צופן התורה - מכשיר לקרוב רחוקים ?

צופן התורה - מכשיר לקרוב רחוקים ?

שלום חברים, שמח לבשר שבס"ד הוקם אתר חדש העוסק בנושא צופן התורה. מתנצל מראש על כל הלינקים השבורים - יש עדיין כמויות עצומות של חומר שיקח לי זמן להמיר לפורמט החדש של האתר. בכל מקרה, מספר מדורים חשובים באתר כבר פעילים וניתן לראות דוגמאות רבות לכל מי שמתעניין בנושא. אשמח ואודה מקרב לב לכל מי שיפיץ את האתר הלאה. מטרת האתר לקרב אחים רחוקים ולחשוף אותם למיוחדות של צופן התורה שממחישה היטב עד כמה התורה שלנו היא אין אלוקית, אין סופית ועמוקה. ניתן לפתוח איתי דיון בנושא כל מי שמעוניין. כתובת האתר: www.torah-codes.com
 

באהבה1

New member
../images/Emo45.gifאהלן בועז

ממצב? זוכר אותי? מהימים שהיינו מתווכחים עם גוברנור ב אתאיזם ודת... נוסטלגיה
 

backbencher

New member
מכשיר לקרוב רחוקים?

רק אם לא ניחנו בספקנות בריאה, טבעית, ורק אם הינם נטולי חשיבה ביקורתית. הבעיות שאני יכול להציג מזכרוני, מויכוחים בהם צפיתי בפורומים: (1) אין נסח "נכון" לתורה. קיימים עשרות הבדלים בספר בראשית לבדו, בין שבעה נסחי יוקרה, לבין עצמם. כל הבדל כזה משבש את המטריצות היפות שמתקבלות אצל הנסחים האחרים (2) הכתיב העברי של מילים הוא חופשי מאד ומי שמנסה להדגים מטריצות יפות נוקט במדיניות לא עיקבית, ללא נימוקים וללא הסברים, תוך התפתלות וזיגזוג חליפות, בין כתיב קונסוננטי לכתיב עם אותיות תנועה בשעור משתנה, בלא עיקרון מוצהר, ממילה לחברתה, ואף מהברה לחברתה, בתוך אותה מילה (זה נעשה אוטומטית על ידי תוכנה יעודית המכילה מילון של מילים ושורשי מילים, ולוליני הקודים אינם מגלים כמה נסיונות כושלים מציעה התוכנה למפעיליה, עד שמתקבלת תוצאה "סבירה לכאורה" כלשהי, אשר בכל מקרה נראית עילגת ומקרטעת). אם הענין בכל זאת לא מצליח עם ידיעה חדשותית אחת - מנסים אחרת, וחוזר חלילה, עד שיוצא משהו, בלי לדווח על הכשלון. אם יום אחד לא מצליחים בכלל, בשום ידיעה - לא מדווחים כלל שנערך נסיון למצוא, ופשוט ממתינים לידיעות מן היום הבא. (3) כל "הגילויים" הם אפוסטריורי (זה צריך להיות סימן אזהרה מספיק למי שמתעסק בחקירה מדעית) בנסיבות אלה - הענין אינו בר-בחינה, כנדרש מתיאוריה מדעית מי שמקבל טענות אלה - יבושם לו, אולם אל ידרוש מאחרים להתפשט מספקנותם ומחשיבה ביקורתית אגב, דומה כי זה "קוסם" רק לחוזרים בתשובה, מפני שהם כל העת אכולי ספקות בנוגע למפנה שחל אצלם אני מוכן להמר כי אתה חוזר בתשובה. שלח לי מסר אישי, אם צדקתי
 
רחוקים ובתקוה שתהיה להם חשיבה ביקורתית

עצם המחקר הנרחב שעוסק בנושא הצופן "מזמין" מטבע הדברים ביקורות רבות, בין עם יהיו מתוך הקהיליה המדעים ובין אם סתם כך מתוך תהיות של אנשים כמוני וכמוך. הביקורות הם מבורכות ויתרה מכך - בונות. אין ספק כי לחלק מן הביקורות שהושמעו על המחקר במשך השנים - היו השלכות חיוביות בכל הנוגע להתקדמות המחקר. ולכן, הנני דוחה את טענתך כי הצופן מיועד לאנשים נטולי חשיבה ביקורתית - ואני מצפה ומקווה לביקורת, בתנאי כמובן שהיא מושמעת בצורה הגונה ואובייקטיבית. לגבי יתר הדברים: 1. נוסח התורה - תשובה לדברים תוכל למצוא בלינק הבא: השאלה: איך יסתדר צופן התורה עם הטענות כי הנוסח המקורי של התורה השתנה במשך הזמן ? התשובה: http://torah-codes.com/Q&A/nosach_mekori.htm 2. כתבת הרבה הנחות שכלל לא קיימות ולכן אתייחס בצמצום לרוח הדברים ואשיב כי המחקרים המדעיים שנערכו בנושא הגדירו מראש את המלל אחריו מחפשים בצופן - ורק לאחר מכן ביצעו את החיפוש - כשהתוצאות שהתקבלו הוכיחו אי סבירות מובהקת להיווצרות בצורה אקראית. 3. יש לך כשל בהבנת הנושא - ההחלטה לבחור בביטוי אחריו מחפשים היא החלטה אפריורית. הממצא שלעיתים מתגלה בהמשך לדילוג האפריורי הוא בעל אופי אפוסטריאורי. לעיון נוסף אצרף לינק שתוכל לקרוא ולהפנים: השאלה: איך מוצאים דילוגים ארוכים בתורה ? התשובה: http://torah-codes.com/Q&A/finding_long_skips.htm
 

backbencher

New member
בקישור אליו היפנית אותי

נכתב "נבהיר שוב כי המחקר העוסק בצופן התורה מתבסס אך ורק על נוסח "קורן", אשר לפי הקבלה המצויה בידינו הוא הנוסח המקורי המדויק של התורה". טוב, כבר כאן יש אי-הסכמה, שכן חוקר תנ"כ מקצועי בעל שם עולמי בתחום זה מציג טבלה של 43 הבדלים בספר בראשית לבדו בין שבעה נסחי יוקרה לבין עצמם, וחוקר זה מוחזק בעיני בר-סמכא לענין זה אפילו עורכי מהדורת "קורן" עצמם הודו, בטכס הצגת עבודתם בשנת 1962, כי אינם טוענים כי זה הנסח שירד ביד משה מסיני. מה ידוע לך שלא היה ידוע להם? כתבת "ההחלטה לבחור בביטוי אחריו מחפשים היא החלטה אפריורית" צר לי, אולם אני יודע כי אם הנסיון למצוא ביטוי "אפריורי" אחד אינו מניב תוצאה "מרשימה", מנסים "אפריורית" הרבה ביטויים אחרים, עד שיוצא משהו "מניח דעת", "אפריורית" כמובן אגב, שמעתי גם כי פרופ' רוברט אומן, חתן פרס נובל לכלכלה 2005, ישב בראש ועדה שבחנה את הנושא, וחוות דעתו האישית היא שאין ממש בקודים (אם כי ההחלטה לא נתקבלה פה-אחד) מכל מקום, יבושם להמאמין, ועלה והצלח. אני נותר ספקן
 

backbencher

New member
אופססס, עיקר שכחתי.

שלח לי מסר אם אתה אכן חוזר בתשובה. נחוץ לי לדעת האם חושי חדים, או שמא כהו
 
מתוך היכרות קודמת איתך

אני משוכנע שאתה יודע היטב את התשובה. מה שלא ברור - מדוע הצגת את הנושא בצורת שאלה - אם אתה כבר יודע את התשובה ?
 
למעלה