פרשת קרח
פרשת קרח
ניסיון להפיכה בכוח. קרח בן קהת ובן לוי מהמשפחה המשרתת בקודש ועוד 250 איש,
" נשיאי עדה קראי מועד אנשי שם" מתייצבים מול משה ואומרים:
" רב-לכם כי כל העדה קדושים! מדוע תתנשאו על-קהל השם!"
כלומר יש אופוזיציה ואלטרנטיבה לשלטון. קרח ועדתו טוענים:
" נכשלתם בהנהגת העם. אין ארץ זבת חלב ודבש כפי שהבטחתם. אתם מוקפים מקורבים.
אהרון ובניו לוקחים את כל השמנת. מושחתים! התפטרו!"
משה מתעצבן על כפיות הטובה כלפיו.
" לא חמור אחד מהם נשאתי, ולא הרעתי את אחד מהם".
אבל אם הם כל כך חכמים וקדושים אז שהשם יבחר בינינו.
הוא באמת בוחר במשה ואחרון.
" ותפתח הארץ את-פיה ותבלע אותם.." ( את קרח ועדתו)
" וירדו הם וכל-אשר להם חיים שאלה ותכס עליהם הארץ".
אף על פי כן התסיסה בעם נמשכת. פורצת גם מגיפה.
משה מבקש לנקות את כלי המשכן לשמור על היגינה ועבודת קרבנות סדירה.
המגיפה נעצרת.
הצדק נעשה, אבל הצדק צריך גם להיראות.
על משה לשכנע את העם שאהרון הוא ורק הוא בחירת השם. הוא קורא לראשי השבטים לערוך
" מבחן המטות" כל אחד מביא את המטה שלו ומניח אותו באהל מועד. מכל המטות המטה של אהרון פורח, סימן ואות שהשם בחר באהרון לכהונתו.
משה חוזר ומחזק את זכויות הלויים העובדים במשכן:
" ואכלתם אותו בכל- מקום אתם ובתיכם... כי שכר הוא לכם חלף עבודתכם באהל מועד".
שבת שלום
פרשת קרח
ניסיון להפיכה בכוח. קרח בן קהת ובן לוי מהמשפחה המשרתת בקודש ועוד 250 איש,
" נשיאי עדה קראי מועד אנשי שם" מתייצבים מול משה ואומרים:
" רב-לכם כי כל העדה קדושים! מדוע תתנשאו על-קהל השם!"
כלומר יש אופוזיציה ואלטרנטיבה לשלטון. קרח ועדתו טוענים:
" נכשלתם בהנהגת העם. אין ארץ זבת חלב ודבש כפי שהבטחתם. אתם מוקפים מקורבים.
אהרון ובניו לוקחים את כל השמנת. מושחתים! התפטרו!"
משה מתעצבן על כפיות הטובה כלפיו.
" לא חמור אחד מהם נשאתי, ולא הרעתי את אחד מהם".
אבל אם הם כל כך חכמים וקדושים אז שהשם יבחר בינינו.
הוא באמת בוחר במשה ואחרון.
" ותפתח הארץ את-פיה ותבלע אותם.." ( את קרח ועדתו)
" וירדו הם וכל-אשר להם חיים שאלה ותכס עליהם הארץ".
אף על פי כן התסיסה בעם נמשכת. פורצת גם מגיפה.
משה מבקש לנקות את כלי המשכן לשמור על היגינה ועבודת קרבנות סדירה.
המגיפה נעצרת.
הצדק נעשה, אבל הצדק צריך גם להיראות.
על משה לשכנע את העם שאהרון הוא ורק הוא בחירת השם. הוא קורא לראשי השבטים לערוך
" מבחן המטות" כל אחד מביא את המטה שלו ומניח אותו באהל מועד. מכל המטות המטה של אהרון פורח, סימן ואות שהשם בחר באהרון לכהונתו.
משה חוזר ומחזק את זכויות הלויים העובדים במשכן:
" ואכלתם אותו בכל- מקום אתם ובתיכם... כי שכר הוא לכם חלף עבודתכם באהל מועד".
שבת שלום