צהריים טובים אנשים

צהריים טובים אנשים


יותר נכון, אני בהפסקת קפה, ואני רוצה להיפרד מאמנון דנקנר ולהביא את המאמר הנוקב שלו 'אין לי אחות' אשר קראתי אותו בזמנו ולא הבנתי אותו כמו שאני מבינה אותו עכשיו בפרספקטיבה של גיל ושל זמן.

http://www.haaretz.co.il/opinions/1.1986549
 
ערב יום הזכרון לשואה ולגבורה


אני מדליקה נר נשמה גם ליום השנה לפטירתו של אבי ז"ל. תמיד אני אומרת שהוא היה צדיק אם הוא נפטר ביום כזה שאי אפשר אף פעם לשכוח. לא משנה כמה שנים כבר עברו, ערב יום הזכרון לשואה מדליק אצל כולנו מאות אלפי נרות נשמה והאור הזה אין לי ספק שמגיע גם אליו שם למעלה.

אני מרשה לעצמי להביא קטע שכתבתי לפני כמה שנים ואני לא יודעת עד כמה הוא מתקשר ליום זכרון כזה או אחר, אבל הוא מדבר על חלום חוזר ועל איך הגבולות מטשטשים בין חלומות למציאות...

אותו חלום


כבר כמה שנים שהיא חולמת את אותו החלום. גופה נזרק לאחור והיא הולכת לבית הספר דרך הפרדסים. גופה הקטן מכווץ ונושא על גבו ילקוט ענק ומרופט שעבר אליה בירושה מאחיה הגדולים. ילקוט בצבע חום דהוי עם חור בקצה וממנו נושרים מדי פעם, עפרון, מחק ומחדד. היא הולכת במהירות בשביל המוכר ועיניה מתרוצצות לעבר צידי השביל העמוסים עצים רבים וצמחיה קוצנית וסבוכה, חוששת פן יצוץ מתוכה איזה כלב מרושע או פרה תועה.
היא מגיעה לבנין אפור ומפחיד. עולה במדרגות, נכנסת לאולם דרך הדלתות הגדולות והריח מכה בה באפה. ריח חזק של תיקי אוכל. ריח של בננה בשלה. היא מחפשת את הכיתה שלה. נכנסת לאחת הכיתות והמורה מסתכלת עליה בפנים זעופות. מושיבה אותה במקומה ומניחה על שולחנה דף מבחן. גופה מתמלא זיעה וליבה דופק בפראות. 'לא זה לא קורה לי' היא חושבת לעצמה. אני לא נכנסת לסיפור הזה עוד פעם. אני לא רוצה ללמוד יותר...אני סיימתי את בית הספר, אני לא לומדת יותר, מה אני עושה כאן? ולפתע היא הופכת לעפיפון בלתי נראה ודואה מהחלון החוצה וחוזרת לביתה דרך שביל אחר. מסלול מוכר. דרך עפר לא סלולה עם שיחי צבר בצידי הדרך. עץ תאנה עתיק, עץ תותים ענק, שיחים רבים, נדנדה שבורה שעליה היא התנדנדה בילדותה. חומת אבנים מרוסקת. הדרך לא נגמרת והיא לא מרגישה את האדמה. היא מרחפת ומגיעה עד לצמרות העצים.
ליבה משקשק מרוב פחד וריח הבננה רודף אחריה.
היא יודעת שזה חלום אבל לא כל כך בטוחה בכך. אוליי היא מתה כבר מזמן ואולי היא בגלגול אחר של זמן. זה לא יכול להיות שהכל נשאר באותו המקום כבר חמישים שנה. ליבה ממשיך להלום והיא מגששת ברגליה לעבר האדמה, לפתע היא מוצאת את עצמה בלב ליבו של גן הילדים שבו למדה. שום דבר לא השתנה. אין שום ילד רק דממה ובובות שותקות בפינה. מבוהלת יותר מתמיד היא מנסה להעיר את עצמה תוך כדי נדנוד ראש מצד אל צד.
התעוררה שטופת זיעה קרה. הסדירה את נשימתה ולא נתנה לעיניה לסגור עפעפיים שמא יחזור הסיוט שוב.
שכבה במיטה קפואה כולה, מושיטה יד לעבר השלט הקטן והלבן ומכבה את המזגן. 'תודה לאל' היא ממלמלת לעצמה. קמה לעבר המטבח והכינה לעצמה כוס קפה. ריח הבננה היה חזק מתמיד.
 
נאום מכבד ומכובד עד ש..

אחמד טיבי נאם נאום מכבד ומכובד עד הרגע שבו אמר שאסור להפוך את השואה לפופוליסטית ומאז במו פיו החל להוזיל את זכרון השואה ולהפוך אותה ככלי להתנגחות בין עמים,לדעתי יכול היה להתאפק על 2דקות מנאומו ואז הייתי אומרת:שאפו.חבל שהרס הכל.
 
נר זכרון

ניסית פעם לגשת לפותר חלומות?מאד מעניין מה היה אומר. וואוו,ערב יום השואה מבחינתך,מעבר למשמעות הקולקטיבית לכולנו כעם,הוא יום עם הרבה משמעות אישית והמון סמליות עבורך ברמה האישית.אם הבנתי נכון מבין השורות.
 
אכן כן

ערב יום השואה הוא גם יום האזכרה של אבא שלי ז"ל אשר נפטר בדיוק בערב יום הזכרון לשואה ולגבורה. לכן, אני אף פעם לא שוכחת לציין את זה תוך כדי הדלקת נר נשמה.
לגבי החלומות, אז לא הייתי אף פעם אצל פותרי חלומות למיניהם. בדרך כלל, אני מנסה לפתור את חלומותיי בעצמי. יש משהו שלא ברור לי ולא יכולה להסביר לעצמי למה אני שוב ושוב חוזרת למחוזות ילדותי ולבית הספר העממי שבו למדתי. חוזרת שוב ושוב לפחדים שליוו את ילדותי. זה באמת מעניין. אם יש כאן מישהו שמבין בחלומות, אשמח מאוד לשמוע כמה פירושים
 
לפני שנים הייתי מקפידה לראות תכניות יום השואה

בשנתיים האחרונות אני משתדלת מאד לא להיחשף לתכניות אלה.אך הערב יצא לי לראות במקרה תכנית דווקא בערוץ 1 על צילומי הגטו ובימוי הצילומים כך שייראה כאילו ליהודים היו גם חיי רווחה ושהם היו(כביכול)אטומים לקבצן שעומד מולם או לשלד אדם המוטל בפניהם במותו.סרט מצמרר ומקומם בראייה מוחשית עד כמה היתה משומנת אותה תעמולה נבזית של הנאצים.ברור לי שלא הייתי צופה במודע באיזה סרט הקשור לשואה,אך מאחר שלא הייתי בבית וכן הזדמן לי לצפות,לאחר הצפייה ברור לי עד כמה היה חשוב שאצפה בסרט זה.הסיבה שאיני צופה בשנתיים האחרונות הינה מאותה סיבה שאת ו'אנה' ממעטות בצפייה בסרטי יום השואה
 

Anna begins cc

New member
ערב טוב לכולם..

יחפונת, נהניתי לקרוא את הודעתך השנייה..
לאחרונה סבלתי הרבה מחלומות כפולים ומשולשים,
חלומות כאלה שאתה מתעורר מהם אל תוך חלום נוסף, ואז אל תוך חלום נוסף, ואתה תוהה אם אי פעם בכלל תתעורר באמת..
יש לך פתרון לתופעה המכבידה הזו?..

יום השואה הוא יום קשה מאד עבורי, אחד הקשים ביותר בשנה,
ואני משתדלת רק להאזין למוזיקה ולא לצפות ביותר מתוכנית אחת בשעה, כי אחרת אני נכנסת לדכאון שלא עובר עד שבועות..

http://www.youtube.com/watch?v=6mwPMnQpDVw
 
הייי אנושקה


גם אני כמוך לא יכולה לראות יותר מקטע או סרט אחד בנושא הקשה הזה. במשך שנותיי ראיתי כל כך הרבה קטעים וסרטים וקראתי כל כך הרבה ספרים בנושא, עד כי נפשי מלאה ורוותה צער וכאב עד בלי דיי. אני מדליקה נר נשמה, יוצאת לטיול קצר לנשום אויר ואיכשהו להעביר את הערב הקשה הזה מבלי להיכנס יותר מדיי לעצב החשוף.

ובקשר לחלומות, אני פשוט משתדלת לפני השינה להזמין לי חלום שיהיה נעים ולא יותר מדי מטורלל ומאחר ואני ישנה תמיד עם טלויזיה דלוקה, החלומות בדרך כלל מתערבבים לי עם מה שמוקרן
 
למעלה