פרשת "עקב"- הסוף וההתחלה שזורים זה בזה.

משיח now

New member
פרשת "עקב"- הסוף וההתחלה שזורים זה בזה.

בעז"ה לעילוי נשמת החייל בצבאות ה' מנחם מנדל ע"ה בן הרב יוסף חיים שיח' גינזבורג. לעילוי נשמתם של שלושת תלמידי ישיבת חב"ד בקרית גת, שנהרגו בחנוכה בדרכם לשמח את חיילי צה"ל באילת בשמחת החג: התמים לוי הנדל ע"ה, התמים יונתן ביטון ע"ה, התמים משה גולן ע"ה. ולעילוי נשמתה של הגב' שטערנא שרה ע"ה רוזן, שהייתה שליחת חב"ד בסטריט מרילנד, ונהרגה בתאונת דרכים בדרך לביתה. ומי יתן ויתקיים תיכף ומיד ממש "הקיצו ורננו שוכני עפר" והם בתוכם בגאולה האמיתית והשלימה אכי"ר. פרשת "עקב"- הסוף וההתחלה שזורים זה בזה כאשר יהודי מתחזק ומתגבר לקיים את המצוות הקלות, הוא זוכה להגיע לשלמות המצוות. והיה עקב תשמעון (דברים ז,יב) פרשתנו נפתחת במילים: "והיה עקב תשמעון". מפרשי התורה מפרשים את המילה "עקב" בשני פירושים הפוכים בתוכנם: רש"י מפרש, ש"עקב" הכוונה ל"מצוות קלות שאדם דש בעקביו". פרשנים אחרים סבורים ש"עקב" הוא מלשון אחרית וסוף - התורה מדברת כאן על השכר שיינתן ליהודי בסיום עבודתו. לפי הפירוש הראשון עוסקת כאן התורה ביהודי שנמצא בדרגה נחותה למדי, שצריך לעוררו להקפיד על מצוות קלות. ואילו לפי הפירוש השני מדובר בגמר העבודה ושלמותה, ביהודים בדרגה עליונה, שכבר קיימו את כל המצוות ועתה הגיעו לשלב קבלת השכר. כיצד משתלבים שני הפירושים המנוגדים הללו? קולות בחושך ניגוד זה מופיע גם בשני הפירושים של המושג "עקבתא דמשיחא": פירוש אחד - "עקבתא" מלשון עקבי הרגליים, הדרגה התחתונה ביותר של האדם. כלומר, תקופת שפל (וכפי שפירטו חז"ל את הסימנים השליליים של תקופה חשוכה זו), שבה אין רואים ואין חשים את אור ה' - כשם שהעקב קהה לתחושות וכמעט אין בו חיות. פירוש שני - מלשון עקבות המשיח, תקופה שבה כבר שומעים את פעמיו של המשיח! לפי פירוש זה מדובר דווקא בתקופה עליונה ביותר, שבה כבר שומעים את פעמי הגאולה המתקרבת. הסוף וההתחלה הסבר הדבר טמון בכך, שיש קשר פנימי עמוק דווקא בין הדרגה העליונה ביותר והדרגה התחתונה ביותר, בין הראש לרגל ובין סוף העבודה לתחילתה. דווקא כאשר יהודי מתחזק ומתגבר לקיים את המצוות הקלות, הוא זוכה להגיע לשלמות המצוות! כאשר יהודי מתאמץ לעבוד את ה' כשהוא שרוי בדרגה נחותה ביותר, הוא זוכה להגיע לדרגה העליונה ביותר! וכך גם בעניין הגאולה: דווקא משום שזו תקופת שפל, של חושך כפול ומכופל, יכולים להישמע בה פעמיו של המשיח, שכן מסירות-הנפש הנדרשת מיהודי שצריך לעבוד את ה' בתקופה זו, היא הכלי לגילוי העליון ביותר - גילוי אורו של משיח. הזעקה מעוררת שיאו של ניגוד זה מופיע בתקופה הנוכחית. מצד אחד, על-פי כל הסימנים, ברור ש"הנה זה (משיח) בא", וכבר נסתיימו כל העניינים שעם-ישראל היה צריך לסיים, והדבר היחיד שחסר הוא - תנועה אחת של הקב"ה שתוציא את עם-ישראל מהגלות ותביאם לארץ-הקודש. ועם זאת, הגאולה טרם באה ומתעוררת הזעקה הגדולה: "עד מתי?!!!"... ודווקא הזעקה הזאת היא שמעוררת אצל הקב"ה את הגאולה בפועל ממש, ונבנה בית-המקדש השלישי, שיהיה מיזוג של הבית הראשון והשני, מיזוג כל השלמויות, ולכן יהיה בית נצחי, כשם שהגאולה תהיה גאולה נצחית שאין אחריה גלות, וכל זה יהיה בקרוב ממש. ( מתוך ה"דבר מלכות"- שיחת ש"פ עקב של הרבי מליובאוויטש משנת תשנ"א ) יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד.
 

בתי770

New member
היי,שבת~שלום! ורציתי לומר עוד משהו:

וזה,דבר ת ו ר ה ; ``ישראל נימשלו לכוכבים המתנוצצים בשמי רקיע,אשר לאורם לא יתעה גם ההולך במחשכי הלילה. כול אחד מישראל,בין איש ובין אשה,יש בו די כוח מוסרי ורוחני,להשפיע להעמיד גם את מכיריו בקרן אורה`` אז לא כדאי לנסות לפחות להשפיעה??! אז שיהיה לך שבת שלום וגדושה... משיח נאו! בתיייי נ.ב אני מחכה לתשובה לשאלתי מכול הבחורים החבדיים שעדיין לא ענו..(השאלה בתוך ההודעה שאני חדשה פה וכ`)
 

משיח now

New member
מבטיח אי"ה בלי נדר לענות על שאלתך, רק שתדעי

שאני לא מגיע מרקע דתי ולא גדלתי במוסדות חב"ד, כך שאינני יודע עד כמה דעתי בנושא רלוונטית... שבת שלום ורק בשו"ט.
 

בתי770

New member
תגובה:

נהנתי מכול משפט שכתבת!ישר כוח תמשיך ככה!ומי יתן שתכתוב ככה כול יום! נ.ב אתה כרגע חבדניק שלומד בישיבת חבד או מה?
 

משיח now

New member
זה לא אני- זה שיחות של הרבי...../images/Emo13.gif

התקרבתי לחב"ד לפני כמה שנים, כרגע אני לא בישיבה. בכלל, הסיפור האישי שלי מורכב ומסובך ביותר אז עזבי..חחח בכל מקרה זה לא סיפור של חוזר בתשובה רגיל, אולי נדבר על זה בהזדמנות. שבוע מצויין!
 

משיח now

New member
אסור להחשיב ולהתפעל מענייני העולם.

בעז"ה לעילוי נשמת החייל בצבאות ה' מנחם מנדל ע"ה בן הרב יוסף חיים שיח' גינזבורג. לעילוי נשמתם של שלושת תלמידי ישיבת חב"ד בקרית גת, שנהרגו בחנוכה בדרכם לשמח את חיילי צה"ל באילת בשמחת החג: התמים לוי הנדל ע"ה, התמים יונתן ביטון ע"ה, התמים משה גולן ע"ה. ולעילוי נשמתה של הגב' שטערנא שרה ע"ה רוזן, שהייתה שליחת חב"ד בסטריט מרילנד, ונהרגה בתאונת דרכים בדרך לביתה. ומי יתן ויתקיים תיכף ומיד ממש "הקיצו ורננו שוכני עפר" והם בתוכם בגאולה האמיתית והשלימה אכי"ר. אסור להחשיב ולהתפעל מענייני העולם ראיית המדבר כ"גדול", היא הגורם הראשון לגלות! הירידה הנוספת מרומזת במילה: "והנורא" - זה הפחד מפני העולם. במדבר הגדול והנורא נחש שרף ועקרב וצמאון אשר אין מים (דברים ח,טו) לפני שנכנסו בני-ישראל לארץ היה עליהם לעבור במדבר, שאותו מתארת פרשתנו: "המוליכך במדבר הגדול והנורא, נחש, שרף ועקרב, וצימאון אשר אין מים". פירוט זה טומן בחובו לקח לדורות, ומטרתו להנחות אותנו בחיינו היום-יומיים. המדבר הגדול מסמל את גלותנו הארוכה, שבה אנו שרויים לפני הגאולה. הפרטים של המדבר רומזים למהותה ולסיבותיה של גלות זו, ועל-ידי ידיעת סיבות הגלות ייקל לנו לתקנן ולזכות לגאולה. גורמי הגלות מדבר בכלל הוא מקום "אשר לא ישב אדם שם", ועל-כן הוא רומז לגלות, שבה שרוי עם-ישראל ("אתם קרויים אדם") בקרב העמים. המדבר גם גדול יותר בשטחו ממקום היישוב, וכך גם אומות-העולם מרובות בכמות מעם-ישראל (ואף בעם-ישראל עצמו, שומרי התורה ומצוותיה אינם, לעת-עתה, הרוב). אומרת לנו התורה, שראיית המדבר כ"גדול", היא הגורם הראשון לגלות! כאשר מחשיבים את הגויים ואת העולם שמסביב לגדולים יותר מעם-ישראל - בכך יוצרים את האפשרות שהעולם ישלוט בנו. יהודי חייב לזכור ש"אתה בחרתנו מכל העמים... ורוממתנו", ובידיעה זו, שעם-ישראל מרומם מכולם, ידבק בה' ובמצוותיו, ושום גלות לא תחול עליו. הפחד והחום הירידה הנוספת מרומזת במילה: "והנורא"- זה הפחד מפני העולם. הגלות מעמיקה, כשהיהודי מתחיל לחשוש מפני הגוי, שמא יגלה כי הוא דבק באמונתו ובקיום המצוות. פחד כזה, שהולך עם היהודי גם בהיותו בביתו, מעמיק ומגביר את שליטת הגלות על נפשו! התגמדות זו יוצרת את השלב השלישי בירידה: "נחש". על נחש כתוב ש"ארסו חם". זה רמז לכך, שהעולם מצליח להחדיר ביהודי חום והתלהבות זרים, התלהבות בתענוגות העולם, שהיא ממעטת ממילא את ההתלהבות בענייני הקדושה. מכאן קצרה הדרך ל"שרף" - להתלהבות שלילית ה"שורפת" ומכלה לחלוטין כל משיכה לקדושה. צימאון בלי מים גרוע מזה הוא "עקרב". עליו נאמר ש"ארסו קר". זו קרירות ואדישות מוחלטת. חום והתלהבות, אפילו לענייני העולם, ניתן להפנות לאפיק חיובי, לקדושה. אך כשאדם הוא נטול חיים, קר ואדיש לכול - כתכונת העקרב - קשה מאוד לעוררו... ואז עלולים להגיע לדיוטא התחתונה: "צימאון אשר אין מים". לעיתים מעורר הקב"ה את היהודי ומחולל בו צימאון וכמיהה ליהדות, אך מחמת ריחוקו מענייני קדושה - "אין מים" (מים הם תורה), אין הוא יודע למה הוא צמא ומשתוקק, שזה שיאה של הגלות! וכאשר יודעים זאת, ונזהרים מפני השלב הראשון - של ייחוס חשיבות לעולם - יוצאים מהגלות וזוכים לגאולה השלמה בקרוב ממש. (מתוך לקוטי שיחות כרך ב, עמ' 372) יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד.
 
ישר כוח, תודה ../images/Emo39.gif

שבת שלום לכולם
 

משיח now

New member
מה זה פה כפייה דתית?../images/Emo13.gif אולי הפורום הזה יותר

מדבר אליה...
 
למעלה