ציורי ילדים ....
שילדי חוזרים כל יום שישי מהגן ובידם הקטנה שקית ובתוך השקית שלל ציורים, אני אוהבת לעיין בהם ולנסות למצוא את המסר, הכוונה או הרעיון, לעיתים די קשה כי זה נראה כמו "קשקוש" ולעיתים יש קווים שיכולים לתת קצת קו מנחה, אך תמיד יש המון אפשרות לתת לדמיון לפרוח. מצאתי כתבה בירחון "חיים אחרים" אוגוסט 2001 אשר מדברת על ציורי ילדים, ניסיתי להוציא עבורינו את הרעיון שבכתבה, אני אישית מצאתי שם תשובות לחלק מהשאלות, הייתי ממליצה לקרוא את הכתבה בשלמותה.... תהנו. ילדים בני שנתיים משרבטים סימנים אשר תואמים ליכולת התנועה הטבעית של השרירים, ככל שהשרירים מתחזקים כך גם כושר התנועה משתכללת ונעשים סימנים ברורים יותר ויותר ואפשר לזהות סימני יסוד, אשר ניתן גם לראות אותם מצטרפים לאיכות של בחירה אשר משתנה מתרבות לתרבות. ציורי ילדים נחשבים בעיני המבוגרים "לקשקושים" חסרי תכלית, מי בכלל מסתכל עליהם? חוקרים אשר בדקו את הנושא הגיעו למסקנה כי ילדים מציירים מנדלות, (מנדלה - בתור התחלה דגם גאומטרי העשוי ריבוע החסום במעגל), עבור הילדים זה ביטוי ל- בחוץ, למעלה, למטה ומסביב. היום המנדלות הולכות ונעלמות ז"א שהבחירה של הילד בציור הולך ונכחד, בגנים ובבתי הספר מציבים לילדים נושאי ציור אשר משרתים את המערכת ואינם רלוונטים לחיי הפרט ובכך נעלם כושר הביטוי העצמי של הילד בציור. רב הילדים כיום ברגע שיניחו לידם דף בזמן שעור, ימתינו להוראה של המורה, מרצה, על נושא הציור ורק לאחר מכן יתחילו לצייר. חשוב לזכור:- ציור חופשי נותן לילד להשתחרר עם המחשבות והרגשות אשר בו (בילד), ציור חופשי נותן לילד רגע פרטי בינו ובין הניר. *מתוך "חיים אחרים" אוגוסט 2001
שילדי חוזרים כל יום שישי מהגן ובידם הקטנה שקית ובתוך השקית שלל ציורים, אני אוהבת לעיין בהם ולנסות למצוא את המסר, הכוונה או הרעיון, לעיתים די קשה כי זה נראה כמו "קשקוש" ולעיתים יש קווים שיכולים לתת קצת קו מנחה, אך תמיד יש המון אפשרות לתת לדמיון לפרוח. מצאתי כתבה בירחון "חיים אחרים" אוגוסט 2001 אשר מדברת על ציורי ילדים, ניסיתי להוציא עבורינו את הרעיון שבכתבה, אני אישית מצאתי שם תשובות לחלק מהשאלות, הייתי ממליצה לקרוא את הכתבה בשלמותה.... תהנו. ילדים בני שנתיים משרבטים סימנים אשר תואמים ליכולת התנועה הטבעית של השרירים, ככל שהשרירים מתחזקים כך גם כושר התנועה משתכללת ונעשים סימנים ברורים יותר ויותר ואפשר לזהות סימני יסוד, אשר ניתן גם לראות אותם מצטרפים לאיכות של בחירה אשר משתנה מתרבות לתרבות. ציורי ילדים נחשבים בעיני המבוגרים "לקשקושים" חסרי תכלית, מי בכלל מסתכל עליהם? חוקרים אשר בדקו את הנושא הגיעו למסקנה כי ילדים מציירים מנדלות, (מנדלה - בתור התחלה דגם גאומטרי העשוי ריבוע החסום במעגל), עבור הילדים זה ביטוי ל- בחוץ, למעלה, למטה ומסביב. היום המנדלות הולכות ונעלמות ז"א שהבחירה של הילד בציור הולך ונכחד, בגנים ובבתי הספר מציבים לילדים נושאי ציור אשר משרתים את המערכת ואינם רלוונטים לחיי הפרט ובכך נעלם כושר הביטוי העצמי של הילד בציור. רב הילדים כיום ברגע שיניחו לידם דף בזמן שעור, ימתינו להוראה של המורה, מרצה, על נושא הציור ורק לאחר מכן יתחילו לצייר. חשוב לזכור:- ציור חופשי נותן לילד להשתחרר עם המחשבות והרגשות אשר בו (בילד), ציור חופשי נותן לילד רגע פרטי בינו ובין הניר. *מתוך "חיים אחרים" אוגוסט 2001