צילום סרט

LoLo16

New member
צילום סרט ../images/Emo13.gif

כחלק ממגמת תקשורת שאני נמצאת בה, אני צריכה להגיש סרט. אני ומי שעושה איתי את הסרט החלטנו לעשות סרט על השואה, ובזה אני צריכה את העזרה שלכם...
אנחנו ממש לא רוצות שהסרט ייצא "כמו סרט תלמידים" מבחינת הצילום. בעזרת האמצעים הדלים שיש לנו אנו רוצות שאיכות הצילום תצא טובה ככל שאפשר בעזרת מצלמה דיגיטלית, כלומר, כמה שיותר קרוב לאיכות צילום של סרטים... "אמיתיים"
. זו בעיה מאוד חשובה מכיוון שאם נצלם בצורה של מצלמה ביתית כפי שנראה תמיד בסרט תלמידים, נושא השואה ייראה נלעג ומחוקה ולא חזק ודרמתי כפי שאנו רוצות. אם יש לכם טיפים איך לצלם או לערוך צילומים ממצלמה דיגיטלית רגילה בצורה שתראה מקצועית, אני ממש ממש אודה לכם
 

inbal m

New member
אוקי אז ככה...

אומנם אני רק בשנה השנייה שלי בלמידת קולנוע אבל כמה שאלות.... 1. אין לכם מצלמות מבית ספר? כי כשאנחנו מצלמים סרט במגמה הוא אומנם לא משתווה לצילום סרט מקצועי אבל עדיין זה לא מצלמה ביתית... האיכות של הצילום עצמה לא ממש חשובה להעברת המסר בסרט מה שכן זה איך שאת מצלמת אותו זויות צילום מקורות אור דברים כאלה...תפני לניר פרידמן במסר אישי והוא יסביר לך יותר טוב (הוא מורה לצילום והוא גם צלם בעבודה) והוא די טוב בזה... מקווה שהצלחתי לעזור כמה שאפשר
 

Razi284

New member
הכי חשוב,

תמיד להשתמש בחצובה, ולא להחזיק את המצלמה ביד, זה לפי דעתי כלל מס' 1.
 

טל רום

New member
ניתן להוסף תאורה

בימי כתלמיד הינו הייתי משתמש במנורות הלוגן ביתיות - גדולות וקטנות כדי להאיר כי גם לי לא היו פנסי תאורה מקצועיים
 

LoLo16

New member
תודה לכם! ../images/Emo24.gif

לשאלתך, המצלמה שאנו מקבלים מבית הספר היא מצלמה דיגיטלית
אנחנו מקבלים יחד עם המצלמה תפוז אחד וחצובה, אני מקווה שנלמד יותר לעומק תאורה כך שאני אוכל להשתמש בה בדרך שתגרום לסרט להיראות יותר מציאותי
 

Razi284

New member
אם אפשר עדיף,

לצלם בחוץ עם אור יום וכך אפשר לחסוך את בעיות התאורה השונות. בדר"כ אור השמש עושה עבודה מצויינת ולא צריך יותר מזה.
 

inbal m

New member
אבל לא במקרה שלה...

בגלל שהיא עושה סרט על השואה אז התאורה צריכה להיות יותר קשה ואור השמש הוא רך מידי בשביל להשתמש בו, נכון שאור השמש טוב בסרטים אבל עדיף להשתמש פה בתאורה וליצור אשליה של התקופה אור השמש לא יעשה לך את האשליה הזו כמו שפנסים עם ג'לטינים ומרככים מתאימים!!
 
אוי ואבוי לך

המשפט הראשון שלך גורם לי לא להגיע ללמד לפחות שבוע. הסתבכת קשות עם המורה שלך !! ראי הודעה בנפרד...
 

inbal m

New member
אבל כמו שכולם אומרים מטעויות לומדים

ורשמת לי יש הודעה בנפרד אם יש באפשרותך להפנות אותי אליה אז בבקשה אני אשמח!!
 

inbal m

New member
למה פנס אחד?!

תראי תפוז אחד לא ממש יעזור לך בעניין הזה כי את צריכה מס' מסוים של תפוזים כדי ליצור אפקטים מסוימיים בסרט!!! את חיבת לפחות 2 תפוזים להארת הדמויות בלבד ועוד על תשכחי את הרקע שאת בטח רוצה שיראו אותו!!! תגידי כמה שנים את כבר לומדת קולנוע? כי חיבים לדעת תאורה בסיסית אם הולכים לצלם סרט אם תאורה ואל עם אור השמש, אני שוב מציעה לך תפני לניר פרידמן, אני בטוחה שהוא יוכל לתת לך כמה טיפים בעניין היה לנו כולא שיעור אחד בתאורה ותראי מה הוא הספיק ללמד אותנוגם תאורה בסיסית גם אפקטים שאפשר לעשות אם התאורה ואיזה צבעים להשתמש בכל פעם!! סתם שאלה: כמה ציוד יש לכם בכלל במגמה? ואם איזה מצלמה בדיוק את הולכת להשתמש? תני לי שם יש מלא מצלמות דיגיטאליות בתחום!!
 

LoLo16

New member
זאת שנה ראשונה שלי במגמה../images/Emo9.gif

יכול להיות שיתנו לי להשתמש בכמה תפוזים, אני צריכה לשאול
אני לא יודעת כלום על תאורה, בתחום הזה אני ממש לומדת הכל מאפס. אני אפנה לניר, תודה
אני לא יודע בדיוק את שם המצלמה. יש לנו שלוש מצלמות דיגיטליות במגמה וכל אחת שונה מהשנייה. אישית, אני העדפתי להשתמש במצלמה האישית שלי לצילום הסרט (פנסוניק G220). יש לי מצלמה ממש ישנה (10 שנים לה
), אבל איכות הצילום שלה מאוד טובה. פשוט אמרו לי שהעריכה של הצילום הזה תהיה גרועה מכיוון שהמצלמה לא דיגיטלית. זה נכון
 
כמה שאלות קטנות

איזה סוג של סרט זה יהיה, דוקומטרי ?, דרמה ? תהיה בו עלילה או ראיונות ? ההתרחשות תהיה בחוץ או בפנים ? הסרט יהיה בצבע או ש/ל תמונה חלקה או גרעינית (נקודות) ציינת שאת רוצה שאיכות הצילום תהיה כמו של סרטים "אמיתיים". קודם כל, כל סרט הוא אמיתי. חוץ מזה, מפיק שרוצה סרט אמיתי, שוכר מצלמת שידור "אמיתית", פונה לצלם "אמיתי" ובמאי "אמיתי" ועורך "אמיתי"... בקיצור אני מקווה שהבנת את הפואנטה. אתם תלמידים, אז קודם כל להבין שזה סרט שיווצר למטרות לימוד. אתם רק תלמדו עוד מהעשייה של הסרט הזה. חוץ מזה, בסדנת תאורה שאני מעביר לתלמידים אני מראה להם שלא צריך כמות פנסים היסטרית כדי לצלם סצינה. אני מעביר להם סדנה עם פנס אחד, אחר כך שני פנסים וכך מתקדמים. אם את יוצאת עם פנס אחד, תוסיפי לו מראה או משטח כסוף וקלקר והנה לך סט מטריף של תאורה. אם זה עדיין מעט מדי, ניתן לשכור פנסים וזה ממש לא נורא. אנחנו בעידן הדיגיטלי, המצלמות רגישות יותר, התמונה יכולה להשתנות גם בשלב העריכה.... העידן של האפשרויות הבלתי מוגבלות (כמעט). כדאי לברר איזה סוג של מצלמה יש לכם. היתה פה הערה שקשורה לחצובה. נכון, חצובה מעניקה צילומים יציבים יותר, אבל כדאי לבדוק מה את מעדיפה, צילום חלק ורגוע או מעט לא יציב, שיראה על נקודת מבט כלשהי. הכל עניין של קונספט. לסיום, תגבשו קודם את התסריט שלכם, אני מציע אפילו שתבחרו חלק גדול מהמוזיקה שתהיה בסרט, כדי שהיא תעניק לכם מעט "מוזה" וחזון ושנייה לפני שאתם יוצאים לדרך, צרו קשר !!! דרך אגב איפה אתם לומדים ?
 

MaSTeRLou

New member
../images/Emo45.gif

קודם כל לבחור את הקונספט ורק לאחר מכן את אופן השימוש בציוד ואין ספק שכדאי לצלם בDV. בד"כ הDV מתמודדת עם תנאי תאורה בעייתיים טוב יותר ממצלמות הSVHS\8mm המיושנות.
 

Razi284

New member
טיפ

משהו שקראתי באחד האתרים שהתפרסמו פה, ניר הזכיר שאפשר להשתמש בפנס אחד ומראה או משטח קלקר כסוף, אם אין לכם את הציוד הזה ניתן להשתמש במגן שמש כסוף של מכוניות.
 

LoLo16

New member
תודה לכולם על הטיפים! ותשובות.. ../images/Emo13.gif

זהו סרט עלילתי, ישנן סצינות שיצולמו בחוץ (רוב הסרט) וחלקן בפנים. הסרט יהיה בצבע. ההגדרה שלי לא הייתה נכונה
התכוונתי שאני לא רוצה שייצא לי סרט תלמידים טיפוסי (צילום רע, תאורה נוראית וכו'...), זה מאוד חשוב לי שהסרט ייראה טוב. כשאנשים רואים סרט תלמידים התגובה המיידית (גם אם היא בתת-מודע) היא להמעיט בערכו של הסרט, והסרט שלי בעל אופי מאוד רציני וכואב, כך שהמעטה תהרוס אותו. זאת הכוונה שלי בסרט "אמיתי"...
בקשר לחצובה, אני מתכוונת להשתמש בה ברוב הסרט (הסצינות כבר מסודרות), אבל בכמה סצינות של ריצה בעיקר אני לא משתמשת בה מהסיבה הברורה
תודה על הטיפ עם התאורה! אני אשתמש בזה!! אני עושה עוד כמה ימים טסטים למצלמות, אז אני אנסה את זה
ומה דעתך בקשר לצילום? עדיף להשתמש במצלמה דיגיטלית, או במצלמה שיש לי (פנסוניק G220) כדי להשיג את התוצאה שאני מקווה לה? אני לומדת בכצנלסון, כפר סבא. המון המון תודה לכולם! באמת שעזרתם לי המון!
 

ליגי

New member
אולי זה יעזור

קודם כל אחד הדברים שמאפיין סרטי סטודנטים זה צילום לא נקי הרבה רעידות במצלמה תאורה לא נכונה וכד' אם את רוצה שהצילום יהיה "נקי" תקחי צלם שמבין מה הוא עושה ושיהיה באותו גל עם הבמאי(חשוב מאוד). שימוש בחצובה עוזר לצילום "נקי" וגם שימוש בתאורה נכון, דבר חשוב מאוד הוא שלבמאי יהיה תסריט מוכן מבחינת מה לצלם איפה ומתי מה שנקרא "שוטינג סקריפט" תמיד קל לצלם שעות של חומר גלם ולנסות להוציא מזה משהו בעריכה, דבר נוסף הוא שהצופה יבין את האמירה או הנושא עליו הסרט מדבר על מנת שהוא לא ישתעמם לכן חשוב להיות ממוקד בנושא ולא לברוח או למרוח. אם יש לך אפשרות זה יהיה מצויין אם תוכלו לצלם בשתי מצלמות וכך לא תפספסו דברים שמתרחשים ויכולים להיות חשובים. כל מה שכתבתי כאן הוא רק קצה מהתיאוריה של קולנוע דוקומנטרי אין צורה נכונה לעשות דברים אבל על מנת שיהיו צריך לחשוב שכל מה שעושים צריך לשרת את הסרט ולזכור שאתם מביימים את הצופים ולא לחשוב שמה שאתם מבינם גם הצופה מבין. אז אני מקווה שזה יעזור ואם לא אז תמיד לומדים מהנסיון. בהצלחה.
 

LoLo16

New member
הלוואי שיכולתי לקחת צלם שיודע מה

עושה
אני צריכה לצלם
ותודה על העזרה!
 
אבל

כמו שאת עושה טסט למצלמות וכמו שאת עושה אודישנים לשחקנים, את יכולה לצפות בעבודות של צלמים מהכיתה שלך ולבחור אחד שהעבודה שלו נראית לך, כטובה או המתאימה ביותר. לגבי המצלמה, הדיגיטלית רגישה יותר אבל לפעמים גם מצלמת VHS פשוטה תהיה מתאימה בגלל איכות תמונה (יש למצלמות האלו תמונה גרעינית שלפעמים מזכירה מעט פילם) יופי.
 
VHS זה פורמט רע ../images/Emo4.gif ../images/Emo16.gif

לא יצא לי לראות יותר מדיי דברים שצולמו במצלמת VHS, אבל אין ספק שצילום דיגיטלי ואפילו HI8 איכותי הרבה יותר מקלטת VHS
.
ניר
 
למעלה