צייד לא חוקי במפרץ אילת

צייד לא חוקי במפרץ אילת

כתבה מתוך Ynet... העציב אותי מאוד הסיפור עם הכיטון... יצור מופלא...
 
../images/Emo45.gif כל כך נכון...

מכירים את הקבלן אצלו עבדו (אני לא כל כך, אבל ניב מכיר) הם עבדו אצל קבלן ערל לב ונצלן שלא רק שלא שילם לם שכר אלא גם אכל להם את הסנדביצ'ים שהכינו לארוחת הבוקר שלהם. ואלו האומללים הלכו רעבים לחפש מעט מזון לזון את גופם בטרם יתמוטט... מצד שני, אולי היו מרגלים שבמסווה של פועלים מנוצלים ורעבים ריגלו אחר מערך ההגנה של הנמל... מצד שלישי יכול להיות שסתם חביבים עליהם מאכלי ים ושמירת החי והצומח אינם בראש מעייניהם ואולי בכלל לא ממש מעניין אותם מהו החוק בארץ הנצלנית הזו לך תדע
 

הקרפיון

New member
זו לא הפעם הראשונה

בזמנו ראינו ודיווחנו על איסוף דומה בחוף הצפוני. כדאי להחזיק את המספר של הרשות בפלפונים.
 

yaron_london

New member
עצוב אך ייתכן שהעונש חמור מדי

מדובר בסינים, שרגילים לאכול מאכלים מוזרים, וביניהם רכיכות (מנסיון בחלקים מסיומים בסין). ייתכן וחשבו שמדובר בדבר ליגיטימי וחוקי ולכן עשו אותו, במקרה זה הייתי מעניש אותם (עונש כספי), אבל לא הייתי מסלק אותם. קצת קשה לדעת מה היה שם, אבל במידה וידעו שהם עוברים על החוק אז העונש מתאים למעשה. כנראה שבמצב הזה אין ממש דרך לדעת אם ידעו שזה לא חוקי, ולכן זה כנראה עונש מתאים. או כמו שאומרים "אי ידיעה אינה פוטרת".
 

הקרפיון

New member
לפחות לפי הכתבה הם אמורים היו לקבל

מידע על אי-החוקיות של הצייד. אם הם באמת רעבים זה פשע חמור שהקבלנים צריכים לתת עליו את הדין (מה שלא יקרה, כי הרי העובדים הם גויים, כך שלא מגיעים להם זכויות בכלל וישגידו תודה שמסכימים לנצל אותם בארץ הקודש). אבל אם הם יודעו על החוק ובחרו לעבור עליו - אין לי הרבה חמלה.
 

geostant

New member
הם לא חשבו, הם ידעו !

כל עובד זר שנכנס לארץ באופן חוקי עובר תדריך על חוקי המדינה והאיסור על ציד ואיסוף ערכי טבע הם יודעים טוב מאוד מה מותר ומה אסור צריך להכניס אותם לכלא ולא לגרש אותם כדי שירתיעו אחרים מלחזור על המעשה (שחוזר על עצמו יום-יום !, אם לא בים, אז במקום אחר)
 

הקרפיון

New member
האמת שאבסולוטית מדובר בעונש חמור

עלות ההגעה לארץ היא משכורת של שנה או שנתיים - כך שמדובר בארוחה יקרה מאוד
 

geostant

New member
לא ממש...

מה שכתוב בעיתונות זה לא המציאות כבן של חקלאי שמעסיק 2 תאילנדים אני יודע שאבא משלם לא מעט כסף על כל ראש (נשמע נורא אה ?) לחברת כוח האדם על מנת לקבל את העובד הזר למשך שנתיים (כל שנתיים העובד הזר רשאי להחליט אם הוא יוצא לחופשת מולדת ואז לחזור או להשאר) התנאים כיום של התאילנדים (לא יודע איך זה עם סינים, אבל מאמין שזה מאוד דומה) הם יותר טובים מתנאי שכר המינימום בישראל !!! המשכורות שלהם מגיעות גם ל-5000 שקל בחודש + מגורים חינם, מים חינם, חשמל חינם, שק אורז כל חודש חינם (שק של 25 קילו !) בקיצור... הם עושים כאן חיים "טובים" (לא יכול להגיד שהעבודה בחקלאות קלה)
 

הקרפיון

New member
משכורת במדינת המקור כמובן

גרוש בשלב מוקדם של תקופת העבודה משאיר את המגורש עפ"ר בחובות משמעותיים על חשבון הכספים שנילוו כדי לאפשר את ההגעה לארץ. המשכורת בארץ פחות משמעותי בהקשר הזה.
 
ככה וככה

אבל מה זה קשור. סיפור המנוצלים ראוי לו שיעבור מהעולם, אחרת איך אפשר להסביר שמנוצל במשך שנתיים שלש חוזר להתנצל כאן עוד שנתיים שלש? הפועלים הזרים משלמים המון כסף לכל מיני נבלות (מגובות על ידי השלטונות כאן ובארצות המוצא) ובכל זאת שווה להם להגיע ואף לחזור שנית. כנראה שניצול זה משהו יחסי וכדאיות כנ"ל. לגבי עבירה על חוקי המדינה המארחת, בהרבה מקומות אזרח זר (פועל או תייר) שעובר על חוקי המדינה זוכה ליחס קשה מהיחס לו זוכה אזרח המדינה. את אזרחי המדינה לא ניתן לגרש (לפעמים לצערי) ואת האזרחים הזרים שעוברים על חוק אין סיבה להשאיר כאן, יש לנו די מצפצפים על החוק. למען הסר ספק, אינני מעסיק עובדים זרים, אינני מקורב לכאלו ואת אלו שמנצלים\מבזים... אני מתעב ובעד הענשתם ויפה שעת אחת קודם. מכאן ועד האשמת כל מעסיק בניצול וראיית כל עובד זר כמנוצל הדרך רחוקה
 

הקרפיון

New member
100 שח אצל קימעוני

והרבה פחות למי שחזיק כמויות סיטונאיות של פועלים טאילנדים
 

הקרפיון

New member
אתה מוזמן לשוק בירושלים

5 קילו יסמין עולה בין 20 ל25 שח לשק (אנחנו אוכלים די הרבה אורז), והאורז האוסטרלי הקצר אפילו יותר זול.
 
אצלנו במושב התאילנדים אכלו כלבים,

למרות שהם תודרכו שזה אסור. אין מה לעשות, כל עוד הם יודעים שהסנקציות נגדם לא קשות, הם ימשיכו. פעם הכלבה שלי נתפסה במלכודת של תאילנדים, ולמזלה ירד גשם אז המלכודת כולה השתחררה מהאדמה והיא הגיעה הביתה כשהיא בתוך המלכודת. מאז אני דיי משוכנעת שעדיף לנקוט בעניין מדיניות של "יד קשה".
 
תגדילו את התמונה כדי לראות את המלכו

את המלכודת שהכלבה בתוכה. זו היתה מין רשת (מסריחה לאללה), שאם מנסים לצאת ממנה - לא משנה לאיזה כיוון - החלק שסביב הצוואר מתהדק יותר. זה מתחבר לאדמה כנראה ע"י המקלות (שיוצאים מהרשת). הכלבה היתה מבוהלת לאללה, לקח לה שעות לצאת מהשוק. באמת מזל שהאדמה היתה רטובה וכל העסק השתחרר.
 
למעלה