הָרָאוּי שֶׁנְּקַיֵּם אֶת הַצֶּדֶק כֻּלּוֹ." וְיוֹחָנָן הִנִּיחַ לוֹ. שאלה, באיזה צדק מדובר ? 6) הכתוב אומר כך: 16 יֵשׁוּעַ נִטְבַּל וְעָלָה מִיָּד מִן הַמַּיִם. אוֹתָהּ עֵת נִפְתְּחוּ הַשָּׁמַיִם וְהוּא רָאָה אֶת רוּחַ אֱלֹהִים יוֹרֶדֶת כְּיוֹנָה וּבָאָה עָלָיו.(ישעיהו יא' ב'//בראשית ח' יב') שאלה, מה קשור היונה כאן? ולמה בכלל רוח אלוהים הייתה נראת כיונה ?האם היא מסמלת איזה משהו ? תודה לעונים ולעונות בשם ישוע המשיח נעשה ונצליח אמן ואמן
 
אחש'לי ../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif

אמרתי במפורש !!!! כל יום קטע חדש !!! עם שאלות חדשות !!!! למה לא טוב? אוהב אותך בשם ישוע המשיח
 

lion 7

New member
אולי ניתן 3עד 5 ימים לכל שרשור

חלק מאיתנו צריך לתמרן בין חייו הפרטיים במיוחד בתקופה זו שיש בה הרבה חתונות , לבין השאלות המענינות מאד וגם אנחנו למדים משהו חדש. לגבי השאלות על טבילת יוחנן שהיא שונה מ2 הטבילות . יוחנן הטביל כקבלה לבן , הטבילה נועדה כהכנה לקבלת הכפרה שעשה מאוחר ישוע . אולם אלה שבאו מהפרושים חשבו שזה אקט טהרה ותו לא , ישוע תקף אותם על מחשבותם שראו בשינון הכתובים כדבר מושלם בכדי להיות שלם. אולם ישוע הבהיר משמעות התורה שהיא נותנת מרחב הצדקה אולם לא משוועת .(רציתי לקרוא את פרשנות יוחנן פה הזהב ,אחד מגדולי אבות המזרח.
 

lion 7

New member
תשובה לשאלה 1

ישוע תמיד העביר ביקורת חריפה על הממסד הדתי , (אינני כאן מגזים אבל ההסטוריה מדברת על שחיתות שהיתה קיימת ומלמחמות ירושה על תפקיד ראש הכהנים בסוריה ובמצרים סלוקים ועוד. עד כדי מכירת המרכז הרוחני בכסף )בנוסף לזה שני האנשים ישוע ויוחנן כקרובי משפחה חוו וראו את המנטליות זאת בחייהם , שניהם לא עברו גיל ה34 . יוחנן נזכר דרך ישוע שאין בין הנולדים אדם כמו יוחנן. שימו לב לאמיצות שלו ואמינותו ואדם ישר העביר ביקורת על הורודיה בנישואיה המפוקפקים ממשפחה החצי אדומית ובעלת מיניטין שלא מבייש את נירון. לכן יוחנן אמר מה שאמר
 

lion 7

New member
תשובה לשאלה 2

עשו פרי , ז``א עשו תוצר או משהו מועיל לעם שאתם נציגיו הרוחנים, לא כל מי שאומר אדוני אדוני נכנס למלכות שמיים זה מה שהבהיר ישוע על מוסר השכל וקריאה מעמיקה לתורה , הרי אלוהים לא מציית בחוקים ותורות ומבקש ללכת אחריו בעיניים עצומות אלא הוא רוצה שנבין שיש שבת בכדי שיהיה יום מנוחה , בעבר העם היה מקבל הוראות בכתב בכדי שלא תהיה לו בעיה עם גבול סטיה למרחב הקדושה האלוהית , ישוע מסכם את התורה בלאהוב אחרים , ולא לחזור על הכתובים ומבפנים שנאה וריקנות , עשו פרי בכדי שגם אפשר לטעום ממנו , פרי גם תוצאה למעשים טובים
 

lion 7

New member
תשובה 3

כאשר שאול עשה ההפך מדברי שמואל הנביא ,אף גם הלך והעלה קורבן, ניגש אליו הנביא ואמר את המשפט המסכם לדעתי רצון אלוהים מכל וכלל בני האדם , לציית זה יותר טוב מקורבנות .. אנשים רבים בעבר והיום לוקחים על עצמם משימה קשה והיא לייצג את אלוהים , לא רק פרושים וצדוקים אלא הרבה נציגי דתות ופולחנים שונים בכדי לרצות את הזועם למעלה ,זה לא מה שמבקש האל , הרי האל הוא אהבה, ואנו עושים דברי עוולה , נולדים חוטאים בירושה מאדם אבינו , כל בריאת האדם מסתכמת כי אלוהים רוצה בקירבתו לאדם המסרב וזה בפועל כניסת האויב שסר והסריח השטן המשך
 

lion 7

New member
המשך

השטן מסית בני אנוש בשני כיוונים .ללכת בדרכו עצמו (לא יוכל עיוור להוביל עיוור שניהם יפלו) וידוע שהשטן ניסה בעבר להשוות את עצמו לאלוהים ,עוד לא הרהר בזה הוא גורש מהשמיים ואיתו אלפי ואולי מליוני מלאכים שגם הם תיכננו כנראה איזשהו מהפכה .. בתכלס השטן יודע שיש לו עונש כבד בימת האש, הוא ינסה לגרור הרבה בני אנוש לשם . מעשים וכתובים לא יושיעו בני אדם אם הלב לא טהור ונקי בפועל רוח הקדש שמקדש ונותן פרי טוב כגון אמונה אהבה ועוד. ישוע בא כמושיע ויחזור אחרי הפצת תורתו של האהבה בשנית כדיין עם גרזן ובלי מבחן סמסטר ב חוזר.
 

lion 7

New member
תש. לשא. 4

משל הפרדת הטוב מהרע , הדגנים מול מוץ או העשבים השוטים , מטרת בריאת אלוהים לבני אדם היא שהם בעלי דיעה חופשית וגם שהם יהנו (גן עדן של אדם) ובכדי גם שהוא יתהלל בהם , הקשר נשבר או נותק במעשי הרצח והמרד שחטאו בו בני אנוש, מרד נגד וצייתנות לשטן בדמות הנחש האויב מס 1 לבני אדם , אדם הוסת מתוכנית אלוהים ,כתגמול הוא ידע את הטוב והרע ,לפני זה לא ידע כלום ,סתם נהנה שם . קיין הרג אחיו , החטא זה לא רק אי צייתנות אלא הגיע לרצח .. יוחנן מסביר שהגיעה העת שהמשיח ישים קץ למשחקים עם אלוהים ועם עצמנו (המשך)
 

lion 7

New member
המשך תשובה 4

כתוב שאף אחד יכול לשחק לעבוד על ה`, מה שזורע האדם אותו מקצר , זרעת לימדת בניך חשבון יקבלו ציונים טובים ,לא אז הם אולי יכשלו ואנחנו אשמים , זרעת חיים שבהם היית בן אדם טוב לב , קיבלת את שכרך כאשר בשכונה מתהדרים בך כבן שכונה . כך זה עם המשל , הדיין נתן את המגל הגרזן לבנו והוא הולך לעשות מבחן אמיתי , יבוא בדמות בן אנוש , יחיה בינהם ירפא יעשה הכול וגם יצלב למענם בכדי שהם יבחרו בינו לבין סגידה לעולם זה בראשות השטן , או איתו או עם האויב , ברגע האמת אחרי סגירת דלת החסד יהיה דין וחשבון עם אלה שדחו.
 

lion 7

New member
תשובה לשאלה 5

ישוע בא בכדי לקיים נבואות התנ``ך , הוא היה בן למלך המלכים וחי כעני ואין לו איפה לשים את הראש מרוב העוני , הוא היה צנוע מאד עד שרחץ רגלי תלמידיו , הוא היה בראשית עוד מלפני יוחנן המטביל ראה אור, ואמר עליו הנה שה האלוהים שישא את חטאי העולם , הדמות המיוחדת זו לאדון היתה כה צנועה עד שביקש מיוחנן להטביל אותו .. בכך השלים את הצדקה והמסר המשיחי לעולם , להיות משרתים עבור אחרים ולא ראש .אין כאן אדונים כולם יחד והאחד בשביל כולם ..
 

lion 7

New member
היונה כסמל לשלום

היונה נזכרה בתהלים55 נ``ה: 6 יש לו קול עצוב (ישעיהו ל``ח :14 , יש לו מזג עדין וידידותי (שיר השירים ב :14, ו 5 :2 ) אולם הוא לא בעל חוכמה (הושע 7 :11 ) , הוא בישן , וכאשר מפחד מתחיל לרעוד, ישוע הזכיר אותו כסמל לפשטות וצדקתו ואי פגיעה )מתי י` :16) , התעסקו בו הסוחרים במכירה וקניה ברחבת ההיכל (מתי 21 :12 ) כי היה משומש לקורבנות (בראשית ט``ו : 9 . היונה היא רמז לרוח הקדש (מתי 3 :16 ומרקוס 1 :10) , ישנו ארבעה סוגים של יונים .ואומרים עיניך כמו זוג יונים בשירי השירים 5 : 12) שיש בה תיאור עדינות העיניים בהבעת רגשות
 

lion 7

New member
המשך ותיקון הפרק האחרון בתגובה

נזכר בשירי השירים ד :1 עינייך כיונים, כתיאור לשפת העיניים בהבעת רגשות (עשה השואה עם פרק 5 ופס 12 ), והדגימו חזרת עם ה` מהשבי אל מולדתם (כיונה מארץ אשור)(הושע י`א :11), דוד התחנן לעוף מצרותיו כמו יונה (תהלים נ``ה :6 עד 8). נח שלח יונה מהתבה בכדי לדעת אם התגלתה היבשת (בראשית ח) )
 

1ysrat

New member
נכון תן לשרשור כמה ימים

איפלו זמן לתגובות נרחבות לא נותן לי אפילו אין לי זן קרא אותם כמעט
 
רק בגלל שאת מבקשת יפה אז תקבלי :)

אין בעיה אחותי. אני ירשום כל אמממ בואי נגיד, כל יום שלישי?. בסדר ?! אם את נותנת לי אישור אז אני ירשום כל יום שלישי. בברכת חג שמח בשם ישוע המשיח
 
למעלה