פרשת קדושים
פרשת קדשים
" איש אמו ואביו תיראו ואת –שבתתי תשמרו"
כדי להיות קדוש לא מספיק להתעטף באדרת ולצנוף מצנפת. תנאיי הקדושה תלויים בהתנהגות אנושית.
בשדה ובכלכלה: להשאיר פיאה ולקט בקציר, ועולל ופרט בכרם. לתת לעני ולהלך.
בין אדם לחברו:
" לא תשקרו איש בעמיתו".
" לא תעשק את- רעך ולא תלין שכר פועל"
" לא תקלל חרש בפניו ובפני עור לא תתן מכשול"
" לא תעשו עול במשפט"
" לא-תקם ולא-תטור את-בני עמך" ( רמז לפולוטיקאים)
" ואהבת לרעך כמוך"
גם בשדה יש להתחשב בצרכי הצמח: לא כלאיים ושעטנז, לתת לעץ לגדול ולהשתרש. רק
בשנה הרביעית לאכול את פריו.
כמובן נפש בריאה בגוף בריא, בלי קעקועים והשחתות בעור. בלי מכשפות ושדים. "אובות וידעונים". ( לא אוכלים אוכל אחרי שלושה ימים)
חשיבות עליונה לטוהר המשפחה. האב לא ימכור את בתו לזנות,
יחסי כבוד בין כול בני המשפחה כולל גיסים ודודות.
" מפני שיבה תקום והדרת פני זקן"
" הבדלתי אתכם מן העמים ומן הבהמה"
שבת שלום
פרשת קדשים
" איש אמו ואביו תיראו ואת –שבתתי תשמרו"
כדי להיות קדוש לא מספיק להתעטף באדרת ולצנוף מצנפת. תנאיי הקדושה תלויים בהתנהגות אנושית.
בשדה ובכלכלה: להשאיר פיאה ולקט בקציר, ועולל ופרט בכרם. לתת לעני ולהלך.
בין אדם לחברו:
" לא תשקרו איש בעמיתו".
" לא תעשק את- רעך ולא תלין שכר פועל"
" לא תקלל חרש בפניו ובפני עור לא תתן מכשול"
" לא תעשו עול במשפט"
" לא-תקם ולא-תטור את-בני עמך" ( רמז לפולוטיקאים)
" ואהבת לרעך כמוך"
גם בשדה יש להתחשב בצרכי הצמח: לא כלאיים ושעטנז, לתת לעץ לגדול ולהשתרש. רק
בשנה הרביעית לאכול את פריו.
כמובן נפש בריאה בגוף בריא, בלי קעקועים והשחתות בעור. בלי מכשפות ושדים. "אובות וידעונים". ( לא אוכלים אוכל אחרי שלושה ימים)
חשיבות עליונה לטוהר המשפחה. האב לא ימכור את בתו לזנות,
יחסי כבוד בין כול בני המשפחה כולל גיסים ודודות.
" מפני שיבה תקום והדרת פני זקן"
" הבדלתי אתכם מן העמים ומן הבהמה"
שבת שלום