שיפור בהחלט!
קודם כל לגבי התנוחה - אכן דינמית הרבה יותר. יש בה חיים שבהרבה מהדמויות האחרות שראיתי אצלך אין, ועדיין יש לאן להתקדם. אני מסכימה עם אמבלם, שטען שבהעברת המסה לאגן ייצבת את הדמות ונתת לה שיווי משקל ובסיס לתנועה, ואפשר היה להמשיך משם. ראיתי אותך בפסטיבל, יש לך כמה וכמה שרירים משלך, אז נסה כמה דברים: צור את התנוחה (או התנועה) הזו בעצמך, ותראה איך היא מרגישה. סטטית מדי? לא נוחה? נסה להעתיק בגופך קודם את מה שציירת, ואז את הפוזה כפי שדמיינת אותה. האם הרגליים ישרות כל כך? ואם כן, האם כפות הרגליים פונות שתיהן אלינו? האם הגב לא צריך להיות מקושת יותר? התנוחה שציירת מצוינת, ובשביל ליצור מגוון גדול יותר של תנוחות, נסה לקשקש לידה בכמה קווים וריאציות אחרות לאותה עמידה, אותה הנפת ידיים... בקשר לביצוע עצמו. גם כאן רואים שיפור, והאח הידד (two thumbs up and all that). הטורסו מצוין - אני חושבת שלקחת את עצתם של כמה אנשים כאן לגבי שרירי הבטן, והם נראים טוב, החזה טוב - עולה יחד עם הידיים, ההעצמה של השרירים גם היא נאה ולא מוגזמת. הידיים: האמה טובה מאוד; זה החלק שהכי קשה לי לצייר ביד, אז אני מאוד מערחכה את השליטה שלך בו. שאר הזרוע טובה, אבל אני חושבת שאולי השריר הבולט יותר בתנועה כזו צריך להיות התלת-ראשי שנמצא מתחת לזרוע, אלא אם כן הידיים שלו ממש פונות הרחק מהגוף. דבר נוסף שלא מאוד מפריע אבל תמיד אפשר לשפר הוא שריר הדלתואיד (זה שמקיף את הכתף): הוא בדרך כלל שריר מאוד גדול (בעצם מחבר שלוש קווצות שרירים יחד), אצל אלי-רעם בטח גדול יותר, וכשהיד מורמת ככה והשריר נמצא בשיא המאמץ - אפילו יותר. ולהמשך- כפות הידיים מצוינות, אתה מתחיל לשלוט באחד האיברים שכמעט כל האמנים המתחילים מתקשים בו. האחיזה טובה, בעיקר ביד שקרובה יותר לפטיש; אולי את השניה הייתי מורידה מעל כף היד האחרת ומניחה גם אותה על הקת, כי למרות שזה תור והכל, הפטיש עדיין נראה די כבד. ההבעה יפהפיה - לפחות מה שאני יכולה לראות ממנה דרך השיער, שגם טוב. אהבתי איך שהטת את הראש קדימה: רואים שהייתה כאן חשיבה על תנועה, מרכזי כובד ושיווי משקל. שתי הערות: האחת קשורה לכפות הרגליים, שגם הן מכשול עצבני אצל הרבה אנשים. לדעתי כדאי היה לנסות לצייר את כף הרגל הרחוקה מאתנו בזוית קצת שונה: הוא בכל זאת מפשק רגליים, והמיקום הטבעי שהרגל נופלת בו הוא סלייטלי בזוית עם כף הרגל השניה. היה והם היו מקבילות, הן היו פונות שתיהן עם כיוון הגוף, ולא לעבר הצופה (למרות שהגוף נפנה מעלינו רק במעט). השניה היא בקשר לקפלים שבמכנסיים: אם יש לבחור טייטס והוא עומד ככה, אז הקפלים יופיעו בעיקר באזור האגן והמפשעה, ואולי קצת איפה שהמגף סוגר על הרגל. במקרה כזה הקפלים באמת יהיו קטנים כמו שציירת אותם, כי טייטס זה לא משהו נשפך. אבל אם המכנסיים רחבים יותר (סלח לי שאני לא לגמרי זוכרת את מלתחתם של האלים), הקפלים צריכים להיות גדולים יותר. לדוגמא, אם היו אלה מכנסיים רחבים הם היו ממשיכים באותו רוחב לאורך כל הרגל, ככה שבאזור הברכיים הם היו מקבלים קפלים גדולים יותר (יותר בד ללא שימוש). לפי מה שראיתי בעבודה שלך, גם על בדים, בגדים וקפלים אתה צריך קצת לעבוד, והדרך הטובה ביותר (והנה אני שוב טוחנת לך את המוח עם זה) היא להתבונן, להעתיק ואפילו לצלם או לחפש תמונות לרפרנס. בקיצור, שיפור מצוין, המשך כך, ודע לך שאני אישית אשמח לראות גם סקיצות מהירות של תנועה ואנטומיה. בהצלחה!