גם אני, גם אני...
טוב, אז מכיוון שממש מאוחר וכבר הרבה כתבו אני אשתדל לא לחזור על דברי האחרים. א. לא חושב שמתאים להגיד שחירבנו לו על הראש (כי אין לו בדיוק מראה כזה), אפילו לא היית י אומר חירבנו לו על הכתף או משהו כזה - חוצמזה אני חושב שאותה תגובה אומללה של אותו כותב הייתה מאוד לא במקום... יש דרכים להעביר ביקורת אבל זה עניין לשרשור אחר כמה נושאים למטה... ב. לגבי הציור, הוא טוב! אמרו כבר לפני אני לא אשתך עוד. כל מילה טובה מגיעה בצדק. אבל גם בציור טוב יש מקום לחשיבה נוספת, לראיה מחודשת ולבחינת כמה שינויים (כל מה שאני מציע הוא על דעתי בלבד...): -אחלה נושא לציור, גיבור שמשלב את כל הטוב שבאומנות ובהיסטוריה, כח על אנושי יש לו, מראה ימי ביניים חייתי, יש לו, פוזות קרב יש לו, הילת מיסתורין גם כן, וגם נשק אחד מועדף בצורה מוחלטת (הפטיש של ת´ור הוא בערך כמו הקשת של קופידון או הקלע של דויד) - מהבחינה הזו הייתי נצמד למקור (מוסיף חרב, אבל גם הפטיש כי אי אפשר בלעדיו). מבחינה כללית הוא קצת קפוא (כמו שאביב ציינה, איפה הזרימה?). הוא עומד קצת באלכסון אחורה, כאילו נרתע ממשהו, האם זה בכוונה? אם כן אז הייתי מכופף גם את ברכיו כדי להעצים את ההרגשה, אם זה במקרה, הייתי ממליץ לשרטט צלב או איקס שיבנה את הפרופורציות לכל צד של הגוף (למרחיקי הלכת הייתי אפילו מציע את מודל 8 החלקים של דה וינצ´י). עוד עניין זניח הוא היד הדומיננטית, ת´ור היה ימני. אני יודע שזה קטנוני, אבל בכל זאת, פליפ קטן יסדר הכל (לפני 10 שנים היה צריך לצייר מחדש...) זה בהנחה שלא הייתה כותב כלום, בגלל זה אני לא אוהב ציורים עם כיתוב זה מגביל את גימשות העורך... עוד דבר הוא תווי הפנים שלו. הם מוצלחים, הם אמינים. זו לא הפעם הראשונה שהעלת ציור עם פנים מוצלחים ויפים, ואלו אף יותר ממקודם. אבל בשם האמינות הייתי מנסה לבחון קודם את תווי הפנים הקלאסיים של הסקנדינבים והנורבגיםפ בכלל לפני שהייתי מצייר אותם דווקא צרים ובעלי עצמות לחיים כאלו. שוב, זה לא שיש לי בעיה עם הפנים באשר הם, יש לי בעיה עם היות התווים יותר אטיטלקיים מאשר סקנדינבים. - אהבתי את השיער. אני לא חושב שמישהו שם לב כמה הוא אמין, כמה ההצללה מוצלחת, כמה אפשר להרגיש אותו כקבוצה ובודדים. - אני חייב לחזור על דבריע אביב ולציין גם כן כמה החרבות אמינות יפות ומושקעות, הן באמת גונבות את ההצגה לכל שאר חלקי הציור. מפריעות לי ההצללות המנוגדות שבין השריון בכתף לבין מגיני הברכיים וכפות הרגליים. אם בחרת כיוון של מעל הדמות ומאחוריה לך על זה עד הסוף, אם בחרת מקור אור קטן מצידה השמאלי, פשוטי תכהה בעדינות את כל הקצוות הימניים של הדמות. עוד דבר שקצת חסר לי הוא חור ההתיחסות והפרטים לחלקי הרגל התחתונים (לא כולל האבנט שבכל מגף), במיוחד לכפות הרגליים וקצה המגף, הם חלקים מידי וישרים מדי, מקנן בליבי חשש שזה בגלל שנגמרה לך הסבלנמות איתם בשלב השירטוט לפני ההצללות. אולי יהיו לי עוד הערות בהמשך... אולי לא. נתראה מחר.