צדיק באמונתו יחיה, האומנם?

צדיק באמונתו יחיה, האומנם?

שלום, האם על פי הנצרות המשיחית, יש תוקף למשפט (חבקוק ב, ד) "צדיק באמונתו יחיה"?
 

My Shepherd

New member
../images/Emo23.gifהִנֵּה עֻפְּלָה לֹא-יָשְׁרָה

נַפְשׁוֹ בּוֹ וְצַדִּיק בֶּאֱמוּנָתוֹ יִחְיֶה׃ 4 هوذا منتفخة غير مستقيمة نفسه فيه.والبار بايمانه يحيا את רוצה אולי להסביר לי איך את מבינה את המשפט הזה ששאלת עליו? אני מנסה להבין איך את תופסת אותו ולהבין למה את חושבת שזה משהו שבנצרות המשיחית לא תקף?
 

בן הצבי

New member
מה הקשר?

התבלבלת בהגדרת הפורום. אתה מדבר על ה``יהודים המשיחיים`` - זאת אכן כת מסיונרית, שהרבה קשר בינה לבין הנצרות - אין. הנצרות המשיחית היא נצרות רגילה, והפורום הזה נתייסד בעיקר ע``י ערבים נוצרים שרצו קהילה וירטואלית. הנצרות הערבית, אגב, מעולם לא עסקה במסיונריות.
 

1key

New member
הקשר

אמנם כאן בישראל יש קונוטציה שלילית למילה "מסיונריות" אבל מסיונריות אינה נתפסת כדבר שליל בעיני הנוצרים, אלא אדרבא משהו חיובי ביותר, ממש כמו שמתייחסים החב"דניקים לדוכני התפילין שלהם או הברסלבים להפצת קונטרסי ברסלב. הנצרות "הערכית" (מה זה?) לא רק שעסקה ועוסקת במסיונריות (ולאו דווקא בארץ אלא בכל העולם ע"ע "האחות טרזה") אלא אחת מהעיקרים שלה זוהי המסיונריות, שכן ע"פ התפיסה הנוצרית אדם אשר מקבל את הבשורה הטובה (האוונגליון) ופוקח את עיניו לראות את "האמת"- שומה עליו להפיץ ולבשר את אותה הבשורה לאלה שעדיין לא שמעו או לא יודעים עליה דבר.
 

בן הצבי

New member
בסדר גמור.

זה אמנם חלק מהאמונה הנוצרית, אבל זה חלק אינטגרלי מכל אמונה, פחות או יותר. אי-אפשר לבוא ולהתנפל בזה דוקא על הנצרות.
 
הבעיה היא שרוב הציבור מפרש לא נכון

את הפסוק הזה. משמעותו אינה פלורליסטית- כל אחד יחיה ע"פ מה שנראה לו נכון, זה דבר שלא מסתדר עם השקפת העולם הדתית- כל דת. משמעות הפסוק הזה היא שהאדם הצדיק חי בזכות אמונתו, היא זו שנותנת לו את הכוח.
 

My Shepherd

New member
../images/Emo23.gifהפסוק מוזכר ברומאים 1 גם

16 لاني لست استحي بانجيل المسيح لانه قوة الله للخلاص لكل من يؤمن لليهودي اولا ثم لليوناني. 17 لان فيه معلن بر الله بايمان لايمان كما هو مكتوب اما البار فبالايمان يحيا 16 אֵינֶנִּי בּוֹשׁ בִּבְשׂוֹרַת הַמָּשִׁיחַ,(תהילים קיט' מו') שֶׁהֲרֵי הִיא כֹּחַ הָאֱלֹהִים לְהוֹשִׁיעַ אֶת כָּל מִי שֶׁמַּאֲמִין, אֶת הַיְּהוּדִי בָּרִאשׁוֹנָה וְגַם אֶת הַלֹּא-יְהוּדִי; 17 כִּי בָּהּ צִדְקַת הָאֱלֹהִים מִתְגַּלֵּית מִתּוֹךְ אֱמוּנָה לְתַכְלִית אֱמוּנָה, כַּכָּתוּב: "וְצַדִּיק בֶּאֱמוּנָתוֹ יִחְיֶה."(חבקוק ב' ד')
 
למעלה