צבי בן שמונים +

צבי בן שמונים +

מטופל שלי מזה כ4 חודשים. חולה בתופעה ממאירה לא ברורה שגורמת לשינוייים בבדיקות שלא הצלחתי להבין ממש לעומקם פרט לכך שזה לא טוב. האיש שמח וטוב לב, בעל חוש הומור, אוכל בתאבון, ישן טוב מאוד, אוכל מזון אורגני ובעל מודעות גבוהה לאורחות בריאות שונות. כאבי הבטן שהיו לו לאחר כל ארוחה כמעט שנעלמו לגמרי לאחר הרמדי. הכל בסדר גמור פרט לכך שהינו רזה מאוד והבדיקות לא תקינות. הוא התקשר לשאול מה לעשות. הוא רוצה לחיות עוד שנתיים וזה מספיק לו. וכששאלתי אם 10 שנים לא עדיף ענה, בטח. אז איחלתי לו עד מאה עשרים. גיל שמונים לגבורות. בקשתי שיניח שלו היה חי לפני 100 שנים ולא הייתה טכנולוגיה האם היית פונה לרופא ? ענה שלא. ועכשיו הוא עומד איתי מול שתי דלתות.אחת לכימותרפיה והשניה לההומיאופתיה ואורחות הבריאות שעשה מרבית ימיו. אז מה אני אעשה הוא שואל אותי, ואני שואל את עצמי מה אשיב. האם את מה שהוא רוצה לשמוע או מקווה לשמוע, האם אסיר ממנו את אחריותי, האם אניח לו ללכת לשם בהשלמה, האם שלא ילך ? סוגיות דיני נפשות ופיקוח נפש. איפה מתחיל ונגמר הטיפול, הקשר בין המטפל למטופל. האם עלי לספר לו את האמת כמו שאני מבין אותה ( שגם הוא יודע). זה מעין מבחן אמונה. לא ברמת פוליפים של סבסטיאן אלא ברמה של גורל. אני מניח שעצם העובדה שהקשיב לי עד היום ומצבו הכללי הרבה יותר טוב אומר שהוא מעריך את ההומיאופתיה ונותן בה אמון. אבל הפחד מבפנים אוכל אותו, זה לא ההומיאופתיה זה הוא. האם הוא יכול לבטוח בגופו. הוא מדבר איתי כאילו היה ילד שעומד להשלח אל מחוז שאינו רוצה בו, כאילו מבקש, תעשה משהו. ואני לא בטוח שאוכל לעשות הרבה מידי, כוח החיים שלו קובע, לא אנחנו. הספק והאמונה במצבים כאלה הכי בולטים ומשמעותיים. רגעי אמת. מצד אחד הוא מרגיש בריא ומצד שני מקנן בו מחבל שלא היו יודעים על קיומו אילמלא הבדיקות, סוס טרויאני. אנו חיים בעידן שבו הספק אוכל כל חלקה טובה. הטכנולוגיה מרדימה את החושים. הכל זמין קרוב במרחק נגיעה. מי צריך חושים. ועם זאת המרחק בן האדם לעצמו הוא עצום וכמעט שלא ניתן לגישור. תסתכלו מסביב ותראו את החולי משתולל. זה חולי ברמה רוחנית פסיכיאטרית. שום חיבור למשהו גבוה. הגוף מושחת, רקוב, גווע, נמק, מדמם, קודח, ועכשיו עולה לאויר הצליל "אמונה"ואני אומר שאמונה היא הבל הבלים, לדעתי היא אפילו חטא בגלל שהיא מעלה כל כך הרבה ספקנות איתה. תמיד לאמונה נדבק רפש. לאמון לא, האמון הוא נקי. ואמון הוא מצב בסיסי שעליו נבנה הכל. צבי בא עם אמון וסבסטיאן בא עם שאלות אמונה מגמתיות. אלה וגם אלה נמצאות בתוכם עצמם, אבל הסיכוי של צבי למצות ולהנות מחייו גבוה יותר משל סבסטיאן.
 
בבגוד באדם דרכו - שיר

ביום מסה ביצוע: מתי כספי מילים: משה טבנקין לחן: מתי כספי בבגוד באדם דרכו - מארבע רוחות העולם רגליו יוליכוהו שולל - אל מחוז אין בו חפץ מערה יער - אטום. שחללו - בלוי שעיגולו - חתום. שעפרו - קלוי. שאין בו אבן על אבן שאין בו ענף לקושש. שאין בו פחמי כירים. אין בו לחם. אין אש אין מים. שבו יש מלוא חופנים רק אפר.
 
אשריך דניאל .

מהיכן דלית את השיר העצום הזה. ואני קורא וחושב לעצמי על המדינה שלנו. סיפורי האלימות המזוויעים. חרדת אלוהים. מפלצתי. אין חלקה שלא נגועה. המחלה מושרשת מן היסוד, והם עוד ממשיכים בדרך שהולכים בה. בטוחים שיהיה יותר טוב. רק עוד מאמץ אחד. ואחר כך עוד משבר ועוד סכסוך ועוד שביתה ועוד מעילה ועוד ועוד ועוד ועושה רושם שלא גדשה הסאה. זהו ענין לאנשי רפואה. מדובר במחלה. רק אנשי רפואה יכולים לחולל שינוי. רק אלה שמכירים ומבינים את מהלכי כוח החיים (יש כאלה המסוגלים גם לתקשר איתו). במצב של ריפוי יש ראקציה. ולעיתים כעומק החולי עוצמת הראקציה. הראקציה היא כמו שמשון הנעור משנתו ומבתק את הכבלים והמוסרות, כשכוח החיים נכנס בו. כאילו נכנסה בו רמדי. זה נורא לו לאדם לנוע בלי ביטחון שנובע מהכוונה פנימית, בלי עיצה טובה מתוכו, אז הוא מפסיק לנוע, הוא עומד, מתנוון והופך לעפר ועפר. רמה של טינקטורה ולא פוטנץ. אם רמדי עוברת ניעור חוזר ונשנה ללא דילולים שמעדנים אותה ומנטרלים ממנה את החלק הכימי הגשמי והארסי, היא הופכת לפצצה. אותו דבר אדם או בני אדם. בזמן שאנו חיים יש מעט מאוד דילולים למעשה המצב סמיך וצפוף מאוד, וניעורים השכם והערב. על כל אחד שמבריא מאה חולים תופסים את מקומו. ואני שואל למה זה. ואני אומר לכם, הכל בגלל החלקים המקולקלים שברפואה הקונבנציונאלית. אל תצחקו זו האמת. הקלקול שעשתה בכל המין האנושי הוא בל יתואר. השימוש במשך מאות השנים האחרונות בחומרים הכימים המכונים בפיהם תרופות, הרס כל חלקה טובה. הקלקול הוא ברמות הכי הכי גבוהות, כאשר מצד שני תוחלת החיים גדלה מאוד. והמקטרגים יטענו שזו בדיוק ההוכחה שהיא אמיתית. העולם נשלט על ידי תרופות וסמים. אקמול מסלק כאב ראש או חום, יאללא נלך על זה. זה מוכח. נשתיק לגוף את הדיבור, נרדים אותו ונמשיך הלאה אל הרצח הבא. מענין ביתו של מי זו תהיה הפעם. השם ירחם.
 
למעלה