צומת יבור, מה הקטע שם?

orisolsky

New member
צומת יבור, מה הקטע שם?

לפני מספר שנים צומת יבור הייתה צומת נוראית הבאים מכיוון משגב ושעב עמדו שם בצומת T ללא רמזור וחיכו זמן ארוך עד שהצליחו להשתלב. ברור היה שיש שם צורך דחוף ברמזור.
ואז התחילו העבודות בצורת הרמת גשר.
הייתי משוכנע שזהו במקום רמזור מביאים אותה במחלף שיחד עם הרחבת הכביש יאפשר תנועה נוחה ומהירה עד צומת אחיהוד.
לאחר שהרימו את כל העסק העבירו את כל התנועה מהכביש מעט מערבה לכביש החדש ושמו רמזור.
מה הקטע? בשביל רמזור צריך להרים גשר?
ובנוסף לא הרחיבו בקטע הזה את הכביש ויצרו צוואר בקבוק שתוקע את כל התנועה בשעות העומס.

מי יודע למה עשו כל כך הרבה עבודה בשביל רמזור מסכן?
ויותר חשוב מה התוכניות העתידיות לצומת הארורה?
 

ערן שחר

New member
זה לא הרמזור שעושה את הפקקים

הבלתי נסבלים כמעט כל שעות היום,
זה גם הגידול בכמות התנועה באיזור,
את אותה בעיה של פקקים יש בצומת אחיהוד ממערב למזרח בשעות העומס וגם בצומת עכו מזרח ממזרח למערב בשעות בוקר ( לפעמים יש פקק מצומת יסיף עד צומת עכו מזרח).

אין ספק שזה שלא הרחיבו את הכביש מצומת יבור לאחיהוד זה בזיון,
ולא ידוע לי על פתרון נראה בעתיד ( אולי כביש 6 בעוד 10 שנים...)

בשנים הקרובות הולכים להקים תחנת רכבת בצומת אחיהוד אולי באותו זמן ירחיבו את הצומת.

אפשר לראות את אותה בעיה של גידול בנפח התנועה גם בפקקים של הבוקר מסומך לחסידים.
 

orisolsky

New member
הסיבה העיקרית לגידול התנועה

היא שינוי השילוט בצומת סומך.
כשסיימו את המחלף (המבורך) בצומת סומך שינו את השילוט שבעבר כיוון לעכו דרך הקיריון לכביש 4
היום השילוט מעביר את התנועה לעכו דרך כביש 70 זה אומנם הקל על העומס בכביש הקריות אך הפך את כביש 70 וכביש 85 לבעיתיים מאוד.

השאלה למה בכלל הרימו את הגשר הנ"ל אם לא בשביל לבנות מחלף?
 

ערן שחר

New member
לא קשור לשילוט בסומך

1. הפקקים ביבור היו לפני הפתיחת המחלף בסומך.
2. רוב מי שעומד שם בפקקים זה קבועים שיודעים איך לנסוע בלי שילוט של מע"צ וגם ככה לרוב הנהגים יש GPS כזה או אחר שלא מתחשב בשילוט של מע"צ.
3.לפחות 1/3 מהתנועה עוברת מזרחה לכיוון כרמיאל ( לא מדדתי אבל זה נראה ככה בעין)
 
למעלה