פתרונות תחבורה חדשים לראש העין - תחנת רכבת, נת"צים, שבילי

משה12333

New member
פתרונות תחבורה חדשים לראש העין - תחנת רכבת, נת"צים, שבילי

אופניים, מסופי אוטובוסים, מחלף, הרחבת כבישים.

1. לפני הקמת המסילה המזרחית החדשה והכפלת המסילה הקיימת, תחנת הרכבת ראש העין דרום תופעל לרכבות נוסעים ע"י גשר להולכי רגל חדש שייבנה מעל לדרך 444 (דרך המחצבות) מחניון חדש לכלי רכב ברח' המרץ בראש העין. שר התחבורה הבטיח זאת אישית לראש עיריית ראש העין בעת ביקורו בעיר וכעת הוא מקיים את הבטחתו. שר התחבורה מציע 2 רכבות בשעה בתחנה אך ראש העיר דורש 4 רכבות בשעה (בשעות העומס).

2. מסוף ענק לאוטובוסים ולמוניות במז' ראש העין, בסמוך לשכונות הענק החדשות.

3. מחלף חדש במקום הצומת של רח' יהודה הלוי בראש העין ודרך 444 (מחלף 444/10).

4. ליד המחלף החדש, מסוף חדש לתחבורה ציבורית.

5. שבילי אופניים מראש העין - לתחנת ראש העין צפון, לאזור התעשייה סגולה בפ"ת, לאזור התעשייה קריית אריה בפ"ת ולקריית עתידים בצפון ת"א.

6. נת"צים - בדרך 444 (הדרך עצמה תורחב עם תוספת נתיבים), בכביש 483 (כביש פ"ת-ראש העין), בדרך מס' 5 מראש העין עד לת"א, בדרך 471 לכל אורכה ובכבישים ראשיים פנימיים בראש העין עצמה (פרוייקט מהיר לעיר).

7. התחלת תכנון להקמה בעתיד הרחוק של מחלף שיחבר בין דרך 471, דרך 444 וכביש 4711.

8. התחלת תכנון לשדרוג בעתיד הרחוק למחלף נחשונים (6/471). המחלף יורחב וייבנו לו עקומות כניסה ויציאה חדשות.







 

אבישי ק

New member
מיקום התחנה הוא בעייתי. וגם האוטובוסים בעיתיים

עבדתי תקופה ארוכה באזור התעשייה.
האוטובוסים לא היו רוצים לעצור בתחנת רכבת ומכיוון שכבר הכירו אותי לא הסכימו לעצור לי.
יציאה מהתחנה היא בעייתית ולא משנה איזה מרכז יקימו הגישה לשם תהיה תמיד גרועה.
 

משה12333

New member
המיקום של תחנת הרכבת ראש העין צפון הוא אכן בעייתי ולכן ראש

עיריית ראש העין דרש משר התחבורה כץ לפתוח מחדש את תחנת ראש העין דרום לנוסעים.

החניון החדש והגשר שייבנה ממנו, מעל לדרך 444 ולכביש 6 , לתוך התחנה שתיפתח מחדש לנוסעים, הוא ממש באזור התעשייה והמסחר של ראש העין.

בעת הקמתה של תחנת ראש העין צפון, חשבו אך ורק על צרכי חב' רכבת ישראל ובכלל לא חשבו על תושבי ראש העין, שהתחנה הזאת מרוחקת מהם מאד, מעבר למחלף קסם.

סתם בנו תחנה במיקום נידח וקראו לה: ראש העין צפון כדי לצאת ידי חובה.

כשיפתחו מחדש, בקרוב, את תחנת ראש העין דרום לנוסעים, אז אף אחד יותר לא ישתמש בתחנת ראש העין צפון המרוחקת.

יכול להיות שאפילו יסגרו אותה מחוסר שימוש בה.

 

אבישי ק

New member
איך זה הגיוני, הרכבת לא עוברת דרך התחנה.

יפתחו קו חדש לראש העין?
 

משה12333

New member
תחנת ראש העין דרום היא פעילה היום, רק לא לנוסעים. יש בה

מסוף מטענים פרטי פעיל שמשרת את המחצבות הסמוכות (דרך 444 נקראת בשם: דרך המחצבות בשל כל המחצבות שנמצאות לאורכה).

יש בתחנה גם מבנה נוסעים פעיל שמשמש אך ורק את עובדי רכבת ישראל כל יום. רק הם נכנסים לשם כדי לתפעל את התחנה.

התחנה הזאת מאד חשובה היום כי היא שולטת על המסילה הבודדת שבין ראש העין לבין לוד.

התחנה מעבירה דרכה בכל יום עשרות רכבות משא, רכבות נוסעים ריקות וציוד תחזוקה נייד של רכבת ישראל. ציוד התקשורת שבתחנה מונע תאונות חזיתיות במסילה הבודדת הזאת שאורכה עשרות ק"מ.

כדי לפתוח אותה מחדש (הרי בעבר היא שימשה תמיד לנוסעים), צריך רק לקבל החלטה בעניין וזהו.

עד שייבנו את הגשר החדש להולכי הרגל מרח' המרץ בראש העין, הנוסעים יכולים להיכנס אליה כפי שתמיד נכנסו אליה נוסעים: דרך כביש הגישה לפארק מקורות הירקון (שביל ישראל). דרך הכביש הזה נכנסות כל יום משאיות למסוף המטענים הפרטי שבתחנה וגם עובדי רכבת ישראל שמפעילים את התחנה הזאת. יש שם גם חניון פתוח למכוניות.

ראש עיריית ראש העין התייאש מהריחוק של תחנת ראש העין צפון הקיימת והתייאש מהדחיות החוזרות ונשנות של פרוייקט המסילה המזרחית (במסגרת הפרוייקט הזה, המסילה בין ראש העין ללוד תוכפל לשתי מסילות ותחנת ראש העין דרום היתה אמורה להיפתח מחדש) ולכן הוא דרש משר התחבורה כץ לפתוח כעת את התחנה לנוסעים.

שר האוצר היה צריך את אישורו של ראש עיריית ראש העין לבניית שכונות-הענק החדשות בעירו ולכן שר התחבורה כץ הסכים לדרישת ראש העיר לגבי פתיחתה מחדש של התחנה לנוסעים.

הרכבות ייכנסו לתחנה מפ"ת, יעצרו בה ואז יהפכו את כיוון נסיעתם לכיוון צפון אל כפ"ס.

הרכבות מכפ"ס ייכנסו אליה, יעצרו בה ואז יהפכו את כיוון נסיעתם לכיוון מערב אל פ"ת.

כך בדיוק נהגו פעם כל הרכבות בישראל שנסעו ממרכז הארץ לצפון וההיפך כי לא היתה קיימת קשת מסילתית ממערב לצפון ולהיפך. הקשת הזאת שקיימת היום היא חדשה. לכן פעם תחנת הרכבת ראש העין דרום היתה התחנה העמוסה בישראל.

היפוך כיוון הנסיעה הוא לא בעייתי אלא הוא חלק משיגרת הנסיעות ברכבת ישראל, למשל בתחנה בכפ"ס או בראשון לציון שנמצאות היום בקצה המסילה הקיימת.

כך גם תחנת ראש העין דרום. היא נמצאת היום בקצה המסילה הקיימת לנוסעים ובעתיד הרחוק, עם סיום פרוייקט המסילה המזרחית, היא תיהפך להיות לתחנת ביניים לנוסעים בין פ"ת ללוד, בין כפ"ס ללוד ובין חדרה ללוד.













 

BigJoy

New member
איך אני יכולה להסתכל על התכניות של מסוף התחבורה?

 

משה12333

New member
כניסה לאתר של מינהל התכנון - לחיצה על הציור של מאגר תכניות

- לחיצה על: כל התכניות - בשדה הראשון (השדה של מס' התכנית) יש לכתוב: רנ/300/א/1 - לחיצה על כפתור הסינון - לחיצה על מס' התכנית.

מוצג שם מידע רב ותרשימים רבים.

 
למעלה