פרשת תזריע
פרשת תזריע
עם נודד במדבר חשוף לרוחות המורחות עליו חול ועפר. אבק דרכים המדביקים בו מחלות.
היות והוא לא יכול לסחוב את הג'קוזי על גבו, הוא חייב לנקוט אמצעי ניקיון לפי מצבו.
התורה דואגת קודם כל ליולדת.
" אישה כי תזריע וילדה זכר וטמאה שבעת ימים כימי נדת דותה תטמא"
ועוד " שלושים יום ושלושת ימים תשב בדמי טהרה" אם ילדה בן.
" ואם נקבה תלד טמאה שבעיים כנדתה ושישים יום וששת ימים תשב על דמי טהרה".
בזמן הזה לא תבוא במגע לא עם דברי קודש ולא עם בן זוגה כדי למנוע כל אפשרות של זיהום.
בגמר ימי טהרתה היא תביא קרבן כבש או יונה לפי יכולתה.
ביום השמיני ברית. ברית המילה היא כרטיס הכניסה לעם היהודי. תעודת זהות גופנית
שמאשרת את החוזה הייחודי בין עם ישראל והאלוהים. היא נזכרת כאן שוב, כי מלבד התפקיד הרוחני יש לה גם תפקיד בריאותי.
המחלה השכיחה ביותר היא מחלת העור.
הקשה ביותר בין מחלות העור היא הצרעת. מחלות אלו מדבקות לכן כל מי נחשד עליו
להיבדק אצל הכהן ולהיכנס לבידוד שבע ימים. לאחר הבידוד הראשון יבדוק הכהן שוב
ובמידה ומצבו משתפר יטהר אותו, ולא ימשיך לבודדו מן הציבור.
" אדם כי- יהיה בעור-בשרו שאת או-ספחת או בהרת והיה בעור-בשרו לנגע צרעת.."
נגע הצרעת היא אחת המחלות המדבקות שהפחידו את בני ישראל במדבר.
בערך כמו הסרטן היום. מי שחלה בה חוצה מחוץ למחנה ושרפו את בגדיו.
מכאן גם השוואה אם לשון הרע ורכילות.
אדם המוציא לשון הרע על חברו סופו שיוחרם ע"י הקהילה ויוצא מן המחנה כמו צרוע.
שבת שלום
פרשת תזריע
עם נודד במדבר חשוף לרוחות המורחות עליו חול ועפר. אבק דרכים המדביקים בו מחלות.
היות והוא לא יכול לסחוב את הג'קוזי על גבו, הוא חייב לנקוט אמצעי ניקיון לפי מצבו.
התורה דואגת קודם כל ליולדת.
" אישה כי תזריע וילדה זכר וטמאה שבעת ימים כימי נדת דותה תטמא"
ועוד " שלושים יום ושלושת ימים תשב בדמי טהרה" אם ילדה בן.
" ואם נקבה תלד טמאה שבעיים כנדתה ושישים יום וששת ימים תשב על דמי טהרה".
בזמן הזה לא תבוא במגע לא עם דברי קודש ולא עם בן זוגה כדי למנוע כל אפשרות של זיהום.
בגמר ימי טהרתה היא תביא קרבן כבש או יונה לפי יכולתה.
ביום השמיני ברית. ברית המילה היא כרטיס הכניסה לעם היהודי. תעודת זהות גופנית
שמאשרת את החוזה הייחודי בין עם ישראל והאלוהים. היא נזכרת כאן שוב, כי מלבד התפקיד הרוחני יש לה גם תפקיד בריאותי.
המחלה השכיחה ביותר היא מחלת העור.
הקשה ביותר בין מחלות העור היא הצרעת. מחלות אלו מדבקות לכן כל מי נחשד עליו
להיבדק אצל הכהן ולהיכנס לבידוד שבע ימים. לאחר הבידוד הראשון יבדוק הכהן שוב
ובמידה ומצבו משתפר יטהר אותו, ולא ימשיך לבודדו מן הציבור.
" אדם כי- יהיה בעור-בשרו שאת או-ספחת או בהרת והיה בעור-בשרו לנגע צרעת.."
נגע הצרעת היא אחת המחלות המדבקות שהפחידו את בני ישראל במדבר.
בערך כמו הסרטן היום. מי שחלה בה חוצה מחוץ למחנה ושרפו את בגדיו.
מכאן גם השוואה אם לשון הרע ורכילות.
אדם המוציא לשון הרע על חברו סופו שיוחרם ע"י הקהילה ויוצא מן המחנה כמו צרוע.
שבת שלום