מה בעצם מעקב את פתיחת הקו?בעקבות העיכובים בפתיחת המשך הקו האדום של הרקל בי-ם, במשרד התחבורה שוקלים להוציא את המשך תכנון הקווים מצוות אב לתחבורה ולהעבירו לאחת מהחברות הממשלתיות. בדיונים שנערכו בשבוע האחרון עם צתא״ל, עיריית ירושלים וחברת מוריה - התברר כי המשך הקו לא יפתח לפני חודש פברואר
x.com
x.com
בעקבות העיכובים בפתיחת המשך הקו האדום של הרקל בי-ם, במשרד התחבורה שוקלים להוציא את המשך תכנון הקווים מצוות אב לתחבורה ולהעבירו לאחת מהחברות הממשלתיות. בדיונים שנערכו בשבוע האחרון עם צתא״ל, עיריית ירושלים וחברת מוריה - התברר כי המשך הקו לא יפתח לפני חודש פברואר
x.com
x.com
ובעוד שנה-שנתיים יצטרכו להשבית שוב את הקו לחודש כדי לטפל בחיבורים עם הקו הכחול ביפו-המלך ג׳ורג׳ ושמעון הצדיק-בר לב. אני מקווה שלפחות בקו הירוק כבר הקימו את כל הצמתים עם הקווים העתידיים.בסוף ינואר תושבת כליל הרכבת למשך שבוע לקראת פתיחת הארכות הקו האדום להדסה עין כרם ולנווה יעקב. במהלך הקיץ יושבת למשך חודש חלק משמעותי מהקו האדום, בקטע שבין התחנה המרכזית לתחנת גבעת התחמושת בצפון העיר. זאת כדי לאפשר חיבור מסילות הקו האדום הקיים והקו הירוק העתידי בצומת המטה הארצי ליד גבעת התחמושת ובצומת נורדאו, בקרבת התחנה המרכזית, שבה נפגשים רחובות יפו ושרי ישראל.
שנת שיבושים: הרכבת הקלה בירושלים תושבת לשבוע ואז לחודש - וואלה רכב
בסוף ינואר תושבת כליל הרכבת לקראת פתיחת הארכות הקו האדום להדסה עין כרם ולנווה יעקב. אבל שיבושים ממושכים יותר צפויים בקיץcars.walla.co.il
בצומת המפלצת כבר בנו מפלג שאמור לשרת את הקו הסגול לדעתי. חשיבה טובה לעתיד שתמנע השבתה נוספת של הקו האדום כשהסגול ייבנה.ובעוד שנה-שנתיים יצטרכו להשבית שוב את הקו לחודש כדי לטפל בחיבורים עם הקו הכחול ביפו-המלך ג׳ורג׳ ושמעון הצדיק-בר לב. אני מקווה שלפחות בקו הירוק כבר הקימו את כל הצמתים עם הקווים העתידיים.
הייתי רוצה מאוד לקוות שאם הקו יסגר לתקופת זמן רצינית כזו או אחרת במקטע הזה שגם הצמתים הללו יטופלו במקביל.ובעוד שנה-שנתיים יצטרכו להשבית שוב את הקו לחודש כדי לטפל בחיבורים עם הקו הכחול ביפו-המלך ג׳ורג׳ ושמעון הצדיק-בר לב. אני מקווה שלפחות בקו הירוק כבר הקימו את כל הצמתים עם הקווים העתידיים.
אם אני הבנתי נכון מהתוכניות, בשמעון הצדיק יהיה חיבור של שלוחת הקו הכחול לכיוון הר הצופים (הקו התכלת). יהיה קטע מקביל קצר של הקו האדום לתכלת בין שמעון הצדיק לחיבור לקו הירוק בגבעת התחמושת.הייתי רוצה מאוד לקוות שאם הקו יסגר לתקופת זמן רצינית כזו או אחרת במקטע הזה שגם הצמתים הללו יטופלו במקביל.
(ממתי מתוכנן מפגש בשמעון הצדיק?).
הקו הירוק (וגם ההארכה של הקו האדום במפלצת) כבר נבנים עם מפלגים לקווים עתידים.
כמו תמיד, גם כאן נתנו הערכה מופרזת לגבי השימוש ברק"לבסוף ינואר תושבת כליל הרכבת למשך שבוע לקראת פתיחת הארכות הקו האדום להדסה עין כרם ולנווה יעקב. במהלך הקיץ יושבת למשך חודש חלק משמעותי מהקו האדום, בקטע שבין התחנה המרכזית לתחנת גבעת התחמושת בצפון העיר. זאת כדי לאפשר חיבור מסילות הקו האדום הקיים והקו הירוק העתידי בצומת המטה הארצי ליד גבעת התחמושת ובצומת נורדאו, בקרבת התחנה המרכזית, שבה נפגשים רחובות יפו ושרי ישראל.
שנת שיבושים: הרכבת הקלה בירושלים תושבת לשבוע ואז לחודש - וואלה רכב
בסוף ינואר תושבת כליל הרכבת לקראת פתיחת הארכות הקו האדום להדסה עין כרם ולנווה יעקב. אבל שיבושים ממושכים יותר צפויים בקיץcars.walla.co.il
לא חושב שמדובר בהערכה מופרזת.כמו תמיד, גם כאן נתנו הערכה מופרזת לגבי השימוש ברק"ל
אין שום היגיון שמספר הנוסעים יעלה מ180,000 ל250,000 ולו מהסיבה הפשוטה שהרכבת כבר כעת מגיעה קרוב לשיא הקיבול שלה ולאחר השינוי צפויות תוספות מינוריות בלבד.
מה שכן, המקטע שבין הר הרצל לעין כרם צפוי להיות שימושי, כי 6000 נוסעי קו 27 יעברו לרק"ל, וגם חלק מנוסעי הקווים האחרים.
אבל לא סביר שהמהלך יעביר יותר מידי נוסעים מהרכב הפרטי, גם כי חלק נכבד מהנוסעים האלה לא מגיע מירושלים, וגם כי לא מדובר כאן בשיפור כל גדול עבור הנוסעים מתוך ירשלים
והמקטע לכיון נוה יעקב ימשיך להיות לא שימושי, כי יותר מהר לנסוע באוטובוס.
לדעתי אם יהיו בעוד חצי שנה 200,000 נוסעים ליום ניתן יהיה להגדיר זאת כהצלחה מסחררת
לדעתי גם עצם החיבור להדסה יעלה באופן משמעותי את הנסיעה ברכבת קלה.לא חושב שמדובר בהערכה מופרזת.
ההארכות של הקו מוסיפות נוסעים רבים שעד היום לא נסעו בתחב"צ או השתמשו במסלולים אחרים (כמו קו 19 למרכז העיר/ הר הצופים או 22/25/45/69 מנווה יעקב/ פסגת זאב).
יתווספו גם נוסעים מקומים - למשל מפסגת זאב לנווה יעקב או הר הרצל/ יפה נוף לכיוון עין כרם.
פתיחת הקו הירוק יקפיץ בצורה ניכרת את השימוש גם בקו האדום. הסגול והכחול רק יכפילו את המספר.
במקביל - האוכלוסיה החרדית הולכת וגדלה. קריית היובל, מורדות בית וגן ורמת שרת, הגבעה הצרפתית וגבעת המבתר, נווה יעקב ופסגת זאב צפון התחרדו/ הולכים ומתחרדים. נפתח החיבור המזרחי של רמת שלמה ישירות לגבעת המבתר. נפתח חיבור מרמת דניה/ שרת סביב בית וגן ישירות להר הרצל. נפתח חנה וסע בגבעת המבתר.
במקביל - בניה משמעותית בצפיפות ולגובה בשנים האחרונות באזור קריית מנחם, אזור המפלצת ופאתי קריית היובל/ מורדות עין כרם.
גידול של בתי החולים שערי צדק ועין כרם שסובלים מעלייה בפעילות ועומס חניה משמעותי - הקו האדום משרת את שניהם.
המקטע המרכזי גם היום כבר עמוס מאוד, ולא נראה לי שהוא יכול להכיל עוד 40% נוסעיםלדעתי גם עצם החיבור להדסה יעלה באופן משמעותי את הנסיעה ברכבת קלה.
מדובר בבית חולים הממוקם מחוץ למרחב העירוני, משאב החניה באזור זה יקר, מרוחק ולא מספק את כמות המבקרים.
רכבת קלה (שנחשבת מאוד נגישה) תהווה הזדמנות לבעלי מוגבלויות שלא נוסעים באוטובוס להגיע לרכבת קלה.
ובעבר היו כאן בפורום אנשים שעובדים במנהלת עדאליא וסיפקו נתונים על כמות העולים לרכבת קלה בתחנת ביילינסון בפתח תקווה ובתחנת יפה נוף בירושלים
כמה רכבות חדשות נרכשו?המקטע המרכזי גם היום כבר עמוס מאוד, ולא נראה לי שהוא יכול להכיל עוד 40% נוסעים
בדרום מנווה יעקב לגבעת הצרפתית ובוודאי שעד להר הרצל יותר מהר לנסוע באוטובוס.
חלק גדול מהמגיעים להדסה הם בכלל מחוץ לתחום העירוני, ואפילו אם חלקם כן יחנו באחד מחניוני החנה וסע לא מדובר על מספר משמעותי.
התחושה היא שמנסים למשוך את הזמן ולפתוח את הקטעים החדשים רק אחרי הקיץ או לחילופין לבצע את המפלגים לפני הקיץ (בכל מקרה להמנע מסגירה ארוכה פעם נוספת- שניה ועוד אחרי פתיחת ההארכות שרק יוסיפו נוסעים ועומס פעילות טכני לקו).בסוף ינואר תושבת כליל הרכבת למשך שבוע לקראת פתיחת הארכות הקו האדום להדסה עין כרם ולנווה יעקב. במהלך הקיץ יושבת למשך חודש חלק משמעותי מהקו האדום, בקטע שבין התחנה המרכזית לתחנת גבעת התחמושת בצפון העיר. זאת כדי לאפשר חיבור מסילות הקו האדום הקיים והקו הירוק העתידי בצומת המטה הארצי ליד גבעת התחמושת ובצומת נורדאו, בקרבת התחנה המרכזית, שבה נפגשים רחובות יפו ושרי ישראל.
שנת שיבושים: הרכבת הקלה בירושלים תושבת לשבוע ואז לחודש - וואלה רכב
בסוף ינואר תושבת כליל הרכבת לקראת פתיחת הארכות הקו האדום להדסה עין כרם ולנווה יעקב. אבל שיבושים ממושכים יותר צפויים בקיץcars.walla.co.il
אוסיף...התחושה היא שמנסים למשוך את הזמן ולפתוח את הקטעים החדשים רק אחרי הקיץ או לחילופין לבצע את המפלגים לפני הקיץ (בכל מקרה להמנע מסגירה ארוכה פעם נוספת- שניה ועוד אחרי פתיחת ההארכות שרק יוסיפו נוסעים ועומס פעילות טכני לקו).
אולי לבצע מראש רכישה מרוכזת של 60-70 אוטובוסים מפרקיים לביצוע כל עבודות הקו האדום בנשימה אחת (אחרי הראמאדן ופסח, לפני חופשת הקיץ) ואח"כ מגלגל אותם לחברות בירושלים/ בית שמש/ אשדוד/ נתניה/ חיפה/ גוש דן.
לחלופין - ביטול קו 1 בגוש דן יצליח להביא כ- 20 אוטובוסים מפרקים לפחות מגוש דן.
בינתיים נדמה שכל גוף לא רוצה להתעסק עם התפוח אדמה הלוהט הזה ומגלגל אשמה ואחראיות לשני. אין תוכניות. יש בלגן. ובמקביל המון דחיות.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.