ציטוט המהרש"א לעניין מגילת אסתר.
המהרש"א חולק על התפיסה שכנסת הגדולה כתבה את מגילת אסתר, ובזה נפתרת קושיא עצומה שאין ממצאים ברישומים הפרסיים לעניין סוגיות פורים. בבקשה: ------ שואל המהרש"א: "משה,מן התורה מנין?,המן מן התורה מנין?,אסתר מנין מרדכי מנין?, יראה בזה לפי שבאלו השברים מצינו שיש להם עוד שמות אחרים:במשה-טוביה,אביגדור וכ"ו, בהמן-אמרו שהוא ממוכן (כתוב במקומות אחרים בשם הזה) אסתר-היא הדסה, מרדכי [נקרא] בלשן,פתחיה, ולפי הנראה היה לבעל דין [אדם עם שכל ישר] לחלוק ולומר שאלו השמות המיוחדים להם אינם עיקר מן התורה בהם כי שם משה-בת פרעה נתנה לו והוא לשון מצרי כדעת המפרשים, ושם המן ומרדכי ואסתר נראה כי שמות פרסיים הם כי המגילה נכתבה ע"י הפרסיים שעל כן לא הוזכר שם הקב"ה במגילה "(וכאן חולק על האיבן עזרא שסובר שכל מקום שרשום בו "המלך" הכוונה לקב"ה). עד כאן.
המהרש"א חולק על התפיסה שכנסת הגדולה כתבה את מגילת אסתר, ובזה נפתרת קושיא עצומה שאין ממצאים ברישומים הפרסיים לעניין סוגיות פורים. בבקשה: ------ שואל המהרש"א: "משה,מן התורה מנין?,המן מן התורה מנין?,אסתר מנין מרדכי מנין?, יראה בזה לפי שבאלו השברים מצינו שיש להם עוד שמות אחרים:במשה-טוביה,אביגדור וכ"ו, בהמן-אמרו שהוא ממוכן (כתוב במקומות אחרים בשם הזה) אסתר-היא הדסה, מרדכי [נקרא] בלשן,פתחיה, ולפי הנראה היה לבעל דין [אדם עם שכל ישר] לחלוק ולומר שאלו השמות המיוחדים להם אינם עיקר מן התורה בהם כי שם משה-בת פרעה נתנה לו והוא לשון מצרי כדעת המפרשים, ושם המן ומרדכי ואסתר נראה כי שמות פרסיים הם כי המגילה נכתבה ע"י הפרסיים שעל כן לא הוזכר שם הקב"ה במגילה "(וכאן חולק על האיבן עזרא שסובר שכל מקום שרשום בו "המלך" הכוונה לקב"ה). עד כאן.