צ'י גונג, ניי גונג, וגונג - מעט סדר וסרטונים

צ'י גונג, ניי גונג, וגונג - מעט סדר וסרטונים

אני נשאל פעמים רבות על המושגים הסיניים, הקשורים לעבודה עם האנרגיה.
אני מביא את הידע שלי מתוך השהות שלי והלימוד שלי בחברה בהונג קונג.
זו היא חברה מאוד מודרנית מצד אחד, אבל גם מאוד שומרת על הטקסים במסורתיים ועל התפישות המסורתיות.
בהונג קונג לא היה דיכוי הידע העתיק, כמו שהיה בסין בזמן השלטון הקומוניסטי.
התפתחות המושגים בה לפעמים שונה מהתפתחותם בסין עצמה.

הנה הסדר -

פירוש כללי:
1. המילה גונג - פירושה : תרגול, עשייה, עבודה מיומנות.
2. המילים - צ'י גונג, פירושם : צ'י - אנרגיית קיום, אנרגיה הזורמת בגוף, אוויר. כשמצרפים את המילה גונג מתכוונים ל: תרגול ועבודה עם האוויר\אנרגיית הקיום\האנרגיה בגוף.
3. המילים - נייי גונג, פירושם : ניי - פנימי. יחדיו המושג הוא - תרגול פנימי. הכוונה לתרגול מודעות פנימית והנעת הצ'י בגוף.

פירושם כמושג של תרגול ועשייה:

הסבר קצר - היום אנשים מתרגלים תרגולים סיניים המשלבים נשימה ותנועה וקוראים להם צ'י גונג. יש המגדירים עצמם כמתרגלים ניי-גונג.
הנה מעט סדר במושגי התרגולים:
קיימים שלושה סוגים של תרגולי מודעות\נשימה סיניים. לכל אחד מהם כוונה יסודית אחרת.
הנה הם:

1. גונג - תרגול, עשייה.
אלו הם תרגולים בהם יש תנועה גופנית עם שילוב של נשימה. יש להם תמורות בריאותיות, פיזיות, נפשיות, מנטאליות. הם מזרימים האנרגיה הפנימית (צ'י) בגוף המתרגל והמרצתה, נותנים שחרור לגוף, מחזקים אותו, את המחשבה ואת החיבור לעצמנו ולסביבה.
2. צ'י-גונג - עבודה עם אנרגיה.
אלו תרגולים שמלמדים לעבוד עם האנרגיה במרחב. לאסוף אנרגיה, לעבד אנרגיה, להוציא אנרגיה, ליצור פעולה חיצונית עם האנרגיה - זה החלק העיקרי שמבדיל בין רק גונג לצ'י גונג. בצ'י גונג, אנו עושים עבודה חיצונית עם הצ'י, מקרינים אותו החוצה ויוצרים שינויים במרחב החיצוני לגוף שלנו. צ'י גונג יכול לשמש לריפוי, ללחימה, לקבלת והוצאת ידע ולהתערבות בתנועת הטבע. תחום זה נתון לספקות רבות - גם מבחינת ריפוי, גם מבחינת לחימה וגם מבחינת התערבות בתנועת הטבע.
3. ניי גונג - עבודה פנימית.
אלו תרגולים הקשורים לתנועה של הצ'י הזורם בתוך הגוף ומסביבו. מטרתם לטפח את תודעה והנפש ואת הגוף, ע"י התנועה הפנימית. ברמה התודעה הם מטפחים את הצדדים הרוחניים של האדם, מביאים אותו להכרה גבוהה בעצמו ובקשר שלו לסביבה וליקום. הם פותחים מרכזים אנרגיה, מתמירים את הצ'י למרכז הכתר (בקודקוד) וע"י כך נותנים לאדם יכולת להיות בקשר עם הידע הקוסמי. ברמה הגופנית, הניי גונג תורמים לחיזוק פנימי וניקוי ערוצי האנרגיה (המרידיאנים). הם גם מחזקים את הכוונה (החיבור בין המחשבה ללב). בניי גונג אין הקרנת צ'י החוצה לעומת זו שיש בצ'י גונג. בניי גונג יש פחות תנועה חיצונית לעומת זו שבגונג.

בימינו, שלושת התחומים אלו כבר פחות נבדלים בשמם, במיוחד במערב. לכל תרגולי הנשימה קוראים צ'י גונג ויש שקוראים גם לתרגולי הניי-גונג צ'י גונג. כל תרגולי הגונג נקראים צ'י גונג, למרות שהם אינם כך בכלל. אי ההבדלה נובעת מפתיחת התרגולים לכלל. כשפותחים רעיונות לציבור רחב, יש צורך למסגר אותם, על מנת שיהיה ניתן לתפוס אותם. בדיוק כמו שאת הדאו לא ניתן לתאר במילים, אבל אותם אלו שאמרו זאת, כתבו עליו ספרים
.
לסיכום -
גונג - אלו אותם תרגולים שרואים באופן שכיח ויוצא שקוראים להם צ'י גונג.
צ'י גונג - עבודה חיצונית עם הצ'י.
ניי גונג - הנעה, התמרה וחיזוק ע"י התנועת הצ'י הפנימית.
 
מצאתי דרך לראות את שניהם....

לאחר שגם את השני לא הצלחתי.
השני - הזוי.
 
בשמחה
גדולה מגדלאור. כיף שיש עניין

דרך אגב, הבלוג שלך הוא מאוד אני.
איני יודע מה תורת הבסיס לגישתך, אם יש בכלל, או שהכל בא מתוכך.
את כותבת דברים שמאוד אומרים את מה שאני חווה ובשפה שמאוד ברורה לי.
זה לא ברור מאליו. אז
ו
לך.
יפה לראות מה יש בתוך אנשים ונראה שאת כותבת ממקום מאוד אותנטי, חוויתי, פתוח ובלתי מוגבל.

הדבר האחרון שכתבת - משמעות החיים - הנאה.
בספרו של ההוגה הדאואיסט צ'ואנג צה, נכתבו שני פרקים על ההנאה -
הפרק הראשון שפותח את הספר נקרא: הנאה בנינוחות שאינה מופרעת.
ועוד פרק בהמשך נקרא: הנאה מושלמת.
בספרו יש דגש על תכונות הדאו ותכונותיו של האדם בהולך בדרכו. והדבר הנוסף שמקבל דגש - הנאה.
כלומר אם את לא נהנית - סימן שאת לא בדרך הטבעית לך.
הדרך הטבעית יכולה להיות -
הדרך או המקום הפיזיים בו את נמצאת - שאינם מתאימים וגורמים לך לאי הנאה.
או הפנימיות שלך - שאינה מאפשרת לך להיות בהנאה...במקום הטבעי לך.

אם כבר -
צ'ואנג צה - מדבר גם על המקום הנכון לך - שהוא זה הטבעי לך.
דגים חיים במים והסוס דוהר על הקרקע....ברור לא
..... לא יהיה נכון בשבילם להחליף.
 
תודה רבה מתוק
שמחה שהכרנו

ראשית אהבתי כול מילה שכתבת


והדברים שכתבת בנוגע להנאה,מדברים בדיוק על מה שאני מתעסקת בו כרגע,
גורמים חיצוניים ופנימיים שמאפשרים לחיות בהנאה ללא הפרעה,שאותם אני מעלה על הכתב.

שאלה-
שאתה מדבר על "דאו",אתה מתכוון לבורא או לדרך חיים?
 
הדאו...

לדאו באמת יש שתי פנים להתייחסות.
1.הדאו האין סופי, הטבע האין סופי, האחד, הבורא וכו'.
2. הדרך (שזה גם הפירוש המילולי של המילה - דרך שעוברים בה), החוקים...של הטבע (לא הטבע עצמו).

כשאני כותב דאו, בדרך כלל אני מדבר על האין סופי.
כשאני מדבר על טבע של משהו או הדאו של משהו, אני מדבר על החוקים הטבעיים לו. הדרך בה הוא חי, את החיים המתאימים לו.
וכשאדם פועל לפי הדאו שלו, הוא בעצם מסונכרן עם הדאו האין סופי ומבין אותו.

בצ'ואנג צה כמובן שיש התייחסות כפולה.
לרוב הדאו הוא האין סוף ולו תכונות מסויימות, שהאדם שהשיג אותן, נחשב "מואר" חכם" "נאור" "מושלם", "שלם".
לפעמים הדאו הוא החוקים על-פיהם הטבע פועל. מי שמקשיב לחוקים (הכלליים והאישיים שלו), חי נכון - הסוס על האדמה והדג במים.
האדם הכי מורכב - הוא יכול להתערב בטבע שלו....ע"י ההכרה העצמית שלו והמחשבה המתפתחת - ה yi, בפילוסופיה הסינית.

המשך יום נפלא
 
למעלה