פרשת וישב: שר המשקים ושר האופים
שר המשקים ושר האופים נכנסים לכלא, ורש"י כותב מהסיבות הבאות: נמצא זבוב ביין ששר המשקים הביא לפרעה, וצרור (אבן?) בלחם של שר האופים. שר המשקים משתחרר (בהתאם לחלומו שיוסף פירש), וזאת מוסבר במפרשים שחטאו קטן מכיוון שלא יכל להשגיח בכך. אך שר האופים, מכיוון שהוא אחראי על ניפוי הלחם, כחלק מתהליך יצירתו, מקבל גם את האחראיות המלאה על התוצאה, ולכן נתלה על עץ. להלן פירוש שעלה בדעתי השבת, כשקראנו בתורה: יין הינו סוד, שזהו אור חוכמה, זה העונג שאנו מקבלים, בין אם בשכל, בלב או בחושים. לחם הינו אמונה, שזהו אור חסדים, הפעולה שאנו עושים אחרי שקראנו נכון את המציאות, ללא נגיעה אישית. אנחנו עדיין בשלב של תיקון, אי אפשר להאשים אותנו בכך שאנו רואים את המציאות בצורה מקולקלת (זבוב ביין) - אין אנו משיגים את האלוקיות. אבל בתוך המציאות המקולקלת הזו שאנו חווים, מכיוון שאנו מאמינים שיש השגחה אלוקית וכולו טוב ומיטיב. אנו מחוייבים ללכת באמונה, וכל פעולה שאנו עושים מתוך הרצון לקבל מעידה לכך שהתרשלנו במידה בעבודה מעל לדעת. ולכן העונש הוא להיתלות על העץ. עונש מוות הינו ליפול לרצון לקבל, וכן העץ הוא העצה איך להמשיך הלאה, להתקדם ולבנות את עצמנו כדי שנוכל להגיע בסוף לגמר התיקון. שני אלו הם שרים של פרעה, שהוא לב האבן, הנק' הפנימית ביותר בנו שרוצה את הבורא. כמובן, כל עוד לא תוקנו היא נראית מקולקלת, כפרעה. אך ידוע לנו שגם פרעה חוזר בסופו בתשובה.
שר המשקים ושר האופים נכנסים לכלא, ורש"י כותב מהסיבות הבאות: נמצא זבוב ביין ששר המשקים הביא לפרעה, וצרור (אבן?) בלחם של שר האופים. שר המשקים משתחרר (בהתאם לחלומו שיוסף פירש), וזאת מוסבר במפרשים שחטאו קטן מכיוון שלא יכל להשגיח בכך. אך שר האופים, מכיוון שהוא אחראי על ניפוי הלחם, כחלק מתהליך יצירתו, מקבל גם את האחראיות המלאה על התוצאה, ולכן נתלה על עץ. להלן פירוש שעלה בדעתי השבת, כשקראנו בתורה: יין הינו סוד, שזהו אור חוכמה, זה העונג שאנו מקבלים, בין אם בשכל, בלב או בחושים. לחם הינו אמונה, שזהו אור חסדים, הפעולה שאנו עושים אחרי שקראנו נכון את המציאות, ללא נגיעה אישית. אנחנו עדיין בשלב של תיקון, אי אפשר להאשים אותנו בכך שאנו רואים את המציאות בצורה מקולקלת (זבוב ביין) - אין אנו משיגים את האלוקיות. אבל בתוך המציאות המקולקלת הזו שאנו חווים, מכיוון שאנו מאמינים שיש השגחה אלוקית וכולו טוב ומיטיב. אנו מחוייבים ללכת באמונה, וכל פעולה שאנו עושים מתוך הרצון לקבל מעידה לכך שהתרשלנו במידה בעבודה מעל לדעת. ולכן העונש הוא להיתלות על העץ. עונש מוות הינו ליפול לרצון לקבל, וכן העץ הוא העצה איך להמשיך הלאה, להתקדם ולבנות את עצמנו כדי שנוכל להגיע בסוף לגמר התיקון. שני אלו הם שרים של פרעה, שהוא לב האבן, הנק' הפנימית ביותר בנו שרוצה את הבורא. כמובן, כל עוד לא תוקנו היא נראית מקולקלת, כפרעה. אך ידוע לנו שגם פרעה חוזר בסופו בתשובה.