צבירת בטחון וניסיון על אופניים

rsm130d

New member
צבירת בטחון וניסיון על אופניים

שלום,
אני רוכב מתחיל מ0 ללא ניסיון.
קניתי אופני הרים מדגם ריינבו 7 קומפ:
http://www.rainbow-ebike.com/rainbow-mtb-R 7Comp.html

אני רוכב עליהם אבל בעיקר בשטח פתוח\ פארקים כי שם יש לי את הביטחון ושטח שלם ללא הפרעה. אבל לא תמיד אני יכול לנסוע לאותו פארק\ שטח ואז האופניים עומדים בפינה ללא שימוש.
אני גר בעיר, וכן הייתי רוצה לרכב על המדרכה, ליד אנשים ופשוט להנות מרכיבה בתנאים עירוניים אבל אין לי את הביטחון לעשות את זה.
בשטח פתוח כן יש לי את הביטחון להתחיל רכיבה מעמידה, לדווש, שיווי משקל, פניות.
בסביבה עירונית זה הכול ההפך- אין לי ביטחון לעבור מכשולים, לרכב מול אנשים, לעבור מכשולים, פניות ימינה שמאלה. אני פשוט מאבד שליטה פעם אחר פעם.
גם התחלת דיווש מעצירה לא יוצא

איך צוברים ביטחון כללי ברכיבה?
איך צוברים ביטחון וניסיון ברכיבה עירונית עם מכשולים, אנשים... ?
איך מגיעים לרמת רכיבה טובה?

אשמח לכול עזרה\ טיפים?

תודה רבה
 

steiff

New member
הנמך את האוכף למינימום

אמנם היכולת להעביר כוח מהרגל לפדלים פוחתת אבל תחושת הביטחון משתפרת. יהיה קרושה בעיקר בעליות ובהאצות.
אחר כך מגביהים את האוכף בהדרגה.

מדרכות, אגב, נועדו להולכי רגל. אופניים נוסעים בכביש או בשבילים המיועדים לאופניים.
 

be_roo

New member
כמו בכל תחום "מוטורי" יש כמה עקרונות לשליטה ב"כלי הרכב"

1. מבט, חלק ראשון - מסתכלים, במודע כל העת. ברכיבה יש המון מידע לעבד כדי להגיב נכון. מיקום עצמים נייחים, זיהוי כיוון תנועה ומהירות של עוברי דרך, ניבוי שינויי תנועה ומהירות שהם. מבט רחוק קדימה של שדה ראיה רחב (לא רק מה שקורה בהמשך הנתיב, אלא גם מסביב לו), מבטים לאחור מידי פעם כדי לזהות רוכבים מהירים יותר. ככל שתאסוף יותר מידע מראש, כך יהיה לך יותר זמן לנתח ולהגיב בהתאם ותמנע מהפתעות ומצבי חירום. למי שחסר בטחון יש נטיה להסתכל למטה כמטר לפני הגלגל הקדמי, כביכול כדי לראות לאן נוסעים, אבל זה מרחק שלא מאפשר זמן תגובה ומקשה על שמירת שיווי משקל. מסתכלים קדימה וסורקים כל העת את הסביבה.
&nbsp
2. מבט, חלק שני - במקרה של בעיה, מסתכלים לאן שרוצים להגיע. זה נשמע פשוט, אבל לגמרי הפוך לטבע האנושי. כי כאשר אנחנו מזהים מכשול יש לנו נטיה להתסכל עליו, במקום להסיט את המבט למקום אליו אנחנו רוצים להגיע כדי להמנע ממנו. זו דרך בטוחה להכנס באותו מכשול. לומדים את זה בכל ספורט שמשלב מהירות תנועה (נהיגה, סקי, רכיבה), וזה תקף גם ביום ביום. אם תתחיל לישם זאת תראה כמה פתאום קל יותר להתחמק מבעיות.
&nbsp
3. התאמת מהירות - בשום מקום לא כתוב שצריך לדווש הכי מהר שאפשר כל הזמן. אם שביל האופניים נמצא ברחוב הומה, מאיטים. אם מזהים אוטובוס שעצר בתחנה, מן הסתם ירדו/יעלו נוסעים, אז מאיטים. מתקרבים לסיבוב עיוור כי הצמחיה של הבנין הפיניתי מסתירה? מאיטים.
&nbsp
4. התאמת הילוך - להתאים את ההילוך בו אתה נמצא למהירות ותנאי השטח כך שתץוכל להאיץ בכל מצב. לפעמים האצה היא הדרך הכי טובה לצאת ממצב בעייתי.
&nbsp
5. תרגול תרגול תרגול - אין ברירה, שליטה בחתיכת מתכת עם גלגלים לא באה טבעי לכולם. לתרגל במקום ריק מאנשים זו דרך מצויינת. אתה יכול להציב לך "מכשולים" לאימון, אפילו סט של אבנים קטנות לעשות בינהן סלאלום וכל פעם להקטין את המרחק.
&nbsp
6. אם לא הולך לבד, יש מדריכים שנותנים שיעורים בתשלום.
בהצלחה.
 
למעלה