פרשת "שופטים":
בס"ד
"לבלתי רום לבבו מאחיו"
על האדם לסלק מעצמו כל רגש של גאווה – אמר הצדיק רבי ירחמיאל ישראל דאנציגר בעל "ישמח ישראל" – כי מידת הגאווה היא פסולה בתכלית.
וכן אנו לומדים מדברי המשנה במסכת יומא, שם מובא כי בערב יום הכיפורים היו מעבירים לפני הכוהן הגדול פרים, אילים וכבשים כדי שיתרגל בעבודה.
ולכאורה קשה – תמה הרבי – האם אכן אינו מכיר פרים, אילים וכבשים? והרי טרם נתמנה להיות כהן גדול, היה כהן הדיוט, וכבר עבד עבודה בבית המקדש, ומדוע מראים לו כיצד נראות בהמות?...
אלא – תירץ הרבי – שיירה זו של פרים, אילים וכבשים באה להזכיר לכהן, שאם יתמלא ליבו גאווה, שהוא היחידי, שזוכה להיכנס אל קודש הקודשים – יזכור, שאין ייחוסו נופל מייחוס דם הפרים והאילים והכבשים, שגם הם זוכים להיכנס אל קודש הקודשים...
הפטרת שופטים (ישעיהו נ"א)
"אנכי אנכי הוא מנחמכם"
הגאון מהר"ם שפירא מלובלין:
ישנו מאמר חז"ל בילקוט, שלעתיד לבוא יפנה הקדוש ברוך הוא לאומות העולם, כי ינחמו את ישראל. מיד יבואו ישראל ויטענו: אחרי גלות כזו עקובה ייסורים וסבל, לא מצאת לנו מנחמים אחרים אלא הגויים הללו? רצוננו שאתה תנחמנו ולא העמים אשר שיעבדונו ועינונו. מיד ישיב להם הקדוש ברוך הוא לישראל: אם אינכם חפצים להינחם אלא ממני, אנחמכם אפוא אני.
מאמר אופייני זה מרומז במילים הראשונות של ארבע הפטרות הנחמה הראשונות. הפטרת ואתחנן מתחילה בפסוק "נחמו נחמו עמי יאמר ה'", הפטרת עקב - "ותאמר ציון עזבני ה' וה' שכחני", הפטרת ראה – "עניה סוערה לא נוחמה", והפטרת שופטים – "אנכי אנכי הוא מנחמכם".
ובכן, כך הוא ההמשך בין פרשיות הנחמה הללו: הקדוש ברוך הוא פונה אל האומות ואומר להן: "נחמו נחמו עמי", מיד אומרת ציון: "עזבני ה' וה' שכחני" – למה עזבתני אלוקים ושכחתני לנחמני בעצמך, אלא ציווית על הגויים כי ינחמוני? על כך משיב ה' ואומר: "עניה סוערה לא נוחמה" – אם את, הענייה, הנך נסערת ואין את נפשך להינחם, כי מצפה את להינחם רק ממני, לכן אמנם כך אעשה – "אנכי אנכי הוא מנחמכם"...
לרפואת:
יוסף בן שרה
יצחק בן יונה
סתיו בת אירית
יהונתן צבי בן שרית מרגלית
בנימין בן זילפה
תמר-מאיה בת אילנה
אבינועם ראובן בן פרחה
נתן בן גילה
דוד יוסף בן רחל
אלעד בן תרז תמר
אופיר בן שרה
אורי בן רחל
אורי בן תמר
רוחמה חיה בת חוה
ציון בת אלונה (א' בצירה)
רינה אליה בת אירה איטה
טובה חיה בת שרה
זיו בן מרגלית
דבורה בת שמחה
מירב בת אסתר
נמרוד בן צפריר
ליאת בת צילה
דבורה בת ציפורה
עודד רפאל בן יונה
אליהו בן נעימה
אופק בן רביד
יאיר יונתן רפאל בן מירב מיכל
נווה בן רעות
שמעון בן סוליקה
הדס בת שרה פוריה
הדסה בת מרה (MERA)
עידו בן יעל
מיכאל בן לאה
הילה בת ליז עליזה
דורי בן אורה
דיזי -זהבה בת נזלו
מזל בת מרים
אורנית בת רות
שמעון בן רחל
לימור בת פנינה (פאולינה)
שלום בן סעדה
רחלי בת לילי אפרת
אסתר בת רחל
אפרת בת דבורה הינדה
דניאל בן הילה שרה
דוד אריה בן מרים
גיטה בת נעכא (NECHA)
אבנר בן סלמה
מאיר בן אסתר
שושנה בת שרה
נתי בן דבורה
אתי אסתר ארנונה בת שרה
אורטל בת יפית
יהודית בת ציונה סינייה
נחמה רייזל בת קריינדל
חסיבה בת חנה
גד בן אסתר
חן בת ענת חנה
צבי בן חביבה
עינב בת רבקה
נילי בת שרה הניה
וכל חולי עמו ישראל.
"אל נא רפא נא לה"!
"אָנָּא, בְּכֹחַ גְדֻּלַּת יְמִינְךָ תַּתִּיר צְרוּרָה:
קַבֵּל רִנַּת עַמְּךָ, שַׂגְּבֵנוּ, טַהֲרֵנוּ, נוֹרָא:
נָא גִבּוֹר, דוֹרְשֵׁי יִחוּדְךָ כְּבָבַת שָׁמְרֵם:
בָּרְכֵם, טַהֲרֵם, רַחֲמֵי צִדְקָתְךָ תָּמִיד גָמְלֵם:
חֲסִין קָדוֹשׁ, בְּרוֹב טוּבְךָ נַהֵל עֲדָתְךָ:
יָחִיד גֵּאָה, לְעַמְּךְ פְּנֵה, זוֹכְרֵי קְדֻשָּׁתְךָ:
שַׁוְעָתֵנוּ קַבֵּל וּשְׁמַע צַעֲקָתֵנוּ, יוֹדֵעַ תַעֲלֻמוֹת: "
רפואה שלמה ובשורות טובות לכל עם ישראל!
שבת שלום ומבורך!!
בס"ד
"לבלתי רום לבבו מאחיו"
על האדם לסלק מעצמו כל רגש של גאווה – אמר הצדיק רבי ירחמיאל ישראל דאנציגר בעל "ישמח ישראל" – כי מידת הגאווה היא פסולה בתכלית.
וכן אנו לומדים מדברי המשנה במסכת יומא, שם מובא כי בערב יום הכיפורים היו מעבירים לפני הכוהן הגדול פרים, אילים וכבשים כדי שיתרגל בעבודה.
ולכאורה קשה – תמה הרבי – האם אכן אינו מכיר פרים, אילים וכבשים? והרי טרם נתמנה להיות כהן גדול, היה כהן הדיוט, וכבר עבד עבודה בבית המקדש, ומדוע מראים לו כיצד נראות בהמות?...
אלא – תירץ הרבי – שיירה זו של פרים, אילים וכבשים באה להזכיר לכהן, שאם יתמלא ליבו גאווה, שהוא היחידי, שזוכה להיכנס אל קודש הקודשים – יזכור, שאין ייחוסו נופל מייחוס דם הפרים והאילים והכבשים, שגם הם זוכים להיכנס אל קודש הקודשים...
הפטרת שופטים (ישעיהו נ"א)
"אנכי אנכי הוא מנחמכם"
הגאון מהר"ם שפירא מלובלין:
ישנו מאמר חז"ל בילקוט, שלעתיד לבוא יפנה הקדוש ברוך הוא לאומות העולם, כי ינחמו את ישראל. מיד יבואו ישראל ויטענו: אחרי גלות כזו עקובה ייסורים וסבל, לא מצאת לנו מנחמים אחרים אלא הגויים הללו? רצוננו שאתה תנחמנו ולא העמים אשר שיעבדונו ועינונו. מיד ישיב להם הקדוש ברוך הוא לישראל: אם אינכם חפצים להינחם אלא ממני, אנחמכם אפוא אני.
מאמר אופייני זה מרומז במילים הראשונות של ארבע הפטרות הנחמה הראשונות. הפטרת ואתחנן מתחילה בפסוק "נחמו נחמו עמי יאמר ה'", הפטרת עקב - "ותאמר ציון עזבני ה' וה' שכחני", הפטרת ראה – "עניה סוערה לא נוחמה", והפטרת שופטים – "אנכי אנכי הוא מנחמכם".
ובכן, כך הוא ההמשך בין פרשיות הנחמה הללו: הקדוש ברוך הוא פונה אל האומות ואומר להן: "נחמו נחמו עמי", מיד אומרת ציון: "עזבני ה' וה' שכחני" – למה עזבתני אלוקים ושכחתני לנחמני בעצמך, אלא ציווית על הגויים כי ינחמוני? על כך משיב ה' ואומר: "עניה סוערה לא נוחמה" – אם את, הענייה, הנך נסערת ואין את נפשך להינחם, כי מצפה את להינחם רק ממני, לכן אמנם כך אעשה – "אנכי אנכי הוא מנחמכם"...
לרפואת:
יוסף בן שרה
יצחק בן יונה
סתיו בת אירית
יהונתן צבי בן שרית מרגלית
בנימין בן זילפה
תמר-מאיה בת אילנה
אבינועם ראובן בן פרחה
נתן בן גילה
דוד יוסף בן רחל
אלעד בן תרז תמר
אופיר בן שרה
אורי בן רחל
אורי בן תמר
רוחמה חיה בת חוה
ציון בת אלונה (א' בצירה)
רינה אליה בת אירה איטה
טובה חיה בת שרה
זיו בן מרגלית
דבורה בת שמחה
מירב בת אסתר
נמרוד בן צפריר
ליאת בת צילה
דבורה בת ציפורה
עודד רפאל בן יונה
אליהו בן נעימה
אופק בן רביד
יאיר יונתן רפאל בן מירב מיכל
נווה בן רעות
שמעון בן סוליקה
הדס בת שרה פוריה
הדסה בת מרה (MERA)
עידו בן יעל
מיכאל בן לאה
הילה בת ליז עליזה
דורי בן אורה
דיזי -זהבה בת נזלו
מזל בת מרים
אורנית בת רות
שמעון בן רחל
לימור בת פנינה (פאולינה)
שלום בן סעדה
רחלי בת לילי אפרת
אסתר בת רחל
אפרת בת דבורה הינדה
דניאל בן הילה שרה
דוד אריה בן מרים
גיטה בת נעכא (NECHA)
אבנר בן סלמה
מאיר בן אסתר
שושנה בת שרה
נתי בן דבורה
אתי אסתר ארנונה בת שרה
אורטל בת יפית
יהודית בת ציונה סינייה
נחמה רייזל בת קריינדל
חסיבה בת חנה
גד בן אסתר
חן בת ענת חנה
צבי בן חביבה
עינב בת רבקה
נילי בת שרה הניה
וכל חולי עמו ישראל.
"אל נא רפא נא לה"!
"אָנָּא, בְּכֹחַ גְדֻּלַּת יְמִינְךָ תַּתִּיר צְרוּרָה:
קַבֵּל רִנַּת עַמְּךָ, שַׂגְּבֵנוּ, טַהֲרֵנוּ, נוֹרָא:
נָא גִבּוֹר, דוֹרְשֵׁי יִחוּדְךָ כְּבָבַת שָׁמְרֵם:
בָּרְכֵם, טַהֲרֵם, רַחֲמֵי צִדְקָתְךָ תָּמִיד גָמְלֵם:
חֲסִין קָדוֹשׁ, בְּרוֹב טוּבְךָ נַהֵל עֲדָתְךָ:
יָחִיד גֵּאָה, לְעַמְּךְ פְּנֵה, זוֹכְרֵי קְדֻשָּׁתְךָ:
שַׁוְעָתֵנוּ קַבֵּל וּשְׁמַע צַעֲקָתֵנוּ, יוֹדֵעַ תַעֲלֻמוֹת: "
רפואה שלמה ובשורות טובות לכל עם ישראל!
שבת שלום ומבורך!!
