צילום אמיתי . . .

מיכאל אבידן

Member
מנהל
צילום אמיתי . . .../images/Emo43.gif

'בלי טריקים ובלי שטיקים' בנמה"ת San Francisco International Airport. במקום שני מסלולים, 28L and 28R המקבילים זה לזה, במרחק של 225 מטר אחד מהשני. עובדת היותו של ה'גמבו גדול, פי 3, מה-757 נותנת אשליה כאילו שניהם מחוברים.
 
לא ממש בלי טריקים

זה צולם באלוהים יודע איזה זום, אבל אני משוכנע שמדובר בעדשת 500 מ"מ או יותר, אולי הרבה יותר. החל מ 150 ממ (ביחס לסרט צילום רגיל), העדשה גורמת לעיוות רציני של מיקום האלמנטים ב"מרחב" ככל שניתן לתפוס תלת-מימד בשני מימדים. בעדשות ממש ארובות "TELE" זה יותר אפקטים מאד מענינים. אני מקווה שאחד הצלמים ידגים כאן תמונה של פנים (רצוי דוגמנית) באותו גודל הדפסה כאשר אחד עם עדשה 50 ממ (רואה בערך כמו העין שלנו) מקרוב, ואחת עם 500 ממ מרחוק. הצילום הזה מעוות, מי שראה את זה במציאות לא ראה את המנוע הכי שמאלי כאילו הוא דבוק לגלגלים...
 

תוכון1

New member
גם אם זה בלי טריקים

זה דבר מאד מסוכן. מה קורה אם יש מז"א סוער?
 
כבר סיפרתי בעבר

בפורום תעופה קלה, שבכל פעם שאני טס מ SFO (ויוצא לי לאחרונה הרבה) אני נהנה לשבת עשרות דקות ולהסתכל על הנחיתות וההמראות שמתבצעות בזוגות בתזמון מדהים. לגבי שאלתך, גישות מקבילות מתבצעות אך ורק בתנאי VFR (תנאי ראיה)
 
מזג אויר סוער - אין נחיתות במקביל!

במז"א סוער באמת, הבעיה אינה רוח אלא ראות, והגישה לנחיתה היא ע"י מכשירים. אני משוכנע (למרות שאני בעצם מנחש) שאין גישת מכשירים במקביל לשני המסלולים הללו. זה בכלל נדיר - בדר"כ מסלול אחד להמראה, השני המקביל לנחיתה. המצב הזה הוא עקב עומס נחיתות, מסיבות שונות.
 
מיקי - לא מדוייק

ב SFO יש שני מסלולים מקבילים לנחיתה ו2 מסלולים מקבילים (הצולבים ל2 הראשונים) להמראה. הגישות בתנאי VFR לשדה זה מבוצעות ע"י ירוט ב 45 מעלות את ציר הגישה מכל כיוון, וב 5 הפעמים שהייתי בשדה זה ב 7 חודשים האחרונים בוצעו נחיתות והמראות ממסלולים מקבילים בו זמנית. יתרה מכך, ההפרש בין 2 מטוסים נוחתים ל 2 ממריאים הוא מספר שניות בלבד - פשוט מדהים. במז"א סוער (תנאי IFR) הגישות מבוצעות למסלול אחד בלבד בו"ז.
 
מזתומרת למסלול אחד בלבד בו זמנית?

הרי חייבים בק"צ לכל מטוס בנפרד. למה אתה מתכוון בו זמנית?
 
הכוונה

שבניגוד לגישות נחיתה המבוצעות במקביל (כנף לכנף) בתנאי ראיה (כמו בתמונה שלעיל), בתנאי IFR לא יתקיים מצב ששני מטוסים ינחתו במקביל על שני מסלולים מקבילים, אלא תתקיים הפרדה במרחב ובזמן.
 
צודק

אני לא מכיר את SFO. הכוונה שלי היתה שזה נדיר בעקרון בעולם, במחינת להרגיע את השואל/נוסע. לא ב SFO (אבל בכל מקרה, החכמתי!) עשינו את זה ב SUN N FUN בנחיתה במקביל על מסלול ההסעה והמסלול הראשי, עם 4 מטוסים בו זמנית בנחיתה ועוד שנים שמפנים (מסלול ארוך) - מדהים!
 

Aviation Addict

New member
זה כל הכיף בצילום מטוסים

עם הזמן משעמם להם צילום של סתם המראה או נחיתה, ואז הם מחפשים תוצאות כאלה, ולנו רק נותר להנות מזה.
 
למעלה