יצחק וולסטר
New member
פרשת קדושים
פרשת קדושים " איש אמו ואביו תיראו ואת –שבתתי תשמרו" כדי להיות קדוש לא מספיק להתעטף באדרת ולצנוף מצנפת. תנאיי הקדושה תלויים בהתנהגות אנושית. בשדה ובכלכלה: להשאיר פיאה ולקט בקציר, ועולל ופרט בכרם. לתת לעני ולהלך. בין אדם לחברו: " לא תשקרו איש בעמיתו". " לא תעשק את- רעך ולא תלין שכר פועל" " לא תקלל חרש בפניו ובפני עור לא תתן מכשול" " לא תעשו עול במשפט" " לא-תקם ולא-תטור את-בני עמך" ( רמז לפולוטיקאים) " ואהבת לרעך כמוך" גם בשדה יש להתחשב בצרכי הצמח: לא כלאיים ושעטנז, לתת לעץ לגדול והשתרש. רק בשנה הרביעית לאכול את פריו. כמובן נפש בריאה בגוף בריא, בלי קעקועים והשחתות בעור. בלי מכשפות ושדים. "אובות וידעונים". ( לא אוכלים אוכל אחרי שלושה ימים) חשיבות עליונה לטוהר המשפחה. האב לא ימכור את בתו לזנות, יחסי כבוד בין כול בני המשפחה כולל גיסים ודודות. " מפני שיבה תקום והדרת פני זקן" " הבדלתי אתכם מן העמים ומן הבהמה" זה ההבדל בין ה"אוברמנץ" (האדם העליון) החיתי לבין הקורבנות הקדושים. שבת שלום
פרשת קדושים " איש אמו ואביו תיראו ואת –שבתתי תשמרו" כדי להיות קדוש לא מספיק להתעטף באדרת ולצנוף מצנפת. תנאיי הקדושה תלויים בהתנהגות אנושית. בשדה ובכלכלה: להשאיר פיאה ולקט בקציר, ועולל ופרט בכרם. לתת לעני ולהלך. בין אדם לחברו: " לא תשקרו איש בעמיתו". " לא תעשק את- רעך ולא תלין שכר פועל" " לא תקלל חרש בפניו ובפני עור לא תתן מכשול" " לא תעשו עול במשפט" " לא-תקם ולא-תטור את-בני עמך" ( רמז לפולוטיקאים) " ואהבת לרעך כמוך" גם בשדה יש להתחשב בצרכי הצמח: לא כלאיים ושעטנז, לתת לעץ לגדול והשתרש. רק בשנה הרביעית לאכול את פריו. כמובן נפש בריאה בגוף בריא, בלי קעקועים והשחתות בעור. בלי מכשפות ושדים. "אובות וידעונים". ( לא אוכלים אוכל אחרי שלושה ימים) חשיבות עליונה לטוהר המשפחה. האב לא ימכור את בתו לזנות, יחסי כבוד בין כול בני המשפחה כולל גיסים ודודות. " מפני שיבה תקום והדרת פני זקן" " הבדלתי אתכם מן העמים ומן הבהמה" זה ההבדל בין ה"אוברמנץ" (האדם העליון) החיתי לבין הקורבנות הקדושים. שבת שלום