ציבור טיפש וכנוע - האמנם?

ציבור טיפש וכנוע - האמנם?

ציבור טיפש וכנוע נחמיה שטרסלר בעוד קצת יותר מחודשיים, בתחילת ,2001 היתה צריכה להיכנס לתוקף הרפורמה בביטוח חובה, אבל חברות הביטוח הצליחו פעם נוספת לעבוד על הפוליטיקאים, להתעלם מרצון הציבור ולמנוע את כניסת הרפורמה לתוקף. כתוצאה מכך כל אחד מאיתנו ייאלץ להמשיך ולשלם 1,800 שקל .לחודש ביטוח חובה, שזה סכום מופרז ביותר בשיטת הקרטל הקיימת, אם יש הפסדים, הם מגולגלים על הציבור דרך עדכון הפרמיה, אך אם יש רווחים, הם מגיעים לכיסי החברות והסוכנים. כמו כן נוהגות החברות להעמיס הוצאות על חברת ``אבנר`` בשיטות שונות ומשונות. למשל, על ידי מתן הנחה ללקוח זהיר בביטוח רכוש, תמורת גבייה של מחיר מלא בביטוח חובה, או על ידי הגעה להבנה עם עורכי דין חיצוניים שבתיקים של ביטוח חובה ייקחו .תעריף מלא פלוס, אך בתיקי רכוש ייתנו ``הנחה`` אך הבעיה המרכזית בענף היא שביטוח החובה (נזקי גוף) פועל מתוך אי היגיון כלכלי עמוק. במצב הנוכחי, אם אתה הנהג הכי זהיר בעולם שלא ביצע אף פעם תאונה ולא הגיש אף פעם תביעה, תשלם בדיוק את אותם 1,800 שקל לשנה שמשלם נהג מועד הנוסע בגילופין ומבצע תאונות על ימין ועל שמאל. זה מנוגד לכל תורת הביטוח, אך מה חשובה התורה, אם אפשר לעשות עוד כסף. במצב הנוכחי, החברות ,לא צריכות לנהל סיכונים ולקבוע תעריפים. הן צריכות ארגון חזק לובי פעיל וקשרים פוליטיים מתאימים, כדי שוועדת הכספים של .הכנסת תעלה תעריפים - וזה כה קל אצלנו כבר ביולי `97 עבר בכנסת חוק המשנה לגמרי את המצב בענף. בחוק נקבע שחברת ``אבנר`` תיסגר, האחריות הביטוחית תעבור לכל חברה וחברה, יבוטל התעריף האחיד, והשוק ייפתח לתחרות על כיסו של הלקוח. אבל חברות הביטוח הצליחו פעם אחר פעם לדחות את כניסת החוק לתוקף כאשר הן מגייסות לימינן כל מיני חוות דעת שנרכשו בכסף רב. הן הפעילו לוביסטים יקרים על חברי הכנסת והצליחו .להפוך את דעתו של דוד טל מש``ס, המשמש ראש ועדה מיוחדת לנושא .הן אף הצליחו להרתיע את בייגה שוחט המשפחות הכי עשירות במשק, השולטות בחברות הביטוח, הציגו עצמן .כמגיני החלשים והעניים, בטענה שהשיטה החדשה תרע דווקא איתן ,אבל האמת שונה בתכלית. כולנו נשלם פחות, והחברות ירוויחו פחות כאשר התעריף ייקבע לפי איכות הנהג, הוותק שלו, גילו, איכות נהיגתו, רמת הביטחון של מכוניתו ותאונות קודמות. לכן גם ברור שהשיטה החדשה תביא להורדת מספר התאונות והנפגעים - אז גם זה לא ?חשוב לאף פוליטיקאי וכך במקום שהרפורמה תיכנס לתוקף בתחילת ,2001 יושבים עכשיו אנשי האוצר עם החברות ומנהלים משא ומתן מחודש על דחיית הרפורמה בשנה-שנתיים, מה שמוכיח פעם נוספת שהכסף הגדול מנצח. הציבור ימשיך לשלם מדי שנה סכום מופרז עבור ביטוח החובה, בלי להרים קול צעקה. כי אנחנו ציבור טיפש וכנוע, ציבור לא מאורגן, ציבור שאף חבר כנסת לא מייצג אותו, שאף ארגון צרכנים לא עומד לימינו .בעוצמה הדרושה - וזה כל כך מרגיז © פורסם ב``הארץ`` בתאריך 10/20/2000
 

odeg g

New member
ביטוח חובה קצה קרחון

ההצגה שהבאת מהארץ היא חד צדדית, ולכן סביר לכאורה שמייצגת אינטרס שנפגע מההחלטה על הדחייה ולא בהכרח את כלל הציבור או את רובו. למשל? בשיטה שהוצעה והוצגה בפני הציבור בעל מרצדס חדשה ישלם פחות מבעל סובארו משנות השמונים, כאשר זה האחרון כנראה אפילו יסבסד אותו. האם השיטה הוגנת או צודקת? מה דעתכם? חוץ מזה, אם ביטוח ``חובה`` - צריך אולי להגדיר מחדש מטרות ויעדים, ורק אחרי זה לגזור את השיטות. צריך להביא בפני הציבור את כל הצדדים , עד כמה שאפשר, שיבין ויחליט מה בעצם קורה פה.
 

odeg g

New member
הצרכנים עסוקים?

לפי התגובות, אולי ההגדרה מתאימה, תלוי ב mood שלך...
 
למעלה