פרק ראשון

פגסוס3

New member
פרק ראשון

חשוב לי להדגיש מבחינה לשונית/בלשנית אני כבר יודע שאני דיי גרוע ולכן גלו סבלנות בכל הנוגע לפיסוק וניקוד, למרות שאשמח לקבל תיקונים על זה כי זה רק יועיל.......... זכרו הסיפור עצמו מתפתח באיטיות מרובה לפי הערכה שלי הוא בסופו של דבר יגיע לבסביבות 300 עמוד ויותר......... אשמח לשמוע ביקורת מכל סוג וצורה, כל הוא היא מובן מכבדת את הנותן אותה בתודה מראש בעבור הסבלנות, הנכונות ובעיקר הסקרנות פגסוס
 

alonyo

New member
אני לא יודע אם מותר אבל...

עשיתי כמה שינויים קטנים בפתיחה (שהיא טובה, דרך אגב). מה דעתך? הזמן אינו עומד במקום אחד הוא תמיד בתנועה משתנה ללא הרף לעולם חוזר על עצמו מה שהיה בעבר נותר מאחור מוליך אחריו את ההווה העתיד מתקרב ללא לאות אך לעולם לא נשיגו כי הזמן אינו עומד במקום אחד הוא נע ומתפרס ללא הרף מה שהיה נעלם ומה שיבוא יחלוף הכל משתנה ללא תכלית על פני הזמן המתרחב וגם אם ישוב לעולם לא יהיה אותו דבר גם שלי לא מושלם, אבל בכל זאת...
 

הלדין

New member
יפה מאד

א. העובדה שאתה שייך לסיעת "לבנית" אינה אומרת שאתה חייב לכתוב "אלפים" כ-"בני לילית" אלא אם הסיפור קשור לארדה, אז יש לך צידוק מינימלי. ב. קין מעורר עניין. חשבתי שזהו עלף; הוא, ככל הנראה, אינו אחד מהם. אני מניח שזהו גזע הקיים רק בעולם שלך...(למרות שיש קו דימיון בינו לבין מין ההוביטים. מאידך, יש כמה אנשים שיסכימו איתו בנוגע לעניין שעת הקימה). ג. אני מניח שאני מקדים את המאוחר אבל איפה אקני למדה להילחם? אני חושב שמספיק בבקיאות בתורת הבישול כדי שהם יצטרפו אותה לחבורתם בהנחה שאף אחד מהם לא יודע לבשל. ד. דורש הגהה.
 

פגסוס3

New member
הסברים../images/Emo108.gif

קודם כל תודה על ההענות שלכם וגם את השינוי בשיר אהבתי אך אך הוא אינו מאים לקו המחשבה אליו אני מעוניין למשוך את הקורא בשלב הזה, אולי בהמשך הסיפור (בשלב המלחמה ממש יהיה מקום לכתוב את השיר עם השינוי המתבקש. הכוונה שלי בשיר היא למשוך את הקורא לכיוון שההסטוריה, למרות מה שכולם חושבים, אינה חוזרת על עצמה במדוייק ועם מעט מחשבה ניתן לחזור עליה בתיקונים קלים (שזה בדיוק מה ששר האופל החדש מתכנן לעשות ובהצלחה מרשימה). לתגובתו של הלדין: אני מעדיף לקרוא להם בני לילית כי לאחר ברור לשוני מקיף, גם בעברית, גם באנגלית ואפילו הגעתי ללטנית, מצאתי כי השם בני לילית מתאים, מאפיין ומיחד הרבה יותר מאשר אלפים. חוץ מזה שכן אהבתי את תרומה המעולה של ליבנית ובנוסף לכל ההשפעה של טולקין עלי היא חזקה מאוד. *קין אינו בן לילית הוא בן אנוש (פחות או יותר), אך הוא שייך לגזע אותו יצר האל המאזן בין שני האלים הקוטביים, גם הוא כמו בני הלילית הוא בין אלמוות (יש להבדיל בין בן אנוש לבין בן תמותה), לגבי הדמיון להוביטים ממש לא התכוונתי לכך, אך אני מניח כי אמונתו השלמה של עמו בכך שהחיים נועדו בראש ובראשונה להנות מהם וגם ממלחמה ניתן להוציא את ההנאה וגם במלחמה ניתן למצוא את החיובי שבדבר (זה עוד נושא שאצטרך "להתעמת" עימו בכדי להסבירו דיי הצורך). * אקני היא בת בני המישורים, היא מעולם לא עברה לימוד תורת הלחימה, אך מכיוון שבני עמה הם הציידים הטובים ביותר בנמצא, השימוש בקשת ובסכין. הסיבה המעשית לכך שהיא בכלל משתמשת בכל ההסברים של מעלותיה, בכדי לא להפרד מקימולי (חברי ילדות) ותאמר האמת הם מאוהבים אחד בשניה וההפך, ומתי שהוא אמור לפרוץ רומן חביב בניהם. אני בהחלט מנסה ליצור איזה שהוא מתח מיני בין כמה וכמה מהדמויות בסיפור, עם זוג אחר בהצלחה גדולה יותר. אך על אקני וקימולי, קיים לי עדיין חסך בזה. *דארזן ייעלב קשות מעצם קביעתך כי אקני מבשלת טוב ממנו!! ןעכשיו שאלה קטנה שלי יש דרך להעביר לפורום את הקובץ מבלי שהוא יגיע כמסמך וורד ומבלי שאצטרך להעתיק את כולו להודעה בפעולת הקלדה מתישה? בתודה פגסוס
 

פגסוס3

New member
לכל המעוניין וגם למי שלא../images/Emo63.gif

לכל המעוניין וגם למי שלא הנה לפניכם הפרק השני
 

הלדין

New member
טוב.

א. בן שת יכול להיות מינוח מתאים. שת היה בנו השלישי של אדם ושמו האחר היה אנוש. ב. הגמד יודע לבשל? זה חידוש. הוא גם יודע לתבל? ג. למרות הכבוד הרב שיש לי לטולקין, הייתי ממליץ לך להפגין מקוריות בכתיבה שלך. בינתיים, הרושם הכללי מהיצירה הוא כשל הרפתקת מו"ד בסגנון דרגונלנס כתובה יפה; הקישורים לטולקין הם בעיקר מושגיים, לא רעיוניים. ד. קין קורא להם "בני המישורים". איך הם קוראים לעצמם? ומה בדיוק שם הממלכה בה קין ואנשיו חונים בה כעת? לאיזה שבט שייך קימולי? ומהם סמליו של השבט?
 

פגסוס3

New member
הסברים

א. לגבי המינוח בן שת, אין אני בקיא בו בכלל ואשמח לקבל יותר מידע עליו, אם בכלל קיים, בכלל אם קיין, הבל ושת הם הבנים הראשונים למי אנחנו שייכים כצאצאים?, סתם מעניין לדעת. ב. אכן הגמד המיוחד הזה יודע לבשל ובשלב הרבה יותר מאוחר הוא גם מפגין (למרבה הביזאריות), את כישוריו בתחום האהבה, אבל זה דבר עליו אני חייב עוד להתעמק רבות. בכל מקרה עצם ידיעתו של הגמד בתחום הבישול נובעת בעיקר מאהבתו לאכילה ומשנים של נדודים, בתפקידים ושלחיות שונות מטעם מלכו, שבמקרה הוא גם סבא שלו. אין הוא חלילה אומן הבישול אלה יותר בכיוון של בשלן יעיל שימצא קצת קטניות ומיני שעורים ויוציא מהם דייסה לא הכי טעימה, אבל מאוד מזינה. לגבי עשבי תבלון יש להמתין להמשך בכדי לגלות דבר מה עליו (נסיון ליצור אתנחתא קומית קלילה). ג. השפעתו של טולקין עלי אינה בשום פנים קשורה לצורת הכתיבה או לרעיון הסיפור (לפחות אני מקווה שלא ואם כן יש להעיר לי על כך מייד) ואם כוונתך למושגים כגון בן לילית אז קודם כל זה לא בא ממנו אלה מההסבר שנתתי בהסבר לפרק הראשון מבחינה הגייה לשונית יותר מוצא חן בעיניי בן לילית מאשר עלף או אלף. ד. בני המישורים הינם מורכבים מאוד מבחינתי עקב ההרכב של אומתם (מלשון אומה), היא מורכבת מערב רב של "שבטים" שהתאחדו מעצם התועלת של אומה גדולה לעומת אומה מפוצלת וכיום אינם שומרים על גוון עצמאי למעט טקסים שונים של נישואין או קבורה (לדוגמה). לכל שבט קיים ראש שבט המגיע מהמשפחה הגדולה ביותר (בדרך כלל) ונבחר בצורה דמוקרטית או המשתדלת להיות קרובה לכך אחת לעשור מתכנסים כל המעוניינים להשפיע בעיירת המחוז או כפר המחוז של אותו השבט ומצביעים בפשטות בידיהם במי הם מעוניינים שיקבל עליו את התואר. הנבחרים מתכנסים למועצה הנקראת מועצת ראשי השבטים (דההה
) והיא ו המעניקה למלך את הכוח לשליטה. המלך משמש יותר כיצוגי וכדמות המקובלת על כולם, אין הוא יכול בהחלטתו להוציא את הצבא למלחמה אך בהחלט יעיל הוא בכל הקשור למניעת חיכוכים מיותרים בין השבטים ומתן פתרונות לבעיות שונות הקשורות בכך. היו מקרים בעבר שמלך הוחלף בכוח המועצה, הצבא שומר אמונים למועצה ובכלל זה יחידת העילית של משמר המלוכה, והדוגמא הטובה לכך היא שהמועצה סרבה להכיר בבנו יחידו של המלך כיורש אלה מעדיפה את, קימולי בן אחיו, מכיוון שהוא מתאים יותר לדעתם, אין המועצה נקייה מטעויות, אך רצוני הוא ליצור ממלכה שלמרות האפשרויות האין סופיות לצרות בשלטון דווקא מצליחה להסתדר בעזרת הבנה פשוטה שהכלל חשוב יותר מכל יחיד, כמו שאמרתי מסובך. אולי בגלל זה רוב העמים האחרים מכנים אותם בשם "התמימים". האומה עצמה חקלאית ברובה וחלקה המועט עוסק במסחר של תוצרתם עם הגזעים האחרים ולכן מן ההגיון שהסמלים יהיו קשורים לכך קימולי שייך לשבט הנקרא ברונדה והוא ספק הדגנים העיקרי של הממלכה, הדרך לעירו מלאה במטחנות קמח העובדות על מי הנחלים הרבים הזורמים סביבה. הסמל אותו הוא נושא על מגינו (ואת זה עלי להוסיף כבר בפרק הראשון!! - תודה) חיטה מגינו הינו חום והחיטה קלועה בו מזהב אקני לעומתו משתייכת לשבט המרוכז רובו ככולו בלנודה (עיירת המחוז) ובמעיקרו עוסק במסחר, דגלם אם כך הינו שלוש חביות אחת המלאה בדגנים, השנייה ביין והשלישית במטבעות כסף. בני החבורה עדיין נמצאים בממלכת המישורים אך לקראת סוף הפרק מגיעים ליער האסור שהוא למעשה ממלכתם של אנשי היער. מקווה שההסבר הארוך הזה מובן אם לא אשמח להמשיך ולהבהיר כל שאלה פגסוס
 

הלדין

New member
תודה

א. שמו הידוע יותר של שת הוא אנוש ובניו הרי הם בני אנוש. הגזע הקיים כיום, לפי התנ"ך ומקורות חיצוניים, הוא תערובת של צאצאי קין ושת. קין תרם את הזרע הרע ואנוש תרם את הזרע הצדיק. ב. אם קימולי הוא יורש העצר של ממלכת אנשי-המישורים, מה הוא בדיוק עושה בלאנודה? התפקיד אומנם סמלי אבל אפילו לצורך זה יש צורך בהכשרה מסוימת.
 

פגסוס3

New member
קימולי

כפי שמוסבר בפרק 6 הנכתב בשעות אלה ממש קימולי בן אחיו של מלך בני המישורים עבר את ההכשרה שלו מגיל הנערות (החל בסביבות גיל 14 והגיע לסיום בגיל 20 חלק מההכשרה היה בארמון המלוכה אך רובה ככולה נעשו במשק בית קטן ליד לנודה שם יושב מי שמכשיר את מלכי העתיד של הממלכה, מעיין מחנך רוחני ופיזי המלמד גם את אומנות המלחמה אך בעיקר את אומנות השלטון וידע על העולם הרחב, בקיצור מאסטר זקן כמו שצריך. את אקני הוא הכיר מכך שאת לימודיו "הרגילים", משמע בית ספר, קרוא וכתוב, מסחר וכן הלאה הוא למד בלאנודה ולאחר שעות הלימודים היה המאסטר אוסף אותו, כשהוא המאסטר רכוב על סוס לבן וזקן ואילו קימולי רכוב על חמור פשוט, בכדי להזכירו תמיד כי הוא תמיד צריך להיות קשוב לרכשי העם ולא לשכוח לעולם שבלעדיהם הוא לעולם לא יהיה מלך. כאמור את אקני הוא פגש על ספסל הלימודים ומשם יוצא שיתוף הפעולה בניהם וגם המבוכה שנוצרת לקימולי בפונדק, מה לעשות הג´מעה יודעת כי הוא חולה לה על התחת. וגם היא מתה על ה........ הממממממממממ "קורקבן" שלו. פגסוס
 

hidden

New member
איך קוראים לסיפור../images/Emo35.gif

ואם תפרסם את השאר אני אקרא
 

פגסוס3

New member
האמת........

בהתחלה חשבתי לקרוא בשם בארץ להד"מ אך בוא נגיד שנתקלתי בביקורת איומות ונוראיות לגביו.......... עכשיו הוא נקרא כתר הכזבים (לפחות עד שאהייה בטוח שהשם הזה תפוס ואין אפשרות להשתמש בו). לגבי הפרקים הבאים............ בדיעבד התברר לי כי עבודת ההגהה עליהם עדיין רבה........ משאיפה מחר ובמוצ"ש יפורסם הפרק השלישי לילה טוב פגסוס
 

tukh

New member
אהבתי!

האורך קצת פחיד אותי בהתחלה, אבל אחלה של סיפור. כמו שאמרת, אין לך סבלנות לפיסוק וזה אח מהדברים העיקריים שהפריעו לי במהלך הקריאה. היו גם כמה משפטים שצריך ניסוח מחודש...בקיצור הגהה. העלילה עצמה זורמת אבל לפעמים נדמה שהשפה שהשתמשת לא מתאימה לצורת הכתיבה, אבל זה יכולה להיות סתם אחת מההפרעות שלי
וכמו שכבר אמרתי אהבתי!
 
למעלה