פרשת השבת בבית שמש - וַיַּחֲנוּ

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
פרשת השבת בבית שמש - וַיַּחֲנוּ
תחילתה של הפרשה מלפני כעשרה ימים. ע"פ החלטת אחת מוועדות התכנון של העירייה, הורתה העירייה לחב' "ביג" לסגור את חניון העפר הנמצא מול מתחם הקניות בתוך עשרה ימים. משמעות ההחלטה: סגירתו של המסוף המשמש למעלה מ-20 אוטובוסים של חב' סופרבוס והוצאתם של כ-150 עד 160 מכוניות של נוסעי הרכבת. בתחילת השבוע הוצמדו פליירים (אגב, מישהו יודע מהי המלה בעברית לפלייר?) למכוניותיהם של נוסעי הרכבת בחניון ובהם הודעה על סגירתו הצפויה של החניון. יש לציין, כי כמות כלי הרכב בחניון העפר כפולה מתכולתו של חניון הרכבת הנמצא במפלס התחתון. במקביל נערכו חיפושים קדחתניים ע"י העירייה למציאת שטח חלופי עבור חברת סופרבוס. בתמונה: שלט מהסוג שאביתר לא אוסף.
 

בועז ל

New member
פרשת השבת בבית שמש - וַיַּחֲנוּ
תחילתה של הפרשה מלפני כעשרה ימים. ע"פ החלטת אחת מוועדות התכנון של העירייה, הורתה העירייה לחב' "ביג" לסגור את חניון העפר הנמצא מול מתחם הקניות בתוך עשרה ימים. משמעות ההחלטה: סגירתו של המסוף המשמש למעלה מ-20 אוטובוסים של חב' סופרבוס והוצאתם של כ-150 עד 160 מכוניות של נוסעי הרכבת. בתחילת השבוע הוצמדו פליירים (אגב, מישהו יודע מהי המלה בעברית לפלייר?) למכוניותיהם של נוסעי הרכבת בחניון ובהם הודעה על סגירתו הצפויה של החניון. יש לציין, כי כמות כלי הרכב בחניון העפר כפולה מתכולתו של חניון הרכבת הנמצא במפלס התחתון. במקביל נערכו חיפושים קדחתניים ע"י העירייה למציאת שטח חלופי עבור חברת סופרבוס. בתמונה: שלט מהסוג שאביתר לא אוסף.
החניון שנסגר
חב' ביג, מצייתת וסוגרת את החניון. עד כה טרם התבררה לחלוטין סיבת ההחלטה הבהולה לסגור את החניון, אם כי רמזים וכיווני חקירה אפשריים - יש. בתמונה: שטח החניון הענק שנסגר.
 

בועז ל

New member
פרשת השבת בבית שמש - וַיַּחֲנוּ
תחילתה של הפרשה מלפני כעשרה ימים. ע"פ החלטת אחת מוועדות התכנון של העירייה, הורתה העירייה לחב' "ביג" לסגור את חניון העפר הנמצא מול מתחם הקניות בתוך עשרה ימים. משמעות ההחלטה: סגירתו של המסוף המשמש למעלה מ-20 אוטובוסים של חב' סופרבוס והוצאתם של כ-150 עד 160 מכוניות של נוסעי הרכבת. בתחילת השבוע הוצמדו פליירים (אגב, מישהו יודע מהי המלה בעברית לפלייר?) למכוניותיהם של נוסעי הרכבת בחניון ובהם הודעה על סגירתו הצפויה של החניון. יש לציין, כי כמות כלי הרכב בחניון העפר כפולה מתכולתו של חניון הרכבת הנמצא במפלס התחתון. במקביל נערכו חיפושים קדחתניים ע"י העירייה למציאת שטח חלופי עבור חברת סופרבוס. בתמונה: שלט מהסוג שאביתר לא אוסף.
חיפשה העירייה וחיפשה עד שמצאה
ואף הורתה לסופרבוס ללכת לאותו המקום.
 

בועז ל

New member
פרשת השבת בבית שמש - וַיַּחֲנוּ
תחילתה של הפרשה מלפני כעשרה ימים. ע"פ החלטת אחת מוועדות התכנון של העירייה, הורתה העירייה לחב' "ביג" לסגור את חניון העפר הנמצא מול מתחם הקניות בתוך עשרה ימים. משמעות ההחלטה: סגירתו של המסוף המשמש למעלה מ-20 אוטובוסים של חב' סופרבוס והוצאתם של כ-150 עד 160 מכוניות של נוסעי הרכבת. בתחילת השבוע הוצמדו פליירים (אגב, מישהו יודע מהי המלה בעברית לפלייר?) למכוניותיהם של נוסעי הרכבת בחניון ובהם הודעה על סגירתו הצפויה של החניון. יש לציין, כי כמות כלי הרכב בחניון העפר כפולה מתכולתו של חניון הרכבת הנמצא במפלס התחתון. במקביל נערכו חיפושים קדחתניים ע"י העירייה למציאת שטח חלופי עבור חברת סופרבוס. בתמונה: שלט מהסוג שאביתר לא אוסף.
והנה מה שמצאה העירייה
חניון דה לוקס ב"אדיבות" ר"י. בנוסף לשטח זה, הוקצה לסופרבוס שטח נוסף בסמוך לבית העלמין העירוני. חברת סופרבוס לא התמהמהה ובאישון ליל 9/2/10 העתיקה את ביתן השומר על שרשרתו לעבר חניון הרכבת. מפרץ החניה שהוקצה לסופרבוס ביכולתו להכיל 4-5 אוטובוסים לכל היותר, אך יושב על 30 מקומות חניה למכוניות: למעלה משליש מקיבולת חניון הרכבת המכיל 83 מקומות חניה. מר שמר : נא לעדכן באתר הרכבת - 83 מקומות חניה ולא 170!
 

davidfainshtein

Member
מנהל
פרשת השבת בבית שמש - וַיַּחֲנוּ
תחילתה של הפרשה מלפני כעשרה ימים. ע"פ החלטת אחת מוועדות התכנון של העירייה, הורתה העירייה לחב' "ביג" לסגור את חניון העפר הנמצא מול מתחם הקניות בתוך עשרה ימים. משמעות ההחלטה: סגירתו של המסוף המשמש למעלה מ-20 אוטובוסים של חב' סופרבוס והוצאתם של כ-150 עד 160 מכוניות של נוסעי הרכבת. בתחילת השבוע הוצמדו פליירים (אגב, מישהו יודע מהי המלה בעברית לפלייר?) למכוניותיהם של נוסעי הרכבת בחניון ובהם הודעה על סגירתו הצפויה של החניון. יש לציין, כי כמות כלי הרכב בחניון העפר כפולה מתכולתו של חניון הרכבת הנמצא במפלס התחתון. במקביל נערכו חיפושים קדחתניים ע"י העירייה למציאת שטח חלופי עבור חברת סופרבוס. בתמונה: שלט מהסוג שאביתר לא אוסף.
יופי טופי
לפחות ביג היטיבה להבהיר אל מי להפנות את החיצים.
 

בועז ל

New member
יופי טופי
לפחות ביג היטיבה להבהיר אל מי להפנות את החיצים.
והחצים אכן הגיעו למטרתם.
שבוע לא קל עבר על ראה"ע וסגנו, הממונה על תיק התחבורה. ואגב, ביג לא מסרה את תגובתה להחלטת העירייה על סגירת החניון. כעת מתברר מפרוטוקול הוועדה שהתירוץ לסגירת החניון היה חריגה בתנאי השימוש בקרקע מצדה של ביג, שהשכירה את השטח לסופרבוס. כוונת המהלך הייתה בעצם לייצר לחץ על ביג להתחיל בבניית הקניון - עניין שע"פ הוגי הרעיון יקדם בין היתר גם את תכנית התחבורה בכניסה לעיר. חלמאות לשמה: ללא קידום השינוייים בכביש 38 והחניון הצפוני העתידי של הרכבת, לא ניתן יהיה לקדם את תכנית האב לתחבורה של הכניסה לבית שמש.
 
והחצים אכן הגיעו למטרתם.
שבוע לא קל עבר על ראה"ע וסגנו, הממונה על תיק התחבורה. ואגב, ביג לא מסרה את תגובתה להחלטת העירייה על סגירת החניון. כעת מתברר מפרוטוקול הוועדה שהתירוץ לסגירת החניון היה חריגה בתנאי השימוש בקרקע מצדה של ביג, שהשכירה את השטח לסופרבוס. כוונת המהלך הייתה בעצם לייצר לחץ על ביג להתחיל בבניית הקניון - עניין שע"פ הוגי הרעיון יקדם בין היתר גם את תכנית התחבורה בכניסה לעיר. חלמאות לשמה: ללא קידום השינוייים בכביש 38 והחניון הצפוני העתידי של הרכבת, לא ניתן יהיה לקדם את תכנית האב לתחבורה של הכניסה לבית שמש.
הלוואי שזו היתה חלמאות בועז...
מדובר בטקטיקה מוכרת ובסיסית בערי ה"פריפריה". אותו סיפור כבר 60 שנה ויותר. רוצה דוגמה? בדוק מדוע אין טיסות מת"א לק. שמונה כבר שנים. בדוק מדוע אין עדיין כבישי רוחב למרות שכולם היו אמורים להסלל עד 2004. אתה יודע מה - סקור את ההסטוריה העגומה והמוכרת לך היטב של הרכבת לב"ש. אותן שיטות ואותם תרגילים. כשמנסים סוף סוף לשנות את המציאות הזו - קופצים "מומחים מובילים" ו"עתונאים חוקרים" וצועקים: "מגלומניה! שחיתות! בזבוז!" אין זו חלמאות אלא כוונת מכוון. החלמאים הם אנחנו, שמשלמים את החשבון ולא מקבלים תמורה.
 

בועז ל

New member
הלוואי שזו היתה חלמאות בועז...
מדובר בטקטיקה מוכרת ובסיסית בערי ה"פריפריה". אותו סיפור כבר 60 שנה ויותר. רוצה דוגמה? בדוק מדוע אין טיסות מת"א לק. שמונה כבר שנים. בדוק מדוע אין עדיין כבישי רוחב למרות שכולם היו אמורים להסלל עד 2004. אתה יודע מה - סקור את ההסטוריה העגומה והמוכרת לך היטב של הרכבת לב"ש. אותן שיטות ואותם תרגילים. כשמנסים סוף סוף לשנות את המציאות הזו - קופצים "מומחים מובילים" ו"עתונאים חוקרים" וצועקים: "מגלומניה! שחיתות! בזבוז!" אין זו חלמאות אלא כוונת מכוון. החלמאים הם אנחנו, שמשלמים את החשבון ולא מקבלים תמורה.
עזוב, ויל, אתה נותן לחבר'ה האלה קרדיט גבוה
מדי. הנפשות הפועלות בבית שמש מוכרות לי באופן אישי ומרביתן נטולות הבנה בסיסית בנושאי תחבורה. אשמח לשמוע ממך מדוע אין טיסות מקריית שמונה לת"א.
 
עזוב, ויל, אתה נותן לחבר'ה האלה קרדיט גבוה
מדי. הנפשות הפועלות בבית שמש מוכרות לי באופן אישי ומרביתן נטולות הבנה בסיסית בנושאי תחבורה. אשמח לשמוע ממך מדוע אין טיסות מקריית שמונה לת"א.
בבקשה בועז
1. מפסיקים את הטיסות לק. שמונה ללא שום נימוק ענייני. 2. מחכים שנים רבות בחוסר מעש. למי ששואל מדוע אין טיסות אומרים: "אין ביקוש - עובדה שנוסעים רק למחניים" (כלומר העובדה שהם סגרו את המנחת אינה קשורה כלל לכך שאין ביקוש. הנוסעים לת"א אמורים לשבת במנחת סגור ולחכות למטוס במשך 7 שנים כדי לשכנע אותם שיש ביקוש. אם בינתיים הם נוסעים חצי שעה דרומה כי זה המנחת היחיד בגליל - זו ההוכחה שאין צורך במנחת בק. שמונה...) 3. מוציאים מכרז להפעלת קו הטיסות מחדש תוך הבטחות שווא למתמודדים בו. 4. 5 דקות לפני סיום המכרז הנ"ל נותנים למקורב לשר התחבורה את הרשיון להפעלת המנחת - כמובן ללא מכרז. 5. החברה הפראיירית שזכתה במכרז ניגשת להפעיל את הקו - ומגלה שהמקורב שקיבל את הרשיון דורש ממנה סכומי עתק על כל נחיתה בניגוד לתנאי המכרז. 6. החברה הפראיירית מסרבת להיות פראיירית ולא מפעילה את הקו. 7. אחרי כמה שנים נוספות כולם שוכחים מה שהיה והמנחת עומד בשממונו. 8. פרופ' גרונאו ופונטיוס פילאטיס מסבירים שאין שום צורך בטיסות לק. שמונה כי יש כבישים מצויינים למרכז ושירות אוטובוסים מעולה, שלא לדבר על הלימוזינה שחונה ליד כל בית בק. שמונה. הם מוסיפים כי ממילא בעתיד תהיה רכבת (לה הם מתנגדים) ולכן לא ברור למה תושבי הגליל צריכים קו תעופה למרכז הארץ, מה גם שהם ממילא אינם קיימים כי אין תושבים בגליל אלא רק במרכז הארץ.
 

בועז ל

New member
בבקשה בועז
1. מפסיקים את הטיסות לק. שמונה ללא שום נימוק ענייני. 2. מחכים שנים רבות בחוסר מעש. למי ששואל מדוע אין טיסות אומרים: "אין ביקוש - עובדה שנוסעים רק למחניים" (כלומר העובדה שהם סגרו את המנחת אינה קשורה כלל לכך שאין ביקוש. הנוסעים לת"א אמורים לשבת במנחת סגור ולחכות למטוס במשך 7 שנים כדי לשכנע אותם שיש ביקוש. אם בינתיים הם נוסעים חצי שעה דרומה כי זה המנחת היחיד בגליל - זו ההוכחה שאין צורך במנחת בק. שמונה...) 3. מוציאים מכרז להפעלת קו הטיסות מחדש תוך הבטחות שווא למתמודדים בו. 4. 5 דקות לפני סיום המכרז הנ"ל נותנים למקורב לשר התחבורה את הרשיון להפעלת המנחת - כמובן ללא מכרז. 5. החברה הפראיירית שזכתה במכרז ניגשת להפעיל את הקו - ומגלה שהמקורב שקיבל את הרשיון דורש ממנה סכומי עתק על כל נחיתה בניגוד לתנאי המכרז. 6. החברה הפראיירית מסרבת להיות פראיירית ולא מפעילה את הקו. 7. אחרי כמה שנים נוספות כולם שוכחים מה שהיה והמנחת עומד בשממונו. 8. פרופ' גרונאו ופונטיוס פילאטיס מסבירים שאין שום צורך בטיסות לק. שמונה כי יש כבישים מצויינים למרכז ושירות אוטובוסים מעולה, שלא לדבר על הלימוזינה שחונה ליד כל בית בק. שמונה. הם מוסיפים כי ממילא בעתיד תהיה רכבת (לה הם מתנגדים) ולכן לא ברור למה תושבי הגליל צריכים קו תעופה למרכז הארץ, מה גם שהם ממילא אינם קיימים כי אין תושבים בגליל אלא רק במרכז הארץ.
אתה צודק מאוד כאשר אתה מאבחן דפוס פעולה
שחוזר על עצמו בענייני הפריפריה. בהשאלה: תחילה הורגים את השליח ואח"כ טוענים שלא היה מכתב כי אין שליח. כך זה עם הקו לדימונה, כך זה עם הקו המשודרג (להזכירך, בית שמש היא עיר פריפריה במרכז הארץ) וכך גם, כפי שאני מבין מדבריך, גם עם קו התעופה לקריית שמונה. התנגדותם של מומחי כלכלה ותחבורה להשקעה בפריפריה, כדוגמת פרופ' גרונאו ופרופ' פייטלסון, אינה מקוממת כ"כ למרות שאני חולק נמרצות על דעתם. חוסר הרגישות החברתית הוא המקומם, שהרי אין הם מציעים דבר בתמורה להתנגדותם ומבחינתם כלל לא קיימת בעיה בפריפריה. אנשים כדוגמתם יהיו הראשונים להתנגד לכל יוזמה (לאו דווקא בנושאי תחבורה) להשקעה בפרפריה.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
בבקשה בועז
1. מפסיקים את הטיסות לק. שמונה ללא שום נימוק ענייני. 2. מחכים שנים רבות בחוסר מעש. למי ששואל מדוע אין טיסות אומרים: "אין ביקוש - עובדה שנוסעים רק למחניים" (כלומר העובדה שהם סגרו את המנחת אינה קשורה כלל לכך שאין ביקוש. הנוסעים לת"א אמורים לשבת במנחת סגור ולחכות למטוס במשך 7 שנים כדי לשכנע אותם שיש ביקוש. אם בינתיים הם נוסעים חצי שעה דרומה כי זה המנחת היחיד בגליל - זו ההוכחה שאין צורך במנחת בק. שמונה...) 3. מוציאים מכרז להפעלת קו הטיסות מחדש תוך הבטחות שווא למתמודדים בו. 4. 5 דקות לפני סיום המכרז הנ"ל נותנים למקורב לשר התחבורה את הרשיון להפעלת המנחת - כמובן ללא מכרז. 5. החברה הפראיירית שזכתה במכרז ניגשת להפעיל את הקו - ומגלה שהמקורב שקיבל את הרשיון דורש ממנה סכומי עתק על כל נחיתה בניגוד לתנאי המכרז. 6. החברה הפראיירית מסרבת להיות פראיירית ולא מפעילה את הקו. 7. אחרי כמה שנים נוספות כולם שוכחים מה שהיה והמנחת עומד בשממונו. 8. פרופ' גרונאו ופונטיוס פילאטיס מסבירים שאין שום צורך בטיסות לק. שמונה כי יש כבישים מצויינים למרכז ושירות אוטובוסים מעולה, שלא לדבר על הלימוזינה שחונה ליד כל בית בק. שמונה. הם מוסיפים כי ממילא בעתיד תהיה רכבת (לה הם מתנגדים) ולכן לא ברור למה תושבי הגליל צריכים קו תעופה למרכז הארץ, מה גם שהם ממילא אינם קיימים כי אין תושבים בגליל אלא רק במרכז הארץ.
 

בועז ל

New member
פרשת השבת בבית שמש - וַיַּחֲנוּ
תחילתה של הפרשה מלפני כעשרה ימים. ע"פ החלטת אחת מוועדות התכנון של העירייה, הורתה העירייה לחב' "ביג" לסגור את חניון העפר הנמצא מול מתחם הקניות בתוך עשרה ימים. משמעות ההחלטה: סגירתו של המסוף המשמש למעלה מ-20 אוטובוסים של חב' סופרבוס והוצאתם של כ-150 עד 160 מכוניות של נוסעי הרכבת. בתחילת השבוע הוצמדו פליירים (אגב, מישהו יודע מהי המלה בעברית לפלייר?) למכוניותיהם של נוסעי הרכבת בחניון ובהם הודעה על סגירתו הצפויה של החניון. יש לציין, כי כמות כלי הרכב בחניון העפר כפולה מתכולתו של חניון הרכבת הנמצא במפלס התחתון. במקביל נערכו חיפושים קדחתניים ע"י העירייה למציאת שטח חלופי עבור חברת סופרבוס. בתמונה: שלט מהסוג שאביתר לא אוסף.
המשך הסאגה: יום ג' 22:00
מנהל התחנה מגלה את הפולשים ופונה למשטרה. זו מגיעה למקום, אך בהיעדר מסמכי מקרקעין בתחנת הרכבת אינה מפנה את הפולשים. בר"י יש הטוענים כי ניתן היה לפנות את הפולשים בכוח באמצעות אבטחת הרכבת. לצעד שכזה לא ניתן גיבוי מהנהלת הרכבת וניתן גם להבין מדוע: חב' סופרבוס מזינה במספר קווים את תחנת הרכבת ובתדירות גבוהה מזו שהייתה בתקופתה של אגד. ר"י הסתפקה אפוא בשליחת עובדיה ממח' המקרקעין למחרת בבוקר ובידם GIS. בתמונה נציגי סופר בוס והרכבת בשטח המחלוקת.
 

JayZed

New member
המשך הסאגה: יום ג' 22:00
מנהל התחנה מגלה את הפולשים ופונה למשטרה. זו מגיעה למקום, אך בהיעדר מסמכי מקרקעין בתחנת הרכבת אינה מפנה את הפולשים. בר"י יש הטוענים כי ניתן היה לפנות את הפולשים בכוח באמצעות אבטחת הרכבת. לצעד שכזה לא ניתן גיבוי מהנהלת הרכבת וניתן גם להבין מדוע: חב' סופרבוס מזינה במספר קווים את תחנת הרכבת ובתדירות גבוהה מזו שהייתה בתקופתה של אגד. ר"י הסתפקה אפוא בשליחת עובדיה ממח' המקרקעין למחרת בבוקר ובידם GIS. בתמונה נציגי סופר בוס והרכבת בשטח המחלוקת.
איזה תדירות ואיזה נעליים.
התדירות אכן שופרה, אבל מה עוזרים אוטובוסים שיוצאים דקה לפני שהרכבת מגיעה?! טמטום שלא יתואר בכלל, וכל הפניות שלי לסופרבוס בנושא לא נשאו פרי, הלו"ז של קו 14 נשאר כפי שהיה לפני שנה בכניסת סופרבוס לאיזור, למרות שכבר פעמיים מאז עודכן הלו"ז הכולל עם שינווים בקווים הבינעירוניים והוספת קווים עירוניים חדשים.
 

בועז ל

New member
פרשת השבת בבית שמש - וַיַּחֲנוּ
תחילתה של הפרשה מלפני כעשרה ימים. ע"פ החלטת אחת מוועדות התכנון של העירייה, הורתה העירייה לחב' "ביג" לסגור את חניון העפר הנמצא מול מתחם הקניות בתוך עשרה ימים. משמעות ההחלטה: סגירתו של המסוף המשמש למעלה מ-20 אוטובוסים של חב' סופרבוס והוצאתם של כ-150 עד 160 מכוניות של נוסעי הרכבת. בתחילת השבוע הוצמדו פליירים (אגב, מישהו יודע מהי המלה בעברית לפלייר?) למכוניותיהם של נוסעי הרכבת בחניון ובהם הודעה על סגירתו הצפויה של החניון. יש לציין, כי כמות כלי הרכב בחניון העפר כפולה מתכולתו של חניון הרכבת הנמצא במפלס התחתון. במקביל נערכו חיפושים קדחתניים ע"י העירייה למציאת שטח חלופי עבור חברת סופרבוס. בתמונה: שלט מהסוג שאביתר לא אוסף.
ובינתיים
מצוקת החניה נותנת את אותותיה המכוערים. חניות על המדרכות, במקומות חניה השמורים לנכים ובכל מקום אסור לחניה אך אפשרי.
 
ובינתיים
מצוקת החניה נותנת את אותותיה המכוערים. חניות על המדרכות, במקומות חניה השמורים לנכים ובכל מקום אסור לחניה אך אפשרי.
נו, עכשיו יבואו נציגי "הארץ" ופרופ' גרונאו
ויגידו שזו ההוכחה שלא צריך רכבת... היא "לא מצליחה למשוך נוסעים"... כי אי אפשר לחנות בתחנה אז בלית ברירה מוותרים על הרכבת - והמסקנה היא שצריך לבטל את הרכבת (ואם אפשר גם למחוק את בית שמש מהמפה, אז בכלל טוב).
 
נו, עכשיו יבואו נציגי "הארץ" ופרופ' גרונאו
ויגידו שזו ההוכחה שלא צריך רכבת... היא "לא מצליחה למשוך נוסעים"... כי אי אפשר לחנות בתחנה אז בלית ברירה מוותרים על הרכבת - והמסקנה היא שצריך לבטל את הרכבת (ואם אפשר גם למחוק את בית שמש מהמפה, אז בכלל טוב).
הוא זה שאמרתי: המאמר ההוא לא ראוי להתייחסות
אלא לכל היותר ללימוד בגני הטרום-חובה שבראש-פינה המקראית......
 

easylivin

New member
נו, עכשיו יבואו נציגי "הארץ" ופרופ' גרונאו
ויגידו שזו ההוכחה שלא צריך רכבת... היא "לא מצליחה למשוך נוסעים"... כי אי אפשר לחנות בתחנה אז בלית ברירה מוותרים על הרכבת - והמסקנה היא שצריך לבטל את הרכבת (ואם אפשר גם למחוק את בית שמש מהמפה, אז בכלל טוב).
תכנית הרכבות מזיקה ל..." (השלם את החסר)
"תוכנית פיתוח הרכבת מזיקה לחיפה" - מאת הפרופסור ברוך קיפניס חכו ותקראו, שתכנית הרכבות גם מזיקה לתהליך השלום ולביטחון ישראל, מפלה את המיעוטים, פוגעת בשכבות החלשות, בחיות הבר ובצמחים נדירים, ועוד ועוד... פשוט, חכו ותקראו. בשם המסכנות ובשם דמעת ילד קטן, יקראו מומחים בעלי שם לבטל את התכנית ולהחליפה בשדרוג של כבישים בלבד (שהם, כמובן, לא יפגעו בחיפה, בילדים, בחיות ובצמחים!..) יש עוד זמן עד ה-21 לפברואר, וגם אחרי כן. אהבתי גם את שלושת הטוקבקים למאמר - שקוף שכולם נכתבו על-ידי אותו אדם.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה