פרשת וירא - שאלות

avner 18

New member
פרשת וירא - שאלות

מס' שאלות: 1. למה כאשר יצחק שואל את אביו,אברהם "ואיה השה לעולה", למה אברהם לא משיב לו שיצחק בנו הוא בעצם "השה" לעולה? 2. איך זה שאברהם השיב ליצחק: "אלקים יראה לו השה לעולה". הרי שאברהם יודע שהוא לוקח את בנו יצחק לעולה ולא את השה? 3. כאשר חוזר אברהם אל נעריו, פתאום לא מוזכר יצחק, איפה יצחק? כתוב כך: "וישב אברהם אל נעריו"....איפה יצחק? מאז,יצחק לא מוזכר עד נישואיו עם רבקה.
 

avner 18

New member
עוד שאלה באותו הפרק

כתוב: "ואנו והנער נלכה עד כה ונשובה אליכם". איך אברהם אומר "נשובה" אם הוא יודע שהוא מעלה את יצחק לעולה?
 
וואוו...

שאלתי את השאלה הזאת בזמנו, כלומר שהיה פרשת שבוע... אחד המפרשים (צר לי, אני לא זוכר מי) אומר שהיה לאברהם רוח הקודש והוא ידע שהם יחזרו שניהם, אם כך, מה הנסיון הגדול כל כך של אברהם? הרי הוא ידע שיצחק יחזור... אז הנסיון הוא של יצחק? או שהנסיון הגדול של אברהם היה לקום בבוקר ולחבוש חמורו ורק בדרך הוא גילה שהם יחזרו...? שאלה מרתקת... (לפי דעתי) שבת שלום!
 

Guy3331

New member
לשאלה 1+2...

הרי כתוב "אלקים יראה לו השה לעולה בני", כלומר, מרומז כאן שכן אמר לו, וכך כביכול צריך לקרוא - "אלקים יראה לו השה לעולה - בני!", כלומר, אתה הוא השה לעולה! אתה, בני! כך שמעתי מאחד הרבנים, כשהייתי בישיבה... שבת-שלום ומבורך!
 

avner 18

New member
הניסיון האמיתי..

אני יודע (מפרשת השבוע בערוץ 11 בימי שישי) שהניסיון הגדול של אברהם הוא לאו דווקא בעקידת יצחק, אלא לראות אם הוא ישוב אל נעריו. כלומר, לראות אם למרות מעמדו הרוחני הנשגב של אברהם, הוא יחזור אל נעריו. ואכן חזר.
 
גם אני במקרה ראיתי...

את השיחה באותה שבת של הרב מוטי אלון, אבל אם כך, למה אנחנו כל הזמן מדגישים את עקידת יצחק כנסיון העשירי והמרכזי בחייו של אברהם? אפילו בתפילות שלנו...
 
מדרש נחמד על "ואנו והנער..

כשאברהם אבינו היה בדרכו עם יצחק ונעריו להר המוריה לקיום העקדה,בא אליו השטן וניסה להניא אותו מקיום דבר השם,פעם בא בצורת נהר ,פעם בא בצורת זקן שדיבר אל ליבו של אברהם, וכך עיכבו ונסה למנוע את המצווה. כשהגיע למקום ההר ,לא ראה אותו ,כאילו נעלם מעיניו ,הבין אברהם אבינו שהנערים אשר איתו הם המפתח לשטן שנדבק אליו ,ומנסה בכל דרך למנוע את המעשה, הם הצינור של השטן. אמר להם אברהם שבו לכם ואנו והנער נלכה עד כה ונשובה אליכם ,שלא ידעו שזה למטרת העיקדה אלה רק למטרת תפילה והודיה להשם. וכך שנפרד מהם ,עלה אל הר המורייה וקיים את המצווה ,בלי הפרעות. עוד משהו נחמד-כשהתחיל אברהם בעקדה בא אליו מלאך השם והורה לו להפסיק לעקוד, ואברהם הפסיק. נשאלת השאלה האם ציווי של מלאך השם חזקה מציווי הקב"ה בעצמו?? כאן בא מדרש נחמד -כל מצווה שאדם מקיים ,נברא מלאך בהתאם לרמתה של המצווה ,אם היא טהורה ובאה מלב נקי, המלאך זוהר ומיוחד ואם היא אינה שלא באה מלב שלם, אז נברא מלאך יפה מאוד, אך פחות מרשים וכך הלאה. כשאברהם עשה את המצווה וראה את המלאך שנברא שהוא כל כך זוהר, וכל כך מיוחד, אז הוא חשב כי זהו הקב"ה בעצמו ,כי הרי הוא לא ראה אותו מעולם,ואז קיים את דבריו ועקד את האייל. מקווה שנהנתם!
 
למעלה