פרשת בראשית - שאלות
1. כתוב "ויתפרו עלה תאנה ויעשו להם חגרת". רש"י מפרש, שזהו העץ שאכלו ממנו (תאנים) אם כך, למה לקחו עלים דווקא מן העץ שאכלו ממנו ? וכן עוד כתוב: "ויתחבא האדם ואשתו מפני ה' אלקים בתוך עץ הגן" -- "בתוך עץ הגן" ניתן להסיק שאדם וחוה התחבאו בנוסף, ליד העץ שממנו אכלו כלומר ליד העץ האסור. כ"ש: "ומפרי העץ שבתוך הגן אמר אלקים לא תאכלו". והרי, אדם וחוה היו צריכים לפחות להתחבא ליד עץ אחר, ליד עץ שלא אכלו ממנו. משל למה הדבר דומה, לאדם שחטא (רצח למשל) והוא שוכן בבית הנרצח ו/או לקח עמו את בגד הנרצח. הרי, שהרוצח לקח עמו פריט שיכול להפליל אותו, להעיד נגדו, והמשטרה בדרך, אז מן הראוי שהוא צריך להסתלק מאותו מקום למקום אחר. ?? 2. כתוב "ויאמר את קולך שמעתי בגן ואירא כי עירם אנכי ואחבא". האדם, היה צריך לומר כי הוא ירא מאלקים בגלל שחטא ולא בגלל שהוא עירום ולכן זה לא מסתדר כלומר, האדם ירא מן ה' בגלל שהוא עירום ולא בגלל שחטא ?? ועוד, הרי כתוב: "את קולך שמעתי", כלומר זה מעיד על שמיעה ולא ראיה, אז למה האדם ירא בגלל שהוא עירום. (אני לא בא לומר ח"ו שאלקים לא ראה את האדם, לא זאת כוונתי, אבל ה"שמיעה" כ"ש "את קולך שמעתי" זו לא ראייה ולכן האדם היה צריך לומר שירא הוא מאלקים בגלל שחטא בגלל שלא שמע את צו ה' ולא מפני שהוא עירום. ועוד כתוב: "ויתפרו עלה תאנה ויעשו להם חגרת", הרי אם כך, האדם לא עירום ממש שהוא צריך להתבייש.
1. כתוב "ויתפרו עלה תאנה ויעשו להם חגרת". רש"י מפרש, שזהו העץ שאכלו ממנו (תאנים) אם כך, למה לקחו עלים דווקא מן העץ שאכלו ממנו ? וכן עוד כתוב: "ויתחבא האדם ואשתו מפני ה' אלקים בתוך עץ הגן" -- "בתוך עץ הגן" ניתן להסיק שאדם וחוה התחבאו בנוסף, ליד העץ שממנו אכלו כלומר ליד העץ האסור. כ"ש: "ומפרי העץ שבתוך הגן אמר אלקים לא תאכלו". והרי, אדם וחוה היו צריכים לפחות להתחבא ליד עץ אחר, ליד עץ שלא אכלו ממנו. משל למה הדבר דומה, לאדם שחטא (רצח למשל) והוא שוכן בבית הנרצח ו/או לקח עמו את בגד הנרצח. הרי, שהרוצח לקח עמו פריט שיכול להפליל אותו, להעיד נגדו, והמשטרה בדרך, אז מן הראוי שהוא צריך להסתלק מאותו מקום למקום אחר. ?? 2. כתוב "ויאמר את קולך שמעתי בגן ואירא כי עירם אנכי ואחבא". האדם, היה צריך לומר כי הוא ירא מאלקים בגלל שחטא ולא בגלל שהוא עירום ולכן זה לא מסתדר כלומר, האדם ירא מן ה' בגלל שהוא עירום ולא בגלל שחטא ?? ועוד, הרי כתוב: "את קולך שמעתי", כלומר זה מעיד על שמיעה ולא ראיה, אז למה האדם ירא בגלל שהוא עירום. (אני לא בא לומר ח"ו שאלקים לא ראה את האדם, לא זאת כוונתי, אבל ה"שמיעה" כ"ש "את קולך שמעתי" זו לא ראייה ולכן האדם היה צריך לומר שירא הוא מאלקים בגלל שחטא בגלל שלא שמע את צו ה' ולא מפני שהוא עירום. ועוד כתוב: "ויתפרו עלה תאנה ויעשו להם חגרת", הרי אם כך, האדם לא עירום ממש שהוא צריך להתבייש.