צורת מחשבה של דעת תורה על יום השואה

מצבניק

New member
צורת מחשבה של דעת תורה על יום השואה

על פי רבותי ועל פי השכל הישר אני חושב להגיד שהשואה היא בעצם חלק של פאזל אי אפשר לבוא ולהגיד שלא מבינים את הקדוש ברוך הוא ואיך הוא לקח את התינוקות וגם תלמידי חכמים עצומים ניספו בשואה אל תחשבו... קחו לדוגמא את הרב שח זצ"ל היו אמורים להיות לפחות עוד אלף כמותו העניין הוא שהקב"ה החליט לעשות שואה יש אומרים בגלל שהיו מדברים בבית הכנסת יש אומרים בגלל דברים אחרים... מה שלא יהיה זה חשבונות שמיים ואין אנו יכולים להבין את זה אין לאף אחד זכות לבוא בדרישה לקב"ה לקבלת הסבר וכי מי אנחנו בעולם הזה לא מבינים כלום לא היינו באותה תקופה שה' גזר שואה ולא היינו באותה תקופה שבגללה נגזרה שואה קחו לדוגמא מעשה שהיה לפני המון שנים בעיר אחת היה פריץ יהודי עשיר גדול אך קמצן יהודיה ענייה חיה באחד מבתיו הדלים אך היא לא שילמה כספים בזמן הדבר היה מעלה חמה את הפריץ היהודיה המסכנה מצידה לא יכלה לשלם יום אחד הוא זרק אותה מבהית לגשם ולקור עם שני ילדיה הקטנים היא בכתה לו שהילדים עלולים להיתקרר ושעוד מעט יירד שלג אך ליבו היה אטום הוא היה פורק עול מלכות שמיים לא עבר זמן רב וילדה הקטן נפטר מהקור... כעבור שנים רבות אותו פריץ נפטר וילדים רבים היו לו והיה לו בן תלמיד חכם מבוגר צדיק יסוד עולם ולו בנים מספר אחד הבנים שיחק לו ברחבת הבתים הישנים (שאגב אחד מהבתים היה של אותה ענייה מסכנה) לפתע קורה גדולה נחתה על הילד והילד מת והיה זה ילד רך ילד צדיק והרי לך חשבונות שמיים עכשיו לכאורה למה הילד דווקא?? זה נעלם מאיתנו יכול להיות היה גלגול של מישהו רשע שזה היה התיקון שלו ולמה אותו ילד קטן של הענייה??? התשובה זהה לתשובה הקודמת... שבו ותחשבו יש דברים במה שאני אומר אנחנו מאמינים בני מאמינים!!!
 

izikd

New member
זה יפה לשחק אותה ראש קטן

אני לא רוצה להיות תקיף מידי, אבל זה ממש מוגזם לבוא ולהגיד - "מגיע לנו!". על פי המקורות האל הוא חנון ורחום, הגם כלפי תינוקות? ולא, אני לא רוצה לשמוע על שיטות ה"גמול" של אלוהים. אין כל הצדקה בעולם לעשות מעשים כאלה, דיברו בזמן התפילה, לא דיברו, היו חארות אחד כלפי השני, לא היו. אם האל מבין ברמה אחרת, רמה הגבוהה יותר מהרמה שלנו, אז בוודאי ובוודאי שהוא צריך להיות מעל המעשים של לרצוח ילדים, תינוקות או בכלל כל אדם (ואפילו אם הוא לא יהודי, איזה פלא). אנא, להבא, פסק את דבריך.
 

מצבניק

New member
תשובה לאיציק

יש הבדל בין לרצוח לבין לתקן אתה רואה תינוק שנפטר בתור תינוק שנרצח מת דבר רע קרה לו מסכן הפסיק להתקיים אני רואה את זה אחרת העולם הזה כידוע רק מעבר ולכן צורת התיקון היא להיות בעולם הזה בתקופה שהאל מחליט אין ידינו יכולה להחליט מה בדיוק הסיבה שהתינוק לא גדל להיות תלמיד חכם תינוק לא פשע בעולם הזה הוא רק תינוק!!! אומנם תינוק זה נשמה וככל הנראה נשמה שחזרה לעולם לאחר שהייתה בגוף אחר שכן פשע פחות או יותר התיקון שלו כלומר ה"עונש" שלו בוא נאמר ככה זה לרדת לעולם הזה! שזה יחפר לו על ההזדמנות שניתנה לו בעולם הזה בפעם הקודמת אותה היזדמנות שהוא עצמו פיספס הוא תיקן את עצמו במילים אחרות "ריצה את העונש שלו" ועלה חזרה השמיימה לעולם האיינסופי זה פחות או יותר המהלך שקיבלתי מרבותי קבל את זה בהבנה כל טוב
 

izikd

New member
אם זאת סה"כ תחנת מעבר, אז למה

אנחנו בכלל צריכים להנציח את כל הדברים האלה? לצאת בססמאות של "לעולם לא עוד"? להעביר את הסיפורים מדור לדור? להנחיל את זכרון העבר?
 

נטלי 100

New member
מזאת אומרת למה?

כדי שזה לא יקרה שוב! כדי שהעולם יזדעזע שזיכרון המתים ילווה אותנו ושנכבד את זכרם ויש עוד ועוד.. אבל אני בטוחה שאתה יודע את זה.. למה השאלות הרטוריות האלה? זה שהעולם הזה הוא תחנת מעבר זה אומר לא להתייחס לעולם הזה? שכל אחד יעשה מה שבראש שלו?
 

izikd

New member
רגע רגע

אם זאת החלטת השם, אז כל מה שנעשה או לא נעשה לא ישנה, כי הרי הגזירה היא מלמעלה. אם העולם הזה הוא סה"כ תחנת מעבר, אז אני לא אומר שצריך להכחיש שואה, אבל למה להזכיר אותה? שוב, אם האל ירצה היא תתרחש עוד הפעם, לא?
 

נטלי 100

New member
לאדם יש זכות בחירה

אתה רואה את זה שיש חלק דתיים וחלק לא.. וכו' האדם בוחר מה יהיו מעשיו זה שהקב"ה -יודע- אותם מראש זה לא אומר שהאדם הוא לא זה ש-מחליט-. כמובן שאם הקב"ה ירצה השואה תהיה שוב חס ושלום, אבל אנחנו יכולים למנוע את זה על ידי כך שלא ניתן למופרעים לעלות לשילטון-ואני מדברת על היטלר לדוג' וכל מיני דוגמאות אחרות. הרבה תלוי בנו בעולם הזה.
 

נטלי 100

New member
רגע רגע מזה?

אפחד אבל אפחד לא יכול לבוא להגיד למה קרתה השואה למה ילדים תמימים שבאמת לא עשו כלום נרצחו אם היינו מנהלי החשבונות של הקב"ה היינו יודעים ואת הסיבה לכך נשאיר לאלוקים אתה יכול לשער שהתינוק גילגול או שהוא מכפר על המעשים שעשו האנשים בדורו אבל רק לנחש ולהסיק מסקנות אבל אתה לא יכול לקבוע אפילו לא ב20 אחוז שאלוקים עשה זאת כדי לשלם על המעשים שלו. כמו שאמרתי אפחד לא יודע את הסיבה בוודאות מוחלטת ד"א לפני כמה שנים בתאונה נוראית רכבת שמחצה למוות 22 ילדים בתוך אוטובוס אמר רב אחד שזה קרה בגלל שהיה חילולי שבת באותה עיר רוב הרבנים אם לא כולם התנגדו לטענה הזו, הוא לא יכול להודיע למה זה קרה כי הוא לא אלוהים והוא לא יודע את המחשבות שלו. אולי זה באמת בגלל חילול השבת אבל אולי זה גם בגלל שדלת האוטובוס נתקעה ןהילדים לא יכלו להחלץ לפני שהרכבת באה. אל תתן הצהרות על דברים שאתה לא יודע בוודאות.
 

Old Cat

New member
זילות התורה, זילות האמונה

כל אותם "רבנים" ואחרים המתימרים לנהל פנקסיו של הקב"ה ולדעת למה מדוע וכיצד, גורמים לביזוי התורה ולניצולה. הם שכחו מי עובד אצל (את) מי.
 

מצבניק

New member
old cat

אף אחד לא חושב שאיציק שואל את השאלה באות מחאה נטלי... ניכר עלייך אמונה חזקה בה' אבל יש להזכיר שהוא עוד לא כל כך יודע ויש להסביר לא לכעוס חלילה אומנם העולם הוא מעבר ויש להבין למה באמת יש עולם מעבר כזה עזוב לרגע את השואה השאלה המתבקשת היא שאם באמת העולם הוא תחנת מעבר ואלוקים הכל יכול ויודע מה יהיה מדוע בכלל יש עולם כזה ואם אומרים שיש עולם הבא אז למה הוא בעצם הבא ולא עכשיו??? למה מחכים בעצם??? ואיפה הזכות בחירה של הבנאדם??? אם ה' יודע הכל ממילא אין לבוא בתלונות על האדם שעשה עבירה כך וכך שהרי הקב"ה ידע שזה יהיה ומדוע לא עצר זאת מלכתכילה??? התשובה לשאלות מעניינות אלה היא פשוטה ואני כהרגלי אתרץ זאת בהבאת משל לאן עדיף ויותר קל ללכת? לבית מלון מפואר 5 כוכבים? או שמא אצל העשיר הכי גדול בעולם שיש אצלו מיני מאכלים משובחים ומיתות מדהימות? מובן ואתה מסכים איתי שאכן למלון עדיף ללכת היות ושילמת על הכניסה למלון זאת אומרת מגיע לי ואני מדגיש מגיע לי להיכנס למלון לאכול כמה שארצה ואף לישמור כמות מזון לחדר אולם אצל מארח ולא משנה עד כמה עשיר הוא יהיה (אדרבה ככל שהעשירות גבוהה כך הבושה לגשת ולקחת דברים) תאר לך היינו חיים בעולם הבא ללא כל תשלום לה' בלי שהוכחנו את עצמנו כנאמנים כמכירים בה' זה לא בושה? זה מאוד מבייש היינו רואים את עצמינו כאורחים לכן ה' הטיב עימנו והביא לנו את העולם הזה שכאן נרד לעולם ונקבל זכות בחירה בין הטוב לרע ואם אכן נבחר בטוב הרי אנחנו מזומנים לחיי העולם הבא ואם ח"ו נבחר ברע יהיה עלינו לשלם מחיר אחר כדי להיכנס לעולם הבא גיהנום זה אינו מקום תמידי כמו שהרבה נוטים לטעות זהו מקום שהוא מהווה כעונש... לאחר מספר שנות ייסורין האדם זוכה לעולם הבא וכן אמרו :כל ישראל יש להם חלק לעולם הבא (אבות) מבין? הכל בידי שמיים הכוונה שה' משגיח עליינו לא מחליט לנו מה לעשות אולם הוא יודע מה אנחנו נעשה אך אין זה ודאי הכל בידי שמיים... מלבד היראת שמיים שזה בלב האדם ויהי רצון ונזכה אכן לקיים את דברי הבורא כשם שאיחלתי בלי נטיות ושינאה בין אדם לחבירו כל טוב
 

izikd

New member
אני שמח על הרוח הטובה

אבל לא, אינני מאמין בבורא. האמן לי שאני מכיר את הסיפורים, את המבנה, אינני בור ביהדות ובאמונה. אך עם זאת בחרתי שלא להאמין, אבל אני מאמין שזה לא קשור לפה עכשיו, וגם דיון כזה יהיה מיותר ופוגע בפורום זה, ככה שנעזוב. אבל שוב - יש לך רצון טוב.
 

מצבניק

New member
טוב

זה כבר סיפור אחר אגב הדיון יכול להיתקיים גם בפורום אחר. כל טוב
 

Old Cat

New member
הנחה אינה נתון

היא רק הנחה על בסיס אמונה, דעה מובנית מראש ועוד כיוב"א. סיפורים רבים ידעו להמציא יודעי ספר בעם היהודי, עדיין רובם אינם אלא אגדות ומשלים שעיקרם ומטרתם להגביר אמונה בלא פיקפוק, שחו"ח לא יטה לב היהודי לשאול שאלות מיותרות ושלא יטה לבבו אחרי מה שאין הרב מתיר. בכל אגדה כזו יש יסודות שכל פסיכולוג יזהה כדרכי השפעה ושיכנוע הפועלים יותר ככל שהשומע בקי פחות. כדאי לקרוא גם במה שיש כאן: http://www.hofesh.org.il וחינוך המנסה להסתיר ולמנוע חשיפה במקום להראות וללמד מעיד על היותו מפוקפק מיסודו.
 

מצבניק

New member
חבל לפתוח אתר חופש

אתר זה נכתב בידי כמה שוטים שתוסכלו מתשובות של הרב אמנון יצחק וכאילו מנסים להציל את ילדי עם ישראל זהו אתר של כופרים חבל
 
למעלה