צורות רכיבה על קטנוע ועל אופנוע../images/Emo4.gif
קטנועיסטים יקרים, הנה משהו שרציתי כבר מזמן להתייעץ אתכם עליו, לא שאלה מכאנית, לא מחירים של חלקים, אפילו לא סיפור על התאונה האחרונה, סתם שאלה של אופי רכיבה על קטנוע ... ורבאק, כמה שאני מנסה ומתאמן - קשה לי להתחבר לזה
למי שמכיר אותי מפורום אופנועים, אני רוכב כבר לא מעט זמן ועל אופנועים מגוונים, האופנוע הנוכחי שברשותי כיום למשל הוא TDM850 יפיוף (תמונה בכרטיס האישי). אבל מה, ממש רחמנות להניע את המפלץ בכל גיחה קטנה למרכז העיר, עניין של קילומטר או שניים, ולכן הצטיידתי גם בקטנוע קימקו הירואיזם 50 סעמ"ק - מספיק ואמור לעשות את העבודה יופי בטווחים האלה. אז השגתי אותו משנתון 96 עם 20 ק"מ אמיתיים על השעון לאחר שעמד איזה 6 שנים בחצר של בנ-דוד, השמשה מכאנית, טסט, ביטוח ויאללה לכביש, אבל מה - פחד לא נורמאלי. כאילו, עם ה-TDM יקירי אני מרגיש ממש בטוח, חובק אותו ברגליי, "מחובר" אליו כמו שצריך והפחד אינו מקנן גם בזויות הטיה מרשימות. מה לעשות והבהמה פשוט מחונכת היטב, עושה בדיוק מה שאני רוצה, מתי שאני רוצה ואיך שאני רוצה. רק שתבינו, גם פנצ'ר בגלגל אחורי על איזה 140 קמ"ש לא הוציא אותו משלוותו, חיבוק של דוב ע"י הרגליים, מבט שלוח קדימה והוא עצר כמו גדול ... על שניים. עם הקטנוע זה סיפור אחר לגמרי, חשבתי שהניסיון שלי באופנועים קצת יעזור לי עם הקטנוע, אבל מסתבר שזה עולם אחר לגמרי! יש לי אותו כבר חצי שנה, נוסע איתו לא מעט, אבל איזה יציבות חרבאנה. כל סיבוב נראה לי שאותו אני גומר מרוח על הכביש, כן - גם ב-40 קמ"ש. באירוע האחרון שלנו יחד כשהתפוצץ הגלגל האחורי תוך כדי נסיעה, הרגשתי כמה החלק האחורי יכול להיות זועם וקטלני, כמו שור רודיאו זועם הבנאלף העיף אותי כמו טיל היישר על השוליים (למזלי!). גם בנסיעה מנהלתית רגועה (רגועה עאלק, אני ר-ץ יותר מהר!), מרגישים חוסר יציבות משווע, כל בלימה עם הקדמי - האחורי מנסה לעקוף אותו. אמנם הצמיגים בני 7 שנים אבל כשקיבלתי אותם הם היו עדיין עם השערות עליהם, וכמובן לחץ האויר תקין. לאחר התאונה - גם הוסיפו לי פנימיות לתוכם, לא יודע עד כמה זה אמור להשפיע על היציבות. א-קיצר כמו שכבר הבנתם, אני והוא לא חברים! הוא לא מחונך, לא שומע לי, לא עושה מה שמבקשים ממנו, וכל שניה כאילו מסנן לי: "ת'זהר אתה שם למעלה או שאעיף אותך עוד פעם". השאלה היא: מניסיונכם העשיר בתור קטנועיסטים, מהם לדעתכם הדגשים ו/או ההבדלים העיקריים שצריך לתת את הלב כאשר עוברים מרכיבה על אופנוע (כבד) לקטנוע. איך אמורה להיות התנהגות הרוכב בהטיה? בבלימה? וכו' עצותיכם יתקבלו בברכה, ספייקי.
קטנועיסטים יקרים, הנה משהו שרציתי כבר מזמן להתייעץ אתכם עליו, לא שאלה מכאנית, לא מחירים של חלקים, אפילו לא סיפור על התאונה האחרונה, סתם שאלה של אופי רכיבה על קטנוע ... ורבאק, כמה שאני מנסה ומתאמן - קשה לי להתחבר לזה