פתיל קצר בתקשורת

פתיל קצר בתקשורת ../images/Emo59.gif

אני בנאדם די סבלני מטבעו ולא סתם פניתי למקצוע ההוראה, אבל משום מה בשיחות פרונטליות או טלפוניות, יש לי ממש פתיל קצר ואני מתעצבנת מאוד מהר ונעלבת ונפגעת ומאוד רגישה והכל סתם- לפעמים אני רצה להגיב ובעצם מגיבה על משהו כלל וכלל לא נכון. מה עושים במצב כזה
 

netad169

New member
היי נסיכה ../images/Emo221.gif

אני מזכירה לעצמי שהשיחה אינה אישית אלא מקצועית. (בהנחה שאת מדברת על עניני עבודה). נושמת כמה נשימות עמוקות, ומתקשרת. אם התקשרו אלי, מזכירה לעצמי לנשום. בהתחלה זה קצת מלאכותי, אחר כך זה הופך להרגל. דרך נוספת ~ בזמן השיחה אני כותבת לעצמי הערות קצרות והן מחליפות את הצורך להתפרץ לדברי האחר. אחר כך אני גם ממוקדת יותר במה שאני רוצה להגיד. ועוד משהו קטן ~ אני מדברת הכי בשקט שאני יכולה. זה מרגיע אותי ומוריד טונים בשיחה. כל הדברים האלו הלכו והשתכללו עם השנים וככל מיומנות, הם נלמדים. בהצלחה נטע
 

netad169

New member
נ.ב.

מקווה שזו לא היתה חוצפה מצדי לענות. איני מכירה את השיטה, אלא את מה שרכשתי מנסיוני.
 
ממש לא חוצפה, תודה על התשובה שלך.

ועכשיו אם את רוצה, אפשר להכניס את מה שכתבת כאן לקונטקסט של תקשורת מקרבת - בתקשורת מקרבת אנחנו מדברים על כך שלכולנו יש צרכים. מה שיפה זה שני דברים: 1. שכולנו נולדנו עם אותו סט של צרכים. לדוגמא: ביטחון, למידה, גבולות, מרחב, שקט, בהירות, הערכה, פתיחות, מודעות, הנאה, ייעוד, כנות, אמפתיה, תשומת-לב ועוד.... (יש בערך משהו כמו 150 צרכים שמשותפים לכל בני האדם). 2. כל פעולה שאנחנו עושים, מיועדת לענות על צורך כלשהו. זאת אומרת, אם ענית כאן תשובה לנסיכת האהבה, עשית זאת מתוך צורך שהיה לך. אני יכולה לנחש? (אני אנסה, ואת יכולה להגיד לי אם זה מתאים לך או לא) - לדוגמא: הצורך לתרום לה משהו, הצורך בשיתוף, בהתחברות. אחד מהם? אולי צורך אחר שהיה חי בך באותו הרגע שכתבת את ההודעה. ועכשיו לעניין ה"חוצפה" - השימוש במילה "חוצפה" מניח שעשית (אולי) משהו לא בסדר. והנה עוד עקרון של תקשורת מקרבת - אין כזה דבר "בסדר" או "לא בסדר". בחיים מתוך מודעות של תקשורת מקרבת אנחנו שואפים לבטל את ההפרדה בין "אני/את/אתה בסדר" או "אני/את/אתה לא בסדר", וליצור מודעות שמבוססת על צרכים - שכל מה שאני עושה או אדם אחר עושה, עונה לי או לא עונה לי על צורך. מה גם שהתנהגות חצופה זה לא תצפית, אבל על כך בפעמים הבאות. וזה ככה על קצה המזלג. מתחשק לך לכתוב כאן, מה הדברים שאמרתי עשו אצלך, ואיפה הם פגשו אותך?
 

netad169

New member
בוקר טוב ~ יעל וכולם ../images/Emo140.gif

תודה על התשובה המפורטת ואנסה להביא את עצמי בעניין. התשובה אכן נבעה ממספר מקורות, או צרכים, כפי שאת קוראת להם. מהרצון האמיתי לעזור ולהביא רעיונות שהצליחו לי. מהרצון לתרום לאחרים ולהיות "מועילה לחברה", מהרצון שלי להשתלב בקהילה לא מוכרת לי, מהרצון שלי לחזור ולהבהיר לעצמי את הדרך שעובדת עבורי בתקשורת. בטח יש עוד, אבל זה מה שעלה לי כרגע. מאחר ולא ידעתי כיצד מתנהלים כאן, סייגתי את דברי במילה "חוצפה". יחד עם זאת, בתוכי אני יודעת שזה ממש אחלה שאביא את מה שאני יודעת, חוויתי וכבר למדתי על בשרי, גם אם לא יהיה בדיוק לפי "חוקי התקשורת המקרבת". בעולם שלי חיפוש אחר "אשם" מצד אחד או "בסדר" מצד שני כבר לא קיים. היום אני נוטה הרבה יותר לקבל כל אדם שאני מקיימת איתו כל סוג של תקשורת, בהבנה ובאמפתיה. יום טוב ורגוע
 
תודה על התשובה ../images/Emo39.gif

האם שהתכוונתי יותר לשיחות פנים מול פנים, או אפילו בלימודים כשעובדים בתוך קבוצה גדולה של אנשים בכיתה ואני ישר נפגעת או נעלבת ולוקחת לא נכון דברים... אבל בהחלט נתת רעיונות נפלאים לשיחה טלפונית, כבר מתחילה ליישם אותם- את עניין הכתיבה תוך כדי...
 
היי נסיכה, תודה על השאלה החשובה שלך

אני חושבת שלתקשורת מקרבת יהיו כמה דברים להציע לך כדי לנהוג במצב שמעורר בך עצבנות, רגישות ועלבון. עם זאת, נדמה לי שהדבר העיקרי והחשוב כאן הוא לנסות לקחת מקרה ספציפי שגרם לך להרגיש את כל הרגשות האלו ולראות נקודתית, איזה צורך שלך לא נענה בסיטואציה הטלפונית שנוצרה, ואיך השימוש בתקשורת מקרבת היה יכול לענות לך על הצורך הזה. אחד המרכיבים במודל של תקשורת מקרבת הוא - תצפית. אם היתה מצלמת וידאו בחדר, מה היא היתה רואה ושומעת? כשאנחנו מדברים בתצפית, אנחנו משתדלים עד כמה שיותר לנקות את הפרשנויות האישיות שלנו מתוך מה שהיה. רוצה להמליץ לך לנסות את העניין, ולכתוב את הסיטואציה שהביאה אותך לרגשות שתיארת (כעס, עלבון, פגיעה), ובשלב השני ננסה לראות איזה צורך שלך לא נענה באותה שיחת טלפון, ואיך היה אולי אפשר לעשות את זה אחרת. מתאים לך?
 
תודה על התגובה ../images/Emo140.gif

הרבה מהלמידה שלנו במסלול שלי מתבססת על דינמיקה קבוצתית, אני לא ממש מרגישה שייכת לדינימקה הזאת מהרבה סיבות, למרות שכן ניסיתי ואולי ניסיתי יותר מידי להשתייך ובסוף אני הכי לא שייכת, ולכן נגיד אם צריך להתחלק לקבוצות ויוצא שלא בוחרים בי אני ישר נעלבת ולוקחת את זה קשה כי חושבת שזה אישי, או כשנגיד היום הייתה לנו פעילות מוסיקה לקראת חג הפסח, ועשיתי משהו בקבוצה לא כמו שסיכמנו ומישהי בצחוק התעצבנה עליי כזה, ולקחתי אותה מאוד ברצינות והייתי מאוד מתוסכלת...
 
למעלה