ציוד: Nikon Z7

steiff

New member
המצלמה, יחד עם Z6, יצאה לפני למעלה משנה

המכשלה העיקרית מבחינתי היא הביונט החדש שמצריך מתאם עבור האופטיקה הנוכחית.
ממתין לצאת הדגמים הבאים לפני שאשקול שיבה למקורות.
 
האם יש גם לקנון משהו דומה?

נדמה שבעיית ההתאמה של DSLR ו-ML תרדוף את התעשיה כברת דרך.
מה רע במתאם, זה רק צינור קצר עם העברת מגעים לעדשה.
מה לגבי ייצוב? הרי בעדשות ה-DSLR הן בעדשה. הגופי ה-ML הם בגוף. המתאם לטעמי מייתר את הייצוב בעדשה, ולא להיפך.
 

steiff

New member
לקנון יש EOS R וגם EOS RP

מתאם זה רק צינור קצר עם מגעים שעולה כמה מאות דולר...
הצינור הזה זה עוד נקודות שמתפתח בהן, בעיקר בשימוש פעיל, חופש ובעיות מגעים...
הצינור הזה גם לא מאפשר ליהנות מהיתרון הפוטנציאלי של הקטנת מימדי האופטיקה.
המערכות אכן יחיו זו לצד זו בשנים הקרובות. בשל האופטיקה הנוכחית שעדיין שוכבת לה בארון הציוד שלי - נראה לי שיש סיכוי גדול יותר שאצטייד ב-D850 או היורשת שלה מאשר בדגם מירורלס שמצריך רכש אופטיקה חדשה. עבור מי שמתחיל עם שולחן נקי - מערכת מירורלס הגיונית יותר, אבל יש לניקיון (וקנון) הרבה עבודה לישר קו עם סוני בתחום המירורס FF כאשר בעורף נושפות פוג׳י בפורמט APS-c וחבורת ה-m43.

מצד שני - הנבואה נתנה לשוטים... גם במה שקשור לשיקולי הרכש שלי... ברור לי שאת המחזור הראשון Z6 Z7 אני לא אקנה. אבל אם יצא מחזור חדש שמתקן תקלות תכנון (לא שיש לי רשימה מלבד כרטיס זיכרון יחיד וסוללה חלשה) אז אולי בכל זאת...
וגם זה רק אחרי שאשתכנע שהמערכת של פוג׳י לא מספקת אותי.
 

steiff

New member
באשר למייצב

יש אסכולה שמעדיפה יצוב בעדשה (מותאם ספציפית לאורך המוקד ולמבנה האופטי) על פני יצוב בגוף ובאופן אישי אין לי העדפה לכאן או לכאן.
בכל מקרה יצוב גם בגוף וגם בעדשה מיותר. במערכות בעלות יצוב בגוף, המייצב בעדשה מנוטרל על פי רוב על ידי המערכת.
 

slarti

New member
כמה לא מדויק....

רואים שאתה שבוי של מערכות מיושנות של ניקון וקנון....
במערכות הייצוב החדשות מתבצע DUAL IS - ייצוב משולב של החיישן ושל העדשה. זה כמובן דורש לצרוך חומרה מיצרן שמתמקד בחדשנות ולא רק בלסחוט את הלימון של המערכות הישנות שלו...

&nbsp
גם פנסוניק וגם אולימפוס כבר ממזמן בתחום. המציאות מראה שמייצבים בחיישן טובים במיוחד בייצוב של עדשות רחבות, אבל מתקשים לתת את התוצאות הטובות ביותר בטלפוטו, ולהיפך. יתר על כן - השילוב של השניים מסוגל לתת תוצאות מיטיביות. גם אולימפוס וגם פנסוניק יודעים היום להגיע ל-6.5 סטופים של ייצוב בשילוב של עדשה וחיישן. סטופ שלם מעל היכולת של כל אחד מהם בנפרד - גם במייצבים הטובים ביותר.
&nbsp
&nbsp
 

steiff

New member
תודה על ההארה

הפיצ׳ר של יצוב כנראה לא מספיק משמעותי עבורי לכן לא התעדכנתי. תודה על ההארה. השכלתי.
מה השימוש ליצוב של שישה וחצי סטופים? וידאו?
 

slarti

New member
וידאו בהחלט אבל לא רק...

לגבי וידאו - אם תראה סרטונים שהוסרטו ב-6.5 סטופים ייצוב - תוכל לראות שאנשים יכולים ללכת עם המצלמה ולהגיע לאפקט רך מספיק ברמה של גימבל (!).
&nbsp
אבל מעבר לזה - הייצוב הזה מאפשר להפטר מחצובה בלא מעט מקרים. אפילו עם רק 5.5 סטופים כבר הצלחתי לצלם תמונות רחבות בחשיפה של 4 ו-5 שניות ביד חופשית ברמת חדות מדהימה. זה מאפשר לי לוותר על לקחת חצובה בלא מעט מקרים וזה פקטור אדיר לפורטאביליות.
&nbsp
מעבר לזה - בצילומים בטלפוטו ארוך במיוחד (400ממ שהם 800ממ), 6.5 סטופים מאפשר לך לצלם גם בדמדומים - כל עוד האובייקט לא זז מדי..... חיה שעומדת במקום בצורה סטטית אפשר בכיף לצלם גם ב-1/15 ביד חופשית.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

dudi4321

Active member
נראה מרשים

מבין שהתשלום הוא בחשמל וצריך בטריה מלאה בכיס בהיכון.
הרבה פעמים יוצא לי מטושטש עם 24-70 שאינה מיוצבת, לעומת 70-200 מיוצבת.
ואם, אם היה אצלי חיישן מיוצב היו, כמעט, כל הצילומים חדים ללא מריחה? האמנם?
 

ravivme

New member
מייצב נועד למצבים סטטיים

אםהוא מאפשר לך לצלם במהירויות תריס נמוכות, בזה יתרונו.
אם האובייקט שלך זז התמונה תימרח.
במקרים בהם הכל סטטי למייצב יכולה להיות תרומה רבה במניעת מריחות.
 
למעלה