פרשת נצבים
פרשת נצבים
" אתם נצבים היום כלכם לפני השם אלהיהם..."
אכן זה המועד להתייצב מול הבורא, כל אחד מול מצפונו, לעשות חשבון נפש
עם עצמו ולא רק עם עצמו, אלא גם לחשוב על השלכות מעשיו על הדורות הבאים.
" ולא אתכם לבדכם אנכי כרת את הברית הזאת.."
מודגשת כאן האחראיות הקולקטיבית, דרך המחשבה של עם וקהילה, האחדות.
כמו שאמרו שלושת המוסקיטורים: " אחד בשביל כולם, כולם בשביל אחד".
לכן מי שפורש מן הציבור, מי שמחפש אלילים ותורות אחרות, ייענש בחומרה.
" פן-יש בכם איש או-אשה או משפחה או-שבט אשר לבבו פונה היום מעם השם
ללכת לעבוד את- אלהי הגויים.."
" ומחה השם את-שמו מתחת לשמים.."
הברירה של הברכה והקללה שרירה וקיימת. הבחירה אינה קשה או בלתי מובנת.
" כי המצווה הזאת.. לא-נפלאת היא ממך ולא רחוקה היא.. לא בשמים.. לא מעבר לים..
כי קרוב אליך הדבר מאד, בפיך ובלבבך לעשותו.."
הפרשה קצרה מן הרגיל, אבל מובנה ארוכה כאורך הגלות. אין צורך לפרט שוב כיצד נראה השואה, ומה לעל ידה של עם מגובש, בעל מוסר והשכל להשיג ולעשות.
שתבוא עלינו שנה טובה ומבורכת בברכה שבה בחרנו.
שבת שלום
פרשת נצבים
" אתם נצבים היום כלכם לפני השם אלהיהם..."
אכן זה המועד להתייצב מול הבורא, כל אחד מול מצפונו, לעשות חשבון נפש
עם עצמו ולא רק עם עצמו, אלא גם לחשוב על השלכות מעשיו על הדורות הבאים.
" ולא אתכם לבדכם אנכי כרת את הברית הזאת.."
מודגשת כאן האחראיות הקולקטיבית, דרך המחשבה של עם וקהילה, האחדות.
כמו שאמרו שלושת המוסקיטורים: " אחד בשביל כולם, כולם בשביל אחד".
לכן מי שפורש מן הציבור, מי שמחפש אלילים ותורות אחרות, ייענש בחומרה.
" פן-יש בכם איש או-אשה או משפחה או-שבט אשר לבבו פונה היום מעם השם
ללכת לעבוד את- אלהי הגויים.."
" ומחה השם את-שמו מתחת לשמים.."
הברירה של הברכה והקללה שרירה וקיימת. הבחירה אינה קשה או בלתי מובנת.
" כי המצווה הזאת.. לא-נפלאת היא ממך ולא רחוקה היא.. לא בשמים.. לא מעבר לים..
כי קרוב אליך הדבר מאד, בפיך ובלבבך לעשותו.."
הפרשה קצרה מן הרגיל, אבל מובנה ארוכה כאורך הגלות. אין צורך לפרט שוב כיצד נראה השואה, ומה לעל ידה של עם מגובש, בעל מוסר והשכל להשיג ולעשות.
שתבוא עלינו שנה טובה ומבורכת בברכה שבה בחרנו.
שבת שלום