ציטוט מהמאמר הנפלא איפה הכסף?

eucheuri

New member
ציטוט מהמאמר הנפלא איפה הכסף?

ברכות לעצמי, כרגע המצאתי את הסטיקר הראשון שלי.
אני מזכיר לכם, זוהי רק שורת הפתיחה. אולם כל הדיון המורכב על עתידה של מדינת ישראל נמצא בין שתי המילים האלה. זוהי השאלה הגדולה שאותה שואל מעמד הביניים הישראלי, אותו מעמד שבשבילו אני הולך אל הפוליטיקה, ושמטרתי המוצהרת היא לייצג את האינטרסים שלו: איפה הכסף? מדוע דווקא המעמד היצרני, משלם המיסים, ממלא החובות, עושה המילואים, המחזיק על גבו את כל המדינה, אינו רואה את הכסף?
רציתם עמדה ברורה? בבקשה: זה הכסף שלנו, והגיע הזמן שישקיעו אותו בנו. כי השאלה הזו, שתי המילים הקטנות האלה, מכילות בתוכן לא מעט שאלות נוספות: למה הילדים שלנו מקבלים את החינוך הכי גרוע בעולם המערבי? למה אין להם סיכוי לקנות דירה יום אחד? למה מעצמת היי-טק וטכנולוגיה שקועה בתוך בירוקרטיה מושחתת של העולם השלישי? למה יוקר המחיה פה מטורף כל כך והפערים גדולים כל כך? למה שירותים חיוניים כמו משטרה, בריאות, או רווחה אינם מתוקצבים ועובדיהם מקבלים שכר מגוחך?
להבדיל מאנשי תקשורת פוליטיקאים - ואפילו פוליטיקאים בני שבוע - אינם יכולים להסתפק בשאלות. עליהם להציע גם תשובות. מצד שני, אתם לא באמת צריכים אותי בשביל לדעת איפה הכסף. התשובה ידועה לכולם: כבר שנים ארוכות שמדינת ישראל משועבדת לקבוצות אינטרסים סחטניות, חסרות בושה, חלקן אפילו לא ציוניות, שעושות שימוש לרעה בשיטת המשטר העקומה שלנו כדי לשדוד את כספו של המעמד הבינוני.וכו'
הוא נמצא בלא מעט התנחלויות מרוחקות שנראות כמו שווייץ, שאליהן מובילים כבישים טובים יותר מאשר בשווייץ.

לכל אחת מהקבוצות האלה יש את המפלגה שלה, שדואגת לזה שהסחטנות תמשך. הפוליטיקאים שהובילו אותנו למצב הנוכחי נמצאים שם כבר עשרות שנים, בעוד שהמעמד הבינוני המממן את החגיגה הולך ונשחק. הוא מרגיש, ובצדק, שבלי מנהיגות חדשה שתתווה בפניו ערכים, אין טעם לחייו כאן.
אז צריך להפסיק את כל זה.
אבל איך?
כל מה שצריך היא מפלגה שתגיד "זה הדבר הכי חשוב מבחינתי, ולא כדאי לכם להתעסק אתי." זה מה שעקרוני לי, זה בשבילי הייהרג-ובל-יעבור, על זה אני לא אוותר
סוף ציטוט אני רק הדגשתי
 
למעלה