פתחו את קו הרכבת מכרמיאל וקו הרכבת מעפולה והתושבים גילו עיר

אבישי ק

New member
פתחו את קו הרכבת מכרמיאל וקו הרכבת מעפולה והתושבים גילו עיר

את חיפה!
(כולל קריות)
קצת מוזר לחשוב ככה, הרי כל הערים נמצאות באותו האזור איך זה שהן לא מכירות אחת את השניה? המציאות היא שלא כלכך הכירו.
אולי זה התשתיות שלא שודרגו עשרות שנים, ואולי זה התחבורה הציבורית הגרועה. תושבים מעפולה וכרמיאל גילו בוקר אחד כמה קל להיכנס ולצאת מחיפה ועל הדרך גם מגלים עוד דברים על העיר.
אחד רשם על קו הרכבת מכרמיאל איזה יופי תוך 27 דקות להיות בעבודה(במקום שעה וחצי + וזה לא רק בגלל הפקקים)
מעניין מה תהיה ההשפעה בעתיד על יחסי הגומלין בין חיפה לבין הישובים הללו.
 

משה12333

New member
יש לי הרגשה שלגבי הקו לכרמיאל, התושבים ישנו את דעתם לגביו

לאחר שהם יגלו שהוא בעצם רק שלוחה לתחנת הר מירון המתוכננת.

בקרוב יונחו המסילות בין כרמיאל להר מירון ותיפתח שם תחנת רכבת חדשה כחלק מהקו החדש לראש פינה ולקריית שמונה.

התחנה בהר מירון תשמש את מאות אלפי החוגגים שיגיעו ברכבת מכל הארץ אל ההר.

כמובן שהיא תשמש גם את הפעוטות בני השלוש מישראל ומהעולם שייסעו בה עם משפחותיהם הנרגשות לטקס התספורת הראשונה בחייהם.

כשם שיש קווי מהדרין באוטובוסים, כך גם כנראה יהיו קווי מהדרין ברכבות להר מירון וממנו (או קרונות מהדרין).









 

ש מים

New member
אולי. אבל גם זה "צורך ציבורי"

(ושוק כלכלי חשוב!
)
השאלה היא האם נעשה בחינה כלכלית אמיתית ע"י הרכבת ומשרד התחבורה (בהנחה ומה שכתבת אכן נכון). אם כי לא כל צורך ציבורי צריך להציג כלכליות מיידית ובכלל.
 

משה12333

New member
תושבי כרמיאל יצאו בתופים ומחולות לכבוד הרכבת שבאה אליהם אבל

הם עתידים לצאת בתהלוכות אבל בגללה.

האוטובוסים שמביאים כעת את מאות האלפים להר מירון לא מעניינים את תושבי כרמיאל כי הם לא מפריעים להם.

הרכבת שתביא ותיקח את מאות האלפים האלה יעניינו מאד את תושבי כרמיאל כי הם יפקיעו מהם את הרכבת (או את רוב הקרונות שלה).

זאת תהיה ההתנגשות הבאה בין דתיים לחילונים במדינה.

רכבת המחלוקת.

 

אבישי ק

New member
קצת הזוי אבל יפרקו אותם במסוף המטענים?

אאאהה מה? יהיה מסוף מטענים.... לא ידעתי.
אני צריך לעשות לך סדר.
איפה כרמיאל אתה יודע?
 

אבישי ק

New member
נתחיל... כרמיאל היא אחת מהערים המתוכננות הראשונות בישראל

השנייה היא ערד.(לידיעה)
העיר כרמיאל נבנתה ע"פ מבנה העיר חיפה, לטוב ולרע, והמיקום שלה במכוון הוא במרכז של הגליל העליון והתחתון על הדרך הראשית לצפת.
מטרת העיר היא ליצור עיר שתמשוך אליה תושבים ותעסוקה ותהווה המשך לרצף העירוני בין צפת לעכו.
העיר הוקמה עם כל מה שצריך כדי לקיים עיר מודרנית כולל פארקים בסטנדרט אירופאי(שהיה בזמנו) ואזורי תעשיה רחבים ומודרנים אבל שכחו משהו קטן... תשתיות!!!!!!
העיר לא הייתה מחוברת לכביש ראשי ורחב המתאים להעברת סחורות ורק לאחר מאבק עיקש הקימו את הכביש הנוכחי לכרמיאל.
לא הייתה מסילת ברזל להובלת סחורות לנמל חיפה או כביש מתאים להעברת סחורות לנמל חיפה כך שנוצר מצב הזוי שיותר נוח לשלוח סחורות מראשון לנמל חיפה מאשר מכרמיאל שקרובה הרבה יותר.
העיר דעכה ודעכה.
 

אבישי ק

New member
אז למה הרכבת כלכך חשובה לעיר? ומה הקשר לכפרים מסביב?

טוב אז ככה...
העיר כרמיאל עם כל הקשיים צמחה וגדלה ומכילה היום הרבה תושבים ותעשייה.
בשנים האחרונות העיר חווה שיגשוג חדש עם שיפור הקשר לנמל חיפה בעקבות שינויים בתחבורה שנעשו בתוך חיפה שפתחו את חיפה מצפון, וכמובן הרכבת לכרמיאל שמתוכנן גם מסוף מטענים באזור התעשייה.
הקישור הישיר בין כרמיאל וחיפה יאפשר לשיתוף פעולה גדול יותר בין העסקים בחיפה ובכרמיאל ופתיחת מסוף מטענים יאפשר פיתוח מואץ של חברות בכפרים מסביב ובאזור התעשייה.
אל תשכח שמסביב לכרמיאל גרים בין 150 ל-200 אלף תושבים שפתיחת הרכבת משרתת גם אותם.
 
למעלה