פרשת "ראה":

לאה סי

Active member
פרשת "ראה":

בס"ד
"כי ירחיב ...את גבלך כאשר דבר לך ואמרת אכלה בשר כי תאוה נפשך לאכל בשר בכל אות נפשך תאכל בשר. כי ירחק ממך המקום...וזבחת מבשרך ומצאנך"

אדם הראשון – אסור היה עליו לאכול בשר, כי אם רק צמחים, ואילו לנוח הותר לאכול בשר.
לכאורה אפשר היה לחשוב, כי נוח עלה בצדקתו על אדם הראשון, שכן הותר לו לאכול מה שנאסר על אדם הראשון. אולם באמת אין כך , אלא אדם הראשון בתור יציר כפיו של הקדוש ברוך הוא היה במדרגה כה גבוהה, עד שברצותו לאכול בשר היה טועם את טעמו של הבשר גם בירקות שהיה אוכל, כדרך שהיו בני ישראל טועמים במן את כל הטעמים, שאיוותה נפשם – ממילא לא היה צורך להמית בעל חיים כדי לטעום טעם בשר. אולם נוח לא היה בעל מדרגה כה גבוהה, ולכן ברצותו לאכול בשר נאלץ היה להמית תחילה בעל חיים.
זה שאמר הכתוב: "כי ירחיב ה' את גבולך" – כשתהיה מבחינה רוחנית גדול במידה מספקת, במדרגה של צדיק גמור, אזי "ואמרת אוכלה בשר" – יספיק אם רק תאמר שברצונך בשר – "בכל אות נפשך תאכל בשר – וכבר תשיג את מבוקשך ותאכל בשר, גם אם לא תשחט מאומה, לפי שתטעם את טעמו של הבשר בכל מאכל שתאכל. אבל אם "כי ירחק ממך המקום" – אם בורא עולם ירחק ממך, לא תהיה במדרגה של צדיק גמור, אזי לא יועיל לך הרצון בלבד, אלא "וזבחת מבשרך ומצאנך" – יהא עליך לטרוח ולשחוט בעל חיים כדי שיהיה לך בשר ממש.

"נתון תתן לו "
פירש רש"י: "נתון תתן" – אפילו כמה פעמים לפי צורך העני, "לו" – בינך לבינו שלא יתבייש.
מסופר על הגאון רבי חיים בן עטר בעל "אור החיים", שניגש אליו תלמיד חכם וביקש את עזרתו, כי מצבו היה קשה וזקוק לתמיכה. הסכים רבי חיים לתת תמיכה לאיש, ובתנאי שהתלמיד חכם יאמר לפניו שתי אותיות דומות מחוברות בתנ"ך מאות א' עד אות ת'. השיב לו החכם שיוכל לעשות זאת, אך הקדים לומר, שהאות ע' אינה נכפלת באף מקום בתנ"ך, ואילו הם הפסוקים: ומקללך אאור, בשבתך בביתך, ועשית מעקה לגגך, דדו או בן דדו יגאלנו, וישכב במקום ההוא, ווי העמודים, על מזזות ביתך, חח ונזם, והיו לטטפות , ובחרת בחיים, ככל היוצא מפיו יעשה, וללוי אמר, ממלכת כהנים, ושננתם לבניך, ויסעו מרעמסס, חפף עליו כל היום, בחצצרות על עולותיכם, חלקת מחקק ספון, וימררו את חייהם, שש משזר.
כשהגיע התלמיד חכם לאות ת' נשתהה, פנה לרבי חיים ואמר: יתן לי מר את אשר הבטיח לי בטרם אומר לו את האות ת'. מיד הוציא הרב סכום הגון ונתן לו ביד רחבה וברוח נדיבה. כשקיבל התלמיד חכם את הכסף, אמר לרבי חיים: על האות ת' נאמר: "נתון תתן לו" משמע ששתי נתינות המה...תן לו וחזור ותן...שמח הרב על דברי החכם ונתן לו כפליים...

לרפואת:
יוסף בן שרה
יצחק בן יונה
סתיו בת אירית
יהונתן צבי בן שרית מרגלית
בנימין בן זילפה
תמר-מאיה בת אילנה
אבינועם ראובן בן פרחה
נתן בן גילה
דוד יוסף בן רחל
אלעד בן תרז תמר
אופיר בן שרה
אורי בן רחל
אורי בן תמר
רוחמה חיה בת חוה
ציון בת אלונה (א' בצירה)
רינה אליה בת אירה איטה
טובה חיה בת שרה
זיו בן מרגלית
דבורה בת שמחה
מירב בת אסתר
נמרוד בן צפריר
ליאת בת צילה
דבורה בת ציפורה
עודד רפאל בן יונה
אליהו בן נעימה
אופק בן רביד
יאיר יונתן רפאל בן מירב מיכל
נווה בן רעות
שמעון בן סוליקה
הדס בת שרה פוריה
הדסה בת מרה (MERA)
עידו בן יעל
מיכאל בן לאה
הילה בת ליז עליזה
דורי בן אורה
דיזי -זהבה בת נזלו
מזל בת מרים
אורנית בת רות
שמעון בן רחל
לימור בת פנינה (פאולינה)
שלום בן סעדה
רחלי בת לילי אפרת
אסתר בת רחל
אפרת בת דבורה הינדה
דניאל בן הילה שרה
דוד אריה בן מרים
גיטה בת נעכא (NECHA)
אבנר בן סלמה
מאיר בן אסתר
שושנה בת שרה
נתי בן דבורה
אתי אסתר ארנונה בת שרה
אורטל בת יפית
יהודית בת ציונה סינייה
נחמה רייזל בת קריינדל
חסיבה בת חנה
גד בן אסתר
חן בת ענת חנה
צבי בן חביבה
עינב בת רבקה
נילי בת שרה הניה

וכל חולי עמו ישראל.

"אל נא רפא נא לה"!

"אָנָּא, בְּכֹחַ גְדֻּלַּת יְמִינְךָ תַּתִּיר צְרוּרָה:
קַבֵּל רִנַּת עַמְּךָ, שַׂגְּבֵנוּ, טַהֲרֵנוּ, נוֹרָא:
נָא גִבּוֹר, דוֹרְשֵׁי יִחוּדְךָ כְּבָבַת שָׁמְרֵם:
בָּרְכֵם, טַהֲרֵם, רַחֲמֵי צִדְקָתְךָ תָּמִיד גָמְלֵם:
חֲסִין קָדוֹשׁ, בְּרוֹב טוּבְךָ נַהֵל עֲדָתְךָ:
יָחִיד גֵּאָה, לְעַמְּךְ פְּנֵה, זוֹכְרֵי קְדֻשָּׁתְךָ:
שַׁוְעָתֵנוּ קַבֵּל וּשְׁמַע צַעֲקָתֵנוּ, יוֹדֵעַ תַעֲלֻמוֹת: "

רפואה שלמה ובשורות טובות לכל עם ישראל!

שבת שלום ומבורך!!
 

הבת המתהוללת

Well-known member
מנהל
יישר כוח! את הראשון אוהבת במיוחד כי אוהבת את הגישה לפיה

יש בצימחונות מעלה רוחנית.

שבת שלום ובשורות טובות
 
למעלה